1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Phoe, dat weet ik niet. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal het anders straks wel eens proberen.
     
  2. Roodje

    Roodje Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben jer al uit??_0/
     
  3. BogaddE

    BogaddE Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er gisteren eentje gekocht, het verschil is niet zo heel erg groot vind ik op een 72cm Philips breedbeeld 50hz, had gehoopt dat alle kartels verdwenen waren maar dat is helaas niet zo.
    De letters zijn wel een heeel stuk beter leesbaar en dat maakt 't de aanschaf alleen al wel waard.

    Heb 'm trouwens gewoon bij Bart Smit in Almelo gehaald.
     
  4. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij de voordelen van de advanced scart kabel vertellen? Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je er een reciever op kan aansluiten zodat je 5.1 geluid krijgt, wat is er nog meer zo bijzonder aan die kabel??
     
  5. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij geeft de TV basiskleuren rood, groen, en blauw apart door ipv allemaal gecomprimeerd in 1 zeg maar.. Daardoor krijg je iets scherper beeld, waardoor o.a. teksten etc beter te lezen zullen zijn.. Ook krijg je een mooiere en helderder kleurweergave.. Via RGB is gewoon de hoogste/beste beeldkwaliteit die je kan krijgen op een gewone TV..



    Dat van die kartels (a.k.a. jaggies, a.k.a. aliasing) had ik al eens gepost.. Een RGB kabel zal die niet echt verwijderen.. Dat lukt alleen als je in hogere resoluties gaat spelen (op een HDTV dus), en met AA (anti-aliasing) ingebouwd in games..
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  6. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus deze kabel heeft geen zin op Hdtv's?
     
  7. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daarvoor moet je gewoon de standaard HD-AV kabel gebruiken, of de extra HD-VGA kabel kopen als je HDTV een VGA aansluiting heeft of als je op je PC monitor wilt spelen..
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2006
  8. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik kom net terug uit de stad en heb AS van Joytec gekocht. (22 euro) Dat heb ik gedaan omdat ik daar mijn Boxen op kon aansluiten en ik graag en beter beeld wou en nog mooi geluid. Ik heb uhm net meteen aangesloten en er inderdaad verschill in kleur en letters. Je merkt het alleen niet zo 1,2,3 op maar als je dan weer de oude aansluit dan zie je het verschil wel. Vooral de letters in PDZ zien er veel nicer uit.
     
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag aangesloten op mijn reciever dmv tos-linkkabeltje.

    Ik kan je zeggen dat Call of Duty 2 in 5.1 echt meesterlijk is _O_
     
  10. mcx

    mcx Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb m ook gekocht voor 25 euro. Kwaliteit van het beeld zie ik geen verschil, geluid via de optische kabel is enorm. Nu nog de LCD HDTV, kun je de kabel meteen weer weggooien, heb je weer een andere nodig.
     
  11. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    hdtv-advanced kabel

    Bestaat er ook een hdtv advanced kabel of zit er op de gewone advanced kabel ook stekkers voor hdtv? Er zit toch ook een aansluiting op voor optische kabel?
     
  12. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu ook de joytech av-scart en ik heb een probleempje. Het beeld is inderdaad scherper en kan letters beter lezen enz. maar......het geheel raakt overbelicht en dan met name het wit. De weergave van bijvoorbeeld zonlicht of sneeuw en witte letters op lichte achtergronden worden een witte waas en contrast en helderheid instellen heeft geen effect. De weergave van dvd,s (op surround setje) heeft hier ook last van. Met de standaard meegeleverde kabel heb ik er geen problemen mee. Met de oude xbox had ik daar ook al last van met de av-scart kabel.
    Afijn, het probleem treed dus op als de av-scart gebruik. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
     
  13. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Heeft iemand dit probleem al opgelost, want ik heb EXACT hetzelfde probleem: alles lijkt naar links te zijn geschoven, wat erg goed zichtbaar is als ik mijn tv in 4/3 modes zet. Als ik dan in het dashboard zit, dan heb ik links (naast het gele LIVE tab) een beetje ruimte, en aan de rechterkant van de tv 2 a 3 keer zoveel zwartruimte...

    Oftewel: een adv. scart kabel verschuift het signaal naar links, en nee, ik kan hier niks voor instellen via mijn tv... :'-( :'-(
     
  14. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope sorry.. Misschien weten ze bij MS support iets daarover?
     
  15. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    't ik zal het proberen, maar denk dat ze niks kunnen doen... 't is trouwens wel BIJZONDER irritant zeg... :{ :{
     
  16. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel dat je op TV's via een special servicemenu het beeld kan opschuiven.. Maar dan moet je dus wel weten hoe je in dat menu kan komen.. Da's alleen voor monteurs en kom je niet zomaar in.. Dus als MS het niet weet, weet misschien de fabrikant van je TV het wel..
     
  17. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een reactie van Joytech (de maker van mijn adv.scart kabel):

    Nou lijkt me dit sterk, aangezien exact hetzelfde probleem ook voorkomt bij de adv. kabels van Microsoft...
     
  18. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand toevallig een idee wanneer Bol.com weer de Advanced Scart Cable kan leveren? Heb 'm namelijk 27 december besteld.. en is nu al een tijdje in bestelling vandaar.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat weet niemand , ook Bol.com niet.

    Heb op de Joytech Scart kabel bijna 5 weken moeten wachten.
    En ineens stond de postboder met het pakje op de stoep.
    Een dag later kreeg ik een mailtje van Bol.com , dat ik de bestelling over 2รก3 dagen thuis kan verwachten :confused:
     
  20. Gauner

    Gauner Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is precies het verschil tussen de kabel van Microsoft en die van Joytech? Want ik heb de MS kabel maar heb geen optische ingang op mijn receiver |:- Ik moet nu kiezen OF mooi beeld OF dolby surround. :'-( Weet iemand misschien een oplossing?
     

Deel Deze Pagina