[Multi] Ace Combat 7: Skies Unknown

Discussie in 'Games' gestart door inoway, 26 jan 2019.

1. Zifnap

Zifnap Cool and collected

Leuk Bevonden:
    1.134
    Rookies!

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member Redacteur

Leuk Bevonden:
    2.269
    Wacht maar tot ik je tref in de MP. Xbox One toevallig? :+

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134
    Wat denk je zelf. :+

Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    2.269
    :'-(

Zifnap vindt dit leuk.
  5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134
  6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    2.269
    Nice: Eerdere missies grinden voor hogere score en geld voor nieuwe vliegtuigen. Is wel mooi om een wendbaarder toestel vrij te spelen voor lastige missies. :D

Zifnap vindt dit leuk.
  7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134

Wat een soundtrack heeft deze game mensen… Met dit soort nummers (vooral vanaf 3:05) vlieg ik met plezier nog wel eff door. <3

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134
  9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    That was close:)

Zifnap vindt dit leuk.
  10. ageQned

ageQned Active Member

Leuk Bevonden:
    219
    Die Hori Ace Combat 7 SKIES UNKNOWN - HOTAS Flight Stick - PS4 / PS3 / Windows is wel vet zeg maar 200 euro pff.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134
    We know you want this...

ageQned vindt dit leuk.
  12. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Vorig jaar Hotas Tflight4 van Thrustmaster gekocht voor 75€ ...

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.551
    Heb ik ook en voldoet prima. Jammer dat er geen FFB op/in zit..

14. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    2e deel van VR missie 2. Staat flinke tijdsdruk op dus moeten de targets snel en efficient worden opgeruimd. SU-30 met oa 4AGM's ... VR/Expert/Hard/Hotas/Subpac lkkr:)

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134

Mooi hoor. Minimale HUD.

inoway vindt dit leuk.
  16. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Als je ze nu allebei tegelijk aanzet (en ergens middenin prikt) dan zal je merken dat de VR versie rustiger aanvoelt, omdat het kijken daar 'natuurlijker' gaat. In flat wilde ik ook altijd al om me heen kijken maar dat gaat stroever/onnatuurlijker dan in VR, namelijk met de sticks of iets dergelijks.

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    1.134
    Dat komt waarschijnlijk omdat je in VR ook al met je nek draait en dat gaat vaak in een vloeiende/rustige beweging. In 2d wordt het draaien met de nek vervangen met het bewegen van de camera, wat vlaak met een flinke "jengel" plaatsvindt, en daarna pas zoeken je ogen een specifiek doel uit. Wanneer je met je nek draait in VR zoeken je ogen van nature tegelijk al een doel uit. Je draait je nek immers al in die richting… Zoiets?

18. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Zoiets. Maar in VR hoef je er verder niet over na te denken, je doet het vanzelf goed want het is natuurlijk. Om je heen kijken of een target volgen met je hoofd gaat vanzelf, terwijl met een pookje het krampachtig gaat (hoewel het wel te leren valt). Daarom loop je ook altijd te k*tten met sensitivity, terwijl dat met je hoofd niet het geval is.

Mede daardoor worden (in ieder geval voor mij, maar ik hoor het van veel VR gamers) veel games een stuk makkelijker. De chaos in de lucht bij Ace Combat is veel makkelijker te behappen want een target hou je makkelijker in het oog, en de Hotas doet de rest. Zelfde bij racen. Je kijkt de bocht in en het Stuur doet de rest. Dirt Rally flat met DS4 vond ik verschrikkelijk, maar in VR met Stuurtje en seat kon ik heel behoorlijk rijden. Zelfde bij een Shooter, je kijkt en de AIM in je handen doet de rest. Zoiets als hip shooting gaat redelijk vanzelf goed terwijl het in de flat wereld altijd lastig was want je gebruikt een knop LT om te switchen tussen hip en ADS.

Dus dat hele idee van knoppen gebruiken vervalt voor een deel.

Niets zo gaaf als 'op gevoel schieten' in bv Firewall/AIM blindfire om een hoek. Of in Ace Combat een enemy die voorbij zoeft toch in het oog houden (je hoofd helemaal draaiend) en de Hotas het werk laten doen.

Je hoeft in Ace Combat VR ook nauwelijks iets te leren. Het gaat redelijk vanzelf. Gewoon gelijk Expert/Hard met Hotas en gaan. Dat is wel gaaf

Je zou het zelf een keer moeten proberen, Ace Combat in VR met Hotas (en Subpac). Dan weet je na 30 seconden, 'Ja f*** dit is de shit':)

Zifnap vindt dit leuk.
  19. Pyoonexk

Pyoonexk Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Kun je met die Hotas ook goed doseren met je snelheid?
    Ik vind het met controller nogal vervelend dat je snelheid telkens terug gaat naar 600

20. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    661
    Hmm, ik gebruik eigenlijk maar 3 standen. Vol, midden en maximaal naar achteren. Het blijft een arcade flight game. Maar het werkt wel perfect. Je valt niet terug zoals jij beschrijft met de controller. De Hotas is gewoon lekker, zeker in Ace Combat VR ... Echt heel veel plezier van, en zo duur is hij niet.

Pyoonexk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina