1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advanced Scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door forza katwijk, 11 dec 2005.

  1. Hansie

    Hansie Kanonnenvoer

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt ook wat aan je TV. Je hebt best veel TV's met 2 SCART aansluitingen waarvan er 1 S-VIDEO is en de ander RGB. Moet je ff in de handleiding van je TV kijken. Al zal het verschil niet schokkend zijn..
     
  2. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier Eet Men Afval

    HEMA 8)
     
  3. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha!! :{

    sorry ik wil hier niet de mod uithangen maar dit slaat echt nergens op.

    On-topic: Ik denk dat een advanced scart cable het beeld van de 360 niet veel mooier zou maken, omdat dat ding van zichzelf al een retemooi beeld geeft. dit was inderdaad anders bij de xbox1, maar ik kocht dat ding toen om de xbox 5.1 geluid te laten weergeven. dit is nu niet meer nodig omdat de 360 op de standaard kabel al een optical-out aansluiting heeft zitten. dus ik denk dat als ik dat ding koop, er geen extra kabel troep bij ga kopen (op een optical cable na dan) omdat het eigenlijk geen toevoeging geeft als je een normale (10 jaar oude) tv hebt.
     
  4. Ik heb afgelopen week de advanced scart gekocht en ik vond het verschil enorm.

    Bij PGR 3 zag ik o.a. gelijk dat de auto's een veel mooiere glans hadden en de laatste karteltjes weg waren.

    Perfect Dark zag er ook een heel stuk beter uit met de RGB scartkabel.

    Het resultaat zal per Tv wel iets verschillen.
    Ik speel zelf op een 82cm 100Hz breedbeeld en daar was het verschil tussen de kabels dus wel duidelijk zichtbaar, en de 25 euro meer dan waard.
     
  5. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ratten van de MM in Den Haag vroegen € 29,95 voor de advanced scart cable, zag pas later dat de adviesprijs € 24,95 was. Binnenkort maar eens terug met de kassabon.
     
  6. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al sinds de launch op zoek naar een advanced kabel. Overal uitverkocht! of ze hebben em nog niet. Iemand een tip omgeving hengelo/enschede?
     
  7. dikkiedirk

    dikkiedirk Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik zeker doen!
     
  8. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Op een 10 jaar oude tv zou je gelijk hebben, maar op een redelijk nieuwe tv (philips matchline 100Hz breedbeeld) is het verschil echt te zien.
    Ik heb nu de advance scart kabel en het beeld is VEEL beter. Ik had nooit gedacht dat het nog beter zou kunnen, maar deze kabel is zijn geld waard.
    Super beeld heb ik nu.... een aanrader.
     
  9. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Same here...ik heb een vrij nieuwe Loewe 100 Hrz 82cm TV en met de advanced sc. kabel ziet het er bij mij een stuk beter uit! Call of Duty 2 en PGR 3 zien er nu echt zwaaar relaxt uit. Die HD TV moet toch maar ff wachten! ;)
     
  10. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou het ook veel verschil maken met een 50 hz? Ik heb namelijk een 50 hz sony trinitron 82cm platte beeldbuis breedbeeld tv.

    En weet iemand misschien waar die advanced kabels te koop zijn? Hier in omgeving twente is ie nergens te koop. Ben al bij deze zaken geweest: gameshop, mediamarkt, dixons, intertoys, bartshit, toys r us, v&d, makro free record shop, en deze zaken ben ik nu al 3 keer afgekleppert na 2 decemeber, EN NIEMAND WEET WAT?|:-
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

  12. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
  13. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens of er een Advanced Scart komt waarop je Dolby PRLG2 kan aansluiten? Ik vindt het namelijk belachelijk dat je alleen dolby digital kan. Nu moet je afwegen:
    - Wil ik lelijker beeld en surround sound?
    - Mooi beeld en stereo geluid.

    En ga nu niet zeggen dat er geen verschil tussen rgb en pal zit, want ik heb beiden kabels aangesloten gehad en RGB is vele malen scherper.
     
  14. choppah503

    choppah503 GRUNN FC

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gewone 100 hrtz tv alleen nu moet ik eerlijk zeggen het ziet er eigenlijk gewoon uit als een xbox 1. ik heb em aangesloten om een scart kabel net als de xbox 1. Iemand die misschien weet of ik hier ook verbetering in kan krijgen.
     
  15. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Het duizelt me allemaal, op 't ene forum is men laaiend enthousiast over de advanced scart kabel, andere vinden het onzin...

    Misschien kan iemand mij helpen: ik heb een Philips Matchline breedbeeld tv van ca. 6 jaar oud, geen RGB (volgens mij) en nu mijn 360 aangesloten met de meegeleverde kabel uit het premium pakket.

    Zal de advanced scart kabel verschil uitmaken? Volgens de Xbox Support lijn heb ik 'm niet 'nodig' by the way ;) Maar, op mijn vraag of het verschil in kwaliteit zou leveren konden ze niks zeggen :confused:
     
  16. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het alleen verschil maakt als de tv RGB ondersteund. De standaard scart is namelijk net als de RGB scart 21 pins. Bij de eerste xbox kreeg je standaard een 13 pins geloof ik, daar zat dus wel een verschil in.
     
  17. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is natuurlijk onzin... Want de scart die je erbij krijgt is een scart blokje, dus die kan niet meer doorgeven dan erin gaat. Ook al zitten er 21 pinnetjes in, er zal enkel composiet beeld signaal uitkomen, omdat er een geel composiet stekkertje ingaat. De advanced scart in uitgebreider bedraad, dus RGB signaal.
     
  18. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus, heeft je tv (zoals de mijne, zie hierboven) geen RGB, dan heeft die adv.scart geen nut...?
     
  19. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan waarschijnlijk niet idd. Ik zou nog wel even checken of je tv daadwerkelijk geen RGB ondersteunt, zo modern is dat namelijk nou ook weer niet.
     
  20. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, heb alleen de handleiding niet meer, dus zal 's achter de tv duiken om te kijken of ik een typenummer ofzo kan vinden :)
     

Deel Deze Pagina