1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. fleshi

    fleshi Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm jammer anders was het misschien wel het aanschaffen waard.
     
  2. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook geen verschil van dag en nacht.. Enige wat veranderd als je van de standaard composiet aansluiting naar een RGB scart aansluiting gaat zijn de iets mooiere kleuren en het ietjes scherpere rustigere beeld.. Voor de rest blijft het beeld natuurlijk hetzelfde, nog steeds dezelfde lage resolutie van je TV met genoeg jaggies etc in de games ondanks de AA die men nu toepast in Xbox 360 games..

    Als je echt veel beter beeld wilt hebben zul je op een HDTV of op een PC-monitor moeten gaan spelen die hogere resoluties aankunnen.. 1280x720 ziet er heel wat mooier uit dan 640x480 zul je wel begrijpen.. :9

    80 euro voor een RGB scart kabel is dan ook veel teveel imho.. Ik heb 23 euro voor de Joytech betaald, en dat vind ik meer dan genoeg voor de relatief kleine winst in beeldkwaliteit.. Verschil tussen alle RGB scart kabels (MS, Joytech, of Monster) zal er amper tot niet zijn qua beeldkwaliteit denk ik aangezien het allemaal gewoon RGB scart is, je bent dus eigenlijk gek dat je 80 euro voor die Monster hebt betaald vind ik..:{
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  3. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Monster Cable is wel 1 van de beste kabels die je kan kopen. Je krijgt ook levenslange garantie. Als ik wist dat er een Xbox 360 Scart RGB kabel was van Monster Cable had ik waarschijnlijk die gekocht. Wat raar dat het dan niet op hun site staat.

    Maar ik ben al blij met de Joytech kabel. Verschil is tenminste op mijn TV goed te merken tussen composiet en RGB. Of Monster Cable daar nog beter verandering in kan brengen weet ik niet. Denk persoonlijk dat het nauwelijks te zien is.

    Maar een console koop je juist voor de TV. Koop dan voor die 400 euro een goeie videokaart en speel PC games. Ik ga niet naar m'n monitor staren om games te spelen op de Xbox 360 en dat de console naast m'n computerkast staat. Maar dit is ook meer een kwestie van smaak. En de TV is natuurlijk groter dan een monitor. Tenminste in de meeste gevallen wel.
     
  4. Link Static

    Link Static Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ongeveer 45 euros voor de RGB scart betaald, en nog eens 35 euros voor de optische kabel, ook van Monster. En, het beeld is zeker niet slecht, maar de kleine lettertjes zijn soms een beetje moeilijk te lezen, ik had wel wat beters verwacht op de 360 met zulke kabels voor dat geld, ook al heb ik geen LCD, laat staan HDTV.
     
  5. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat die kleine lettertjes een beetje moeilijk te lezen zijn komt dus gewoon omdat je nog steeds op lage resolutie draait van je TV (640x480 of 864x480 voor breedbeeld), daar veranderd ook een RGB scart kabel echt niks aan.. Zoals ik al zei, dan zal je naar een HDTV moeten (of PC monitor), dan is alles wel veel scherper en leesbaar..

    Zet de resolutie in een PC game maar eens op 640x480, en daarna op 1152x864 ofzo.. zelfde verschil.. ;)
     
  6. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    En het is zelfs nog niet vergelijkbaar met 640*480. Het beeld op je tv is namelijk interlaced, terwijl je PC en HDTV's progressive beelden laten zien.
     
  7. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag kan ik mijn 360 ophalen. Ik heb een normale TV moet ik dan deze kabel kopen of zit er al een kabel bij waarmee ik hem op een normale TV kan aan sluiten?
     
  8. Dik KlootWijk

    Dik KlootWijk Active Member

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    er zit een standaard scart kabel bij, geen advanced scart
     
  9. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    45 + 35.... Wow... Ik snap NIET waarom die kabels zo duur zijn, want het verschil in kwaliteit kan gewoonweg niet ZO groot zijn, als je ze vergelijkt met bijv. de Joytech kabel. Geloof ik i.i.g. niks van O-) Het zal wat anders zijn als je de monster kabels voor HD pakt.... Als je het mij vraagt heb je ruim 3 keer te veel betaald, aangezien de joytech ca. 25 euro kost incl. toslink kabel... Misschien eens proberen ze terug te sturen, misschien kan dat wel...?!

    Wat betreft de resolutie: RGB maakt de resolutie niet beter, wel de kleurdiepte en daarmee het contrast.

    Ik heb de Joytech en kan nu ineens WEL de lettertjes lezen in bijv. de FIFA demo, die heeft nl. MINI-menu letters die ik echt niet kon lezen met composiet, en met RGB wel (al blijft het belachelijk klein ;) ).
     
  10. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Moet niet, mag wel ;)

    En ook ZEKER aan te raden als je TV een RGB ingang heeft. _O_
     
  11. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Jep. Het is zeker aan te raden om OF de Advanced Scart Kabel te kopen van Microsoft of die van Joytech. Verschil is duidelijk merkbaar. Voordeel van de Joytech is dat je ook een optische kabel erbij krijgt voor 5.1 geluid en dat je ook nog kiezen tussen S-Video. En voor mij is het grote voordeel van die kabel dat je ook nog via de rood-wit kabel geluid heb via mijn versterker, want die heeft geen optische ingang.
     
  12. Link Static

    Link Static Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik voel me ook wel een beetje genaaid met die kabels|:- , maar ik hou ze toch maar....Mischien toch maar eens wat sparen voor een knappe HDTV...
     
  13. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan ik me voorstellen. Maareh; als je straks een HDTV hebt, dan kan je deze kabels niet meer gebruiken hoor, dan moet je de component kabels uit je premium pack gebruiken... (misschien wist je dit al) ;)
     
  14. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al de Microsoft Advanced Scart en de Joytech Advanced Scart kabels met elkaar kunnen vergelijken qua beeldkwaliteit?
    Zag namelijk dat de Joytech goudkleurige connector had en die van Microsoft niet, dus was benieuwd of de kabel van Joytech soms betere beeldkwaliteit geeft (al zal het natuurlijk nooit veel schelen, maar je weet nooit :) ). Zou trouwens een leuk item zijn voor de Xboxworldsite, alle kabels die er zijn met elkaar te vergelijken, maar dat terzijde.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2006
  15. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens.. :cool:
     
  16. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de volgende kabel gekocht:
    [​IMG]

    Dit omdat ik nog geen HDTV heb en de leters soms onleesbaar waren, nou is het zo dat met de nieuw gekochte kabels de letters perfect leesbaar zijn alleen vind ik alles veel donkerder (behalve de letters dan).

    Meer mensen last van?
     
  17. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Waarom zijn de Advanced Scart Cable's zo moeilijk verkrijgbaar(moet er een hebben voor mijn neefje) ben zowat bij elke winkel geweest en niemand had er eentje :mad:
     
  18. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynabyte is proberen.
     
  19. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Ms richt zich met de 360 meer op de hdtv hype die er nu is.
    Dit is leuk voor die amerikanen waar hdtv meer ingeburgerd is.
    Als ik mijn oude xbox vergelijk op de tv met de 360 zie ik wel verschil maar niet echt bijzonder veel.
    Ook al gebruik ik de advanced scart kabel, het is net wat scherper en voller van kleur.
    Vandaar dat ik nu speel op een pc monitor/lcdtv met de component kabel.
    Nou en dan ziet het er wel een heel stuk beter uit.
     
  20. venom87

    venom87 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Rood Beeld

    Hebben meer mensen het probleem gehad dat als je je xbox 360 op een HDTV aansluit dat het beeld dan rood is en dat ze het misschien hebben kunnen oplossen? Ik snap er niets van!!!
    De TV die ik heb is 'n KLV-S32A10E (Bravia) hij kan 480p, 720p en 1080i aan.
     

Deel Deze Pagina