1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    verkeerde kabel[​IMG]?
     
  2. RelaXXinG

    RelaXXinG 98223 posts

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar de advanced scart cable voor de xbox (De originele, niet third party) te krijgen is in de omgeving van Eindhoven of Utrecht?

    Heb em al ruim een maand bij bol.com in backorder staan, maar ze zeggen steeds dat het nog wel even duurt. :|
     
  3. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Ja daar ben ik dus ook naar opzoek , maar kan hem nergens vinden :mad:
    Het is ook wat he met MS eerst tekorten met de console en nu dit *zucht*

    Maar ik zag wel een andere scart kabel en dan van Joytech meende ik en hij koste 23 euro, is deze kabel goed ?
     
  4. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat anderen ook zeggen: ík vinde Joytech uitstekend en biedt mij als extra voordeel: een s-video aansluiting én een scart aansluiting. Ook levert Joytech een toslink kabeltje er bij. Dus ík vind het onzin om per se een MS-kabel te zoeken, terwijl de Joytech's overal verkrijgbaar zijn!
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik heb er nog eentje over in verband met aanschaf van een HDTV. Dus mochten jullie interesse hebben dan kunnen jullie de originele advanced scart cable van me overnemen voor weinig. *)
     
  6. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Taab PM :)
     
  7. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Op www.psxshop.nl staat er dat ze ze nog voorradig zijn, en er is nog een andere site die dat ook zegt..

    Nja nu maar hopen dat ie psxshop een beetje snel levert..:{
     
  8. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens! (al heb ik de MS-kabel nooit in werking gezien). Heb gisteren dan ook de Joytech kabel gekocht bij een Dixons in de buurt (de laatste). De kabel is heel mooi afgewerkt, heeft genoeg lengte en er zit een schakelaar op voor RGB of S-video. Het toslink kabeltje heeft ook een aardige lengte (al moet je stereo wel bij je Xbox en TV staan).
    Over het beeld ben ik ook erg tevreden (al was het wel even wennen). De letters zijn super scherp, wel zijn alle kleuren wat donkerder, maar hier wen je zo aan. Heb PGR3, PDZ en Hexic getest met de nieuwe kabel en zag er een stuk beter uit allemaal. Even een paar dingen die opvielen. In PGR3 vallen vooral de letters op, ook lijkt de auto wat scherper. In PDZ vallen alle details in de kleding en wapens nu veel meer op. In de zoommode van de wapens zijn de ringen nu veel scherper.
    Kortom, gewoon halen die kabel. Lijkt me niet dat de MS-kabel beter is.
     
  9. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Is de Advanced scart/RGB KAbel eigenlijk beter en scherper als de component (Toch? Die kabel bij premium) kabel? Aangezien mijn tv geen hd ondersteunt en het nu alsnog via een los blokje gaat kon bij mijn oude xbox ook het verschil duidelijk merken toen ik een rgb had gekocht in een plaat van de standaard kabel.
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Diamond X
    kan het kloppen dat de prijs 23 euro was ? Zag hem namelijk bij de V&D
     
  11. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nu dus composiet gebruikt (gele plug via adapter) is de Scart RGB een stuk beter... Component en RGB ontlopen elkaar kwa kleurscheiding niet zoveel (los van de 720p ondersteuning), maar da's niet zo gek natuurlijk. ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  12. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds vandaag ook de Advanced Scart Cable van Joytech.. Heb 'm nu aangesloten via S-Video, en ik zie écht aardig wat verschil ..(tekst stuk scherper, vollere kleuren etc. ) ..

    RGB moet ik nog ff kijken, want dat werkte nog niet super, maar ja ben er echt blij mee.._O_
     
  13. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Dixons was hij idd ook 23 euro (kijk maar op hun site).
     
  14. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nu ook de advanced scart aangesloten, maar nu is mn beeld een stukje verschoven, dus het is niet meer gecentreerd, hier had ik met de normale kabel geen last van. Hoe kan ik dit oplossen want t is wel storend.

    Heb al ff gebeld met de fabrikant na t goed doorlezen van dit topic en het is inmiddels verholpen.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  15. perfectbas

    perfectbas Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een advance scart kabel maar heb nu een probleem, bij de spellen loopt er nu na laat zeggen 3 meter een soort streepje waarna alles opeens een stukje vager wordt, dit heb ik bij alle spellen... bij call of duty zie je dan bijvoorbeeld bij een huisje aan het begin hele mooie stenen, iets verder wordt het opeens vaag... en als ik dan iets verder loop zie ik zo die stenen mooie worden, ziet er heel vreemd uit. weet iemand wat dat zou kunnen zijn? is ook zo bij pd0 en project gotham
     
  16. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Mischien ondersteunt je tv geen rgb?
     
  17. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Dan staat je xbox waarschijnlijk op 60Hz. Zet de xbox op 50Hz en alles draait prima.

    Althans zo werkt het bij mij....
     
  18. venom87

    venom87 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm

    Als ik men advanced scart aansluit op de RGB scart aansluiting zijn de kleuren fout. Bij mijn andere Scart aansluiting die geen rgb ondersteunt doet ie het wel goed.
    Ik vraag me alleen af of de kwaliteit nou wel beter is geworden, en hoe het kan dat de kleuren bij RGB dan fout zijn?
     
  19. perfectbas

    perfectbas Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    was het maar zo dat het aan de 60 hz ligt, dat was het dus niet :confused: en aan de tv ligt het ook niet, heb net een hele nieuwe jvc breedbeeld die het wel allemaal ondersteunt...
     
  20. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist de Joytech advanced scart kabel bij de Dynabyte gehaald, maar wat moet ik met dat ene kabeltje doen, die een beetje lijkt op een aansluiting van een oude muis of toetsenbord?

    EDIT:
    [​IMG]
    En dan de kabel linksboven.
     

Deel Deze Pagina