ik weet niet precies wat je met AV scart bedoelt, ik neem aan de advanced scart? AV zou ook een "gewone" scartkabel kunnen zijn.. Anyway, de Advanced Scart Cable geeft ook het gewone signaal door, in kleur. RGB is dus niet per se nodig op je TV.
hey guys ik heb nu de Advance Scart Kabel + DVD Remote gekocht en ik moet 1 ding zeggen! TOP!. Mijn Dolby Digital 5.1!!!!! Set klinkt waanzinnig !!!! HalO en Obi Wan zijn vet met 5.1! DOA3 en PGR ook!
Nee ik weet dit helemaal niet zeker! Maar aangezien het beeldsignaal anders verspreid wordt dan met een gewone scart vrees ik wel voor zoiets.
de Advanced Scart kabel geeft ook gewoon het composiet signaal door naar de tv.. dus als je tv geen rgb heeft krijg je het composiet signaal.. dit is wel een nadeel als je tv wel s-video ondersteund.. daar dit een betere beeldkwaliteit geeft dan bij het composiet signaal. er zijn geloof ik ook wel kabels (3d party) te koop die s-video met DD5.1 (optisch) combineren.
ik gebruik mijn subwoofer ook wel bij het luisteren naar muziek.. en natuurlijk de frontspeakers (de center en rear speaker alleen als deze ook daadwerkelijk aangestuurd worden op dvd's). En muziek DVD's zijn inderdaad indrukwekkend met DD5.1. Wat betreft de onderburen.. dit is inderdaad een groot nadeel van de subwoofer.. de lage tonen zijn overal te horen. Ik heb gelukkig mijn av kamer boven de kantine van de manege waar ik woon.. dus daar is 's avonds niemand.. en gaat het film kijken. gamen en muziek luisteren op volle sterkte (niet TE hard, dat is ook niet lekker). ZOals ik het altijd al wou
optisch kabeltje het optisch kabeltje voor DD5.1 , kan gewoon een huis, tuin en keuken kabeltje zijn. ik haal zo 1 op , kosten 6 euro.
Re: optisch kabeltje Een toslink (optich) kabeltje vind ik niet "huis, tuin en keuken" hoor. Ik heb ze alleen gezien rond de 25 euro en die waren van normale kwaliteit. Wil je het beste dan zijn ze het dubbele (of meer?). Voor 6 euro heb je waarschijnlijk een pak rietjes gekocht?
ik had dimensionplus gebeld over zo'n optisch kabeltje en ze vertelden mij dat er nog geen speciale voor de xbox is, maar dat je gewoon bij een rtv winkel 1 kon kopen. ik heb een kleintje van 1meter. heeft iemand een link voor me dan waar ik een beter kabeltje kan zien of kopen?
Dus in feite is het onzinnig om een advanced scart te gebruiken als je geen rgb scart hebt omdat dit maar dezelfde kwaliteit geeft als de standaard kabel? Bedankt voor de info!