Advanced scart is volgens mij een Amerikaanse term, deze heeft een s-video output. Dus niet de RGB versie. Dit is wat de officiele xbox staat van nederland: De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.) Prijs: €29.99 Die met s-video is dus nog niet leverbaar denk ik, of via import waarschijnlijk wel. Hoeft niet perse dat als je z/w beeld hebt, sommige tv's schakelen automatisch over op RGB. Sommige tv's moet je handmatig instellen.
zucht... Hoe kan de Advanced Scart Cable een s-video ouput hebben als het om SCART ( S C A R T ) gaat?. S-video is die uitgang die lijkt op die van een toetsenbord aansluiting in je pc kast. Dat stukje van net had ik ook al gelezen : sterker nog ik had het al gequote.
Nee je snapt de bedoeling van Scart niet, Scart is gewoon een universeel aansluitmethode. Hieronder staat een schema hoe de scart is opgebouwd: EURO-AV-AANSLUITING (SCART) --------------------------- +---------------------------------+ | 20 18 16 14 12 10 08 06 04 02 | +-+ | | 19 17 15 13 11 09 07 05 03 01 | 21+-------------------------------+ 1 audio uitgang R 2 audio ingang R 3 audio uitgang L 4 audio chassisterugkeer 5 video chassisterugkeer (RGB blauw) 6 audio ingang L 7 ingang RGB blauw 8 schakelpin 9 video chassisterugkeer (RGB groen) 10 --- 11 ingang RGB groen 12 --- 13 video chassisterugkeer (RGB rood) 14 --- 15 ingang RGB rood 16 blankingsignaal (RGB schakeling) 17 video chassisterugkeer 18 aarde blankingsignaal 19 video uitgang 20 video ingang 21 screening chassisterugkeer Hieruit blijkt dat alle aansluitingen, video, s-video EN RGB via scart kan lopen.
idd, De keuze is dus aan jezelf. Ik heb zelf de Advanced AV Pack, dat vind ik de beste keus, het gemak van een S-Video kabel die ook in de pc past, en je kan altijd nog de Composite (tulp) aansluiting gebruiken, of deze in een scart-verloop stekker gebruiken voor je RGB ingang van je buisje.. en natuurlijk de optische kabel voor Digitaal 5.1 Sound
Dan zijn we eruit denk ik dan: De Advanced Scart Cable kopen (scart kabel uitgebreid in het NL). Deze kabel geeft het signaal via RGB door en dit is het beste wat je kunt hebben. Dan alleen nog ff een optisch kabeltje aansluiten naar je DTS-versterker en klaar is De Maki
Nou duidelijk toch!! Alles bij mekaar voor het beste beeld en geluid: Aanschaffen: X-Box (duh) Een advanced AV-pack +/- € 30,- Een optische kabel kopen met toslink stekkers voor zo'n € 15,-. 1. De scart aansluiting in je TV, evt. selecteren op RGB (afhankelijk TV) 2. Op de advanced AV-pack zit een optische uitgang, het optische kabeltje gaat naar de digitale versterker, dus naar de optische ingang van deze versterker. En klaar is kees (nou ja instellingen x-box)!!
ik heb even mijn boekje van mijn radio erbij gepakt. en ik heb een ingebouwde dolby pro logic surround decoder. en het is ook dobly surround 5 boxen dus. maar jullie hebben het over een digitale kabel ofzo dat je die erbij moet kopen maar waar moet die in dan. kan dat wel bij pro logic want ik zie de hele tijd dolby digital en dts. ik heb wel een optical digital output erop zitten maar ik heb zon idee dat dat niet de goede is. en voor de rest zou ik het niet weten. weet iemand hier een antwoord op. plz want ik wil wel dobly surround als ik xbox.
Dolby Pro Logic is de voorloper van Dolby Digital. Pro Logic werkt helaas niet icm met je Xbox via een optical kabeltje. De enige manier is om gewoon via een stereo kabel wit/rood op je Pro Logic aan te sluiten. Dan heb je dus niet het digitale geluid
Als je beter beeld wilt via de scart aansluiting heb je de Advanced Scart Cable nodig. Deze geeft naar de scart stekker het signaal in RGB door wat een betere kwaliteit levert. Je TV moet ook RGB ondersteunen. Als je Dolby Digital 5.1 geluid wilt heb je ook de Advanced Scart Cable nodig. Deze heeft namelijk halverwege een kastje met daarin een optische digitale aansluiting, ook wel Toslink genaamd. Hier sluit je een (apart aan te schaffen) optisch toslink kabeltje op aan. Deze sluit je ook aan op een optische ingang van de Dolby Digital 5.1 versterker. Even opletten of die nog vrij zijn. Vervolgens zal je je Xbox moeten instellen op Dolby Digital geluid, denk ik. Als je alleen de meegeleverde standaard kabels gebruikt bij je Xbox, dan heb je gewoon beeld, wat overigens prima is, en kun je hoogstens Dolby Surround geluid weergeven. Aangezien ik de Advanced Scart Cable nog niet heb, gebruik ik de standaard kabel. Ik heb de Xbox Audio instelling op Dolby Surround gezet en mijn Dolby Digital versterker geeft dit ook aan op het display. Je hoort wel ruimtelijk geluid, maar Dolby Digital 5.1 moet vele malen mooier zijn. Dus je moet voor zo'n 30 Euro de Advanced Scart Cable kopen en voor nog eens zo'n 25 Euro een optisch Toslink kabeltje. Weet iemand een winkel in of nabij Rotterdam waar ik de Advanced Scart Cable kan kopen????