1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    S-video volgens mij
     
  2. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt s-video is nog beter dan scart btw!
     
  3. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Yepzz....ziet eruit als een S-Video aansluiting.
     
  4. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus die hoef ik niet aan te sluiten als ik de RGB Scart gebruik?

    EDIT: Mijn TV heeft ook een S-Video aansluiting, dat is dus beter dan scart?
    Hoef ik dan alleen maar de S-Video kabel aan te sluiten, of ook nog de scart?
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2006
  5. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is óf-óf.

    S-video is vergelijkbaar met rgb-scart, maar heel strict genomen zou rgb scart het beste zijn.

    Zelf merk ik overigens geen enkel verschil en gebruik ik S-video, omdat het beeld (zoals bij wel meer personen) verschuift als ik de RGB scart gebruik. Dat ligt aan mijn tv helaas... Maar met s-video is dat niet, en het beeld is verder identiek als je het vergelijk tmet rgb-scart...!
     
  6. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    De man weet waar hij het over heeft. ;)

    Vaak zijn de verschillen minimaal...
     
  7. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    *) *)

    :+
     
  8. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog sterker...SCART is beter dan S-Video...sjek er Wikipedia maar even op na :

    In de SCART-connector was aanvankelijk geen S-Video voorzien. Dit formaat biedt een aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan composiet, maar minder dan RGB. Alhoewel vanuit de SCART-kant gezien feitelijk overbodig werd deze signaalvorm in de jaren '90 erg populair en werd een S-Videofunctie aan SCART toegevoegd.
     
  9. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt voor de antwoorden, heb hem op me RGB Scart aangesloten. (Ook omdat ik dan de optische kabels kon gebruiken naar me versterker)

    Mijn bevindingen:
    - Allereerst schakelde mijn TV meteen over naar mijn 360, door het RGB signaal die die krijgt.
    - Dashboard ziet er veel strakker uit, de letters etc. zien er nu uit zoals het er bijv. bij een PC uit ziet.
    - Kameo is nu ook veel mooier, de letters etc. zijn mooier, maar ook alle kleuren zijn veel strakker.
    - Project Gotham Racing 3 is ook een stuk mooier, ook hier zijn uiteraard de letters mooier, maar de kleuren zien er ook veel mooier uit. De reclameborden zien er bijv. nu ook veel strakker uit.

    Bij mij zijn de kleuren niet donkerder geworden zoals ik bij veel mensen lees, ook dit is natuurlijk mooi meegenomen...

    Iig, ik ben er erg blij mee :).
     
  10. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Scart is de plug. Er kan dus zowel Composiet als S-Video als RGB op zitten (alleen nooit allemaal tegelijk volgens mij). :)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2006
  11. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zat het nou trouwens met PAL60? Werkte zeker gewoon?
     
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    ok mensen, ik ga dadelijk mun 360 halen en wil wel goed beeld... ik lees hier alemaal termen die mij toch niks zeggen :p, dus welke kabel moet ik er dan bij kopen, of gewoon de hd-tv kabel gebruiken? Zelf heb ik een sony met vlakke beeldbuis...
     
  13. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je Sony geen Component ingang heeft (3 x tulp), dus dan ben je standaard aangewezen op Composiet. En dat is het slechtste wat er is.

    Beter kan je dan een S-Video of RGB (Scart) kabel scoren. Wel ff checken of je TV dat lust!
     
  14. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    is een composiet zoon scart aansluiting waar die 3 tulpen in kunnen...hoe ziet een s-video of rgb er dan uit? aan de achterkant heb ik zoon scart aansluiting.
     
  15. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Een scart met drie pluggen is meestal composiet (1 x wit en 1 x rood voor geluid, 1 x geel voor composiet of 1 x ronde plug met 4 pinnen voor S-Video).

    Je zal in je boekje (of op het net) moeten kijken of de Scart ingang RGB of S-Video ondersteunt. Dat kan je namelijk niet ruiken. ;)

    Soms staat het er trouwens ook bij (achter op je TV).
     
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
  17. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    sorry, dubbelpost
     
  18. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep. En dan moet je dus wel een RGB Scart kabel hebben.
     
  19. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  20. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina