1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Adobe InDesign

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Willem, 6 sep 2011.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mensen! Hulp nodig!

    Ik heb jullie hulp nodig mensen. Ik heb een vraag over Indesign en dat gaat over het volgende. Ik wil in Indesign een soort van playboy uitschuif pagina maken. Dit houd in dat ik de linker pagina A5 wil hebben en dan de rechter pagina A4. Iemand enig idee hoe ik dit kan toepassen?

    Edit: Ah bij pages kan je Edit Pages doen.
    [​IMG]
    Linker knopje!
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ben nu ook in inDesign bezig voor school. Moet een boekje maken. Best leuk werk al zeg ik het zelf. Manier van werken is even wennen maar het eindresultaat gaat wel leuk worden :)
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan iemand mij helpen?

    Ik heb in InDesign een A3 ontworpen. Dit bevat een aantal vormen, tekstvlakken en foto's. De foto heb ik in Photoshop bewerkt, door delen transparant te maken (de achtergrond van een foto waar een persoon op staat).

    Wanner ik het .pdf print op een A3-vel, zie ik dat bepaalde items verschoven zijn. Ook de foto, wat één item is, bevat wat lijkt op meerdere lagen die over elkaar liggen. Ook zie ik de rand van een vorm, die áchter de foto doorloopt (maar niet zichtbaar is), heel lichtjes door de foto heen.

    Waar ligt dit aan? Ik heb in het printmenu zowel geprobeerd om te printen met aangepaste instellingen en verkleinde instellingen aan afdrukgebied.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Peepz!

    Heb dit plaatje met Photoshop in elkaar gesoept:

    [​IMG]

    Gooi 'm in InDesign, wil exporteren naar PDF, dan is ie opeens beschadigd. Hoe kan dat?!
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Waarom de tussenstap in InDesign? Je kan ook in photoshop al exporteren naar pdf.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Omdat ik 'm in InDesign snijranden e.d. kan meegeven. ;)
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Gaaf gedaan. Hoelang mee bezig geweest, als ik vragen mag? Lijkt wel bij de lettertype dat er staat: Gefeliciteerd met uw Joon inplaats van zoon?

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    'geboortje'... ? :p

    Voor de zomer ook met een project weer in InDesign gewerkt qua verslaglegging. Was op het eind nog even gepuzzel om de bleeds goed te krijgen, alvorens ie naar de drukker kon, maar dan heb je erna ook wel een mooi verslag. Is dat het drukken (en zelfs printen) vaak zo duur is. Nu konden we het nog voor een mooie prijs laten drukken.

    Dit project ons werkverslag ook weer in InDesign aan het maken/zetten. Stuk mooier dan een Word document. :)
     

Deel Deze Pagina