Ben net gebeld door de zaak waar ik hem gereserveerd heb (hij is mijn pakket aan het samenstellen!!), hij zei dat als je de gewone scartset gebruikt, en je de gele naar de tv doet (blijft dus aan je scart blokje) en de rode en witte voor audio naar je surround-versterker doet dan moet je ook gewoon digitaal geluid hebben en dat van die glasvezelkabel (optisch digitaal) kan ook maar kost je een heleboel eurocenten meer. Aldus Fantasy Zone te Hoogeveen.
Via de "gewone" kabel van de xbox, kan je alleen Dolby Surround uit je versterker krijgen.. Wil je Dolby Digital en DTS, dan heb je wel degelijk een optische kabel nodig. Fantasy Zone te Hoogeveen heeft er dus geen verstand van
Thanks Shareman, Dat is wat ik zocht. Op de xbox.com zie je niet goed wat voor aansluitingen die kabel heeft. Ik moet dus indd zo'n aansluiting hebben voor de beste beeldkwaliteit.
dacht het niet rood en wit is stereo geen digital dat kan gewoon niet dolby digital werkt alleen met een optische of een coax kabel dat kan ik je verzekeren
Bij dit plaatje hoort : The Xbox Advanced AV Pack allows integration between the Xbox video game system and televisions or receivers that utilize optical digital audio input for Dolby Digital playback, as well as S-Video input. Hier zit dus S-Video op. En een optical aansluiting voor DTS versterker. Bij dit plaatje hoort : The Xbox High Definition AV Pack connects the console to most TVs with interlaced component video inputs including high definition ready TVs that support 480i and either 480p, 720p or 1080i component video signals. Look for HDTV support on Xbox game packages. Movie playback is in 480i only. This pack also supports digital or surround sound audio receivers. Sound system with Dolby Digital decoding and a fiber optic cable required to enable Dolby Digital sound. Sound system with Dolby Pro Logic decoding required to enable Dolby Surround sound. (Additional cables and sound systems sold separately.) High definition ready television required to enable high definition features. Deze kabel is speciaal voor HDTV (hogere resolutie Televisies) en ondersteund ook DTS geluid. Deze vond ik op de officiele nederlandse x-box site http://www.xbox.com/nl De volgende omschrijving stond erbij : De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.) Afgezien van de HDTV aansluiting kan ik dus blijkbaar kiezen tussen plaatje 1 : normale video aansluiting en Svideo en plaatje 3 : SCART video aansluiting. Plaatje 1 komt trouwens niet voor op de omschreven lijst van nederlandse X-Box accesoires. Kan iemand mij vertellen welke van de 1 en 3 de beste is om te nemen?. Ik heb namelijk zowel SCART als SVIDEO op mijn TV. En waar is er dan zo'n s-video kabel (plaatje 1) te bestellen als die al niet tot de standaard nederlandse uitgegeven adapters behoort. Jaja ik blijf doorvragen . Wouter: weet jij toevallig of het mogelijk is om vanavond (X-Box launch party) een X-Box te kopen ? Is in de Magic Minds en ik neem aan dat daar geen kassa's staan
In principe heb je 3 mogelijkheden, te beginnen bij de slechste kwaliteit: gewoon video, dit is een enkel geel tulp stekkertje. S-video is iets betere kwaliteit, heeft gescheiden contrast/brightness. RGB is het beste, deze levert per kabel de aangegeven kleur door. Dit kan allemaal icm met een scart blok worden gebruikt om zo universeel te worden aangesloten. Meeste recente tv's ondersteunen alle: video, s-video en RGB. Je moet ff in de handleiding van je TV kijken wat er mogelijk is. Volgens mij zijn of worden binnenkort ze allebei geleverd, zowel s-video als RGB voor je Xbox
ARGH... nu snap ik er dus geen kont meer van! Als je een Advanced Scart koopt... wat krijg je dan? Een kabel met een scart aansluiting, maar die scart-aansluiting is dan eigenlijk RGB aangestuurd ofzo
wel even om denken: als je een tv hebt met meerdere scart aansluitingen, dan is er maar 1 bij die rgb ondersteund. als je dus z/w beeld hebt, heb je de verkeerde scart te pakken.