1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    'k Heb die van Joytech maar gekocht bij de dynabyte, verschil is zeer goed te merken, beeld is rustiger en de letters zijn zó veel beter de lezen!
     
  2. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan binnekort een 2e hands tv kopen van een vriend van 100hz .. met 3 AV scart ingangen, maar ik weet niet zeker of die RGB heeft .. hij zei wel dat ie S-Video had ...

    en op internet kon ik geen handleiding vinden, weet iemand of er een grote kans bestaat dat die RGB ondersteunt??
     
  3. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn gok: ja, hij heeft RGB. Aangezien hij 3 scarts heeft én s-video lijkt hij me niet ouder dan 6 jaar ofzo, dus ik DENK van wel. Ter info: ik heb een Philips 100hz breedbeeld van 5-6 jaar met 3 scarts en s-video. Twee van de drie scarts zijn RGB.
     
  4. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    maar dus als je nu een nieuwe tv koopt in de winkel dan is het 100% zeker dat ie RGB ondersteunt?
     
  5. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me duidelijk:

    Voorbeeld van s-video heb ik nog niet gezien, maar waarom dat gebruiken als het via RGB scart kan? Mooier dan dat wordt het niet.. ;)
     
  6. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Mjah of een RGB scart van een Joytech of S-Video van Monster Cable. Is natuurlijk een groot verschil qua frabikant van kabeltjes, maar als iedereen zegt dat RGB het beste is voor een normale TV dan koop ik de RGB scart van Joytech natuurlijk.

    Het verschil is goed te zien op bovenstaande afbeeldingen.
     
  7. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    De joytech advanced kabel heeft scart en s-video. Ik heb beide aangesloten en zag GEEN verschil tussen scart vs. s-video! Het schijnt dat de 'doorvoersnelheid' van scart iets hoger is.

    Ik had het probleem, dat mijn tv rgb signaal via scart niet lekker vertaald naar het scherm: het beeld van de xbox werd naar links geschoven en dus viel een reepje buiten mijn beeld. Dat probleem heeft mijn tv niet met de s-video plug, dus die gebruik ik nu. En nogmaals: scart versus s-video: ik zag geen verschil ;)
     
  8. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke bedankt! Joytech kabel word ut dan :)
     
  9. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    You're welcome :) Oh, en joytech levert er een toslink / optisch kabeltje gratis bij voor 't geluid ;)
     
  10. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    En laat ik nou net geen versterker hebben met een optische ingang :9. Ik heb wel ProLogic II en dat klinkt al goed genoeg, maar je mist dan toch een bepaalde surround sound in de achterboxen alhoewel die bij de Xbox game Medal of Honor Frontline goed te horen zijn als er eenmaal geschoten word.

    Vind ut wel best. Beeld is ook belangrijk voor me en gelukkig door die Joytech kabel kan ik het geluid ook nog composiet aansluiten op m'n versterker.
     
  11. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat naar links had ik ook toen ik de RGB scart ging gebruiken, met rechts een klein lichter balkje in beeld zeg maar.. Dat kan je oplossen door in het servicemenu van je TV het beeld horizontaal weer iets naar rechts te schuiven..

    Ik weet niet wat voor TV je hebt, maar ik heb een Sony 32FQ70B 82cm 100Hz breedbeeld waarop je dat op de volgende manier doet:

    (LET OP!! DIT IS OP EIGEN RISICO WANT JE KAN JE HELE TV-INSTELLING VERKNALLEN ALS JE TEVEEL KLOOIT IN HET SERVICEMENU!!!)

    - tv op standby zetten
    - i/? indrukken
    - 5 indrukken
    - + (volume) indrukken
    - "teletext uit" knop indrukken
    - menuknop indrukken

    Dan zit je op bijna alle Sony TV's in het servicemenu.. Vervolgens ga je naar Geometry, dan kun je m.b.v. H-size en H-position de TV instellen qua horizontaal beeld, en dus iets naar rechts zetten of vergroten als je met het naar rechts zetten links ook weer een lichter balkje krijgt..

    Als je geen Sony TV hebt moet je zelf ff op internet gaan zoeken hoe je in het serivemenu van je TV kan komen.. Maar nogmaals, wees er wel heel erg voorzichtig mee want het servicemenu is normaal gesproken alleen bedoeld voor monteurs etc en je kan er dus je hele TV-instellingen mee verknallen als je niet weet wat je doet.. :p
     
  12. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    :) HELAAS heb ik geen Sony, ik weet dat er zoiets als een service menu moet bestaan, maar ik kan echt niks vinden op internet hoe ik er in kom helaas. Ik heb een Philips (type weet ik effe niet meer). En ach... ik blijf denk ik gewoon s-video gebruiken, want mijn tv heeft 2 (vd :cool: RGB scart, en eigenlijk zijn die 'bezet' (door de xbox1 en een decoder voor digitale tv)... Dus tja...:D
     
  13. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke ik heb nu de Joytech RGB Scart kabel. Verschil tussen de Scart en S-Video is te zien. En RGB is toch beter. Veel scherper beeld en rustiger. Meer kleuren. Eigenlijk gewoon alles wat iedereen hier zei. Ben er blij mee.
     
  14. Link Static

    Link Static Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag mijn Monster scart en optische kabel binnengekregen voor de Xbox 360 , gekocht bij Hobo-Hifi. Kostte me zo ongeveer 80 euros bij elkaar, das mag je toch wel wat verwachten...
    Het geluid is inderdaad beter, via de optische kabel eindelijk surround sound, maar, het beeld had ik toch nog wel wat beter verwacht.. Letters zijn nog steeds een beetje onduidelijk te lezen op mijn breedbeeld 100Hz tv, en ik heb in het tv-menu de AV1 ingang op RGB gezet, en in het Xbox menu breedbeeld en 60PAL geselecteerd, maar ik zie toch nauwelijks verschil met de kabel die met het Premium Xbox 360 pakket kwam...

    Heeft iemand enig idee wat ik mischien nog vergeten ben, want ík had toch wel wat meer verwacht voor die 80 euro's aan kabels ...:-(
     
  15. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
  16. Link Static

    Link Static Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
  17. fleshi

    fleshi Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Link Static

    Link Static Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Hobo-Hifi , in Haarlem, ze hebben hem voor me besteld, en een weekje later had ik hem binnen, ook gelijk een optische kabel gekocht.

    http://www.hobo.nl/
     
  19. fleshi

    fleshi Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je toevallig of er daadwerkelijk een groot kwaliteits verschil (in positieve zin) zit deze kabel van Monster cables en de advanced scart cable van Microsoft???
     
  20. Link Static

    Link Static Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil met de Monster kabel, of de kabel die bij het Premium Xbox pakket zat...Voor het geld ( +/- 80 euro's ) , had ik wel wat meer verwacht...Maar mischien doe ik wel iets verkeerd...
     

Deel Deze Pagina