Affiliate marketing
Ik zou eerst is met een webshop gaan praten waarbij je hun advertenties hier op xboxworld kan plaatsen. Kijk of neem contact op met een webshop die de afgelopen paar maanden ''naam'' heeft gemaakt door bijv. Gears 3 eerder te versturen, of door scherpe prijzen neer te zetten.
In je gesprek kun je aangeven waar je de banners wilt laten plaatsen, de duur van de banner, evt belangrijk bij een pre-order, hoeveel verschillende banners, pay-per-buy rate, etc.
Je verdient pas meer eraan als de internetter ook daadwerkelijk na de click het ook koopt, des te belangrijker dat je partner (waarvan de ad is) ook zo aantrekkelijk mogelijk is.
Gamesync? Een andere startende webshop misschien? Tevens zie ik in deze forum geen ads meer, de forum is zo ingericht dat het automatisch volbeeld wordt naar gelang van je browser. Bovenin en rechts aan de zijkant is nog genoeg ruimte, helemaal in deze tijdperk van 24 inch schermen, hoef je je niet staande te houden aan de aspectratio van 1024x768. Vooral gamers hebben heus wel een grotere scherm
Tevens zou ik ook kijken voor een banner-rotater, waarbij je meerdere ads op 1 plek kan laten verschijnen, evt zelfs dat een banner automatisch na zoveel posts in een thread komt. Maak dan een Administrator account aan die om de zoveel posts een banner als reclame ertussendoor gooit.
Donaties
Leuk, maar indien men dit niet herhaaldelijk gaat doen, zullen de inkomsten vrij laag blijven. Je zult een begin spurt hebben, met daarna een sterk verzwakkende inkomstenbron. Het zal dan niet leuk zijn, continu je members eraan te herinneren om te ''doneren''
Ad free afkopen?
Klinkt ok, maar dit zou ik niet doen, je eenmalig inkomsten over een heel jaar gezien, zullen misschien niet opwegen naar de inkomsten die je binnenkrijgt door de click gedrag van die members.
Donatie - opslag ruimte/ upload?
Op het moment dat je dit implementeert, ga je een beetje je ''core'' business verlaten, je moet rekening houden met een donatie systeem, dit bijhouden, denken aan grotere servers, wat weer kosten met zich meebrengen, wat als de lease tijd afgelopen is? Blijven de afbeeldingen zichtbaar in deze thread?
Ook zijn er genoeg gratis-diensten hiervoor. Niet opnieuw de wiel proberen uit te vinden.
Markt - betalen om te kunnen posten of verkopen
Genoeg mensen die marktplaats zat zijn en een forum preferen, daar het ''persoonlijker'''aanvoelt. Je kan bijv. denken aan abbonement-voorstellen om uberhaubt iets te mogen verkopen op de forum.
Bijv. 5 euro voor een heel jaar, onbeperkt gebruik maken van de marktsectie. Koppel hier een feedback systeem aan vast en mensen krijgen nog meer vertrouwen in bepaalde verkopers en zien dan ook hun geld goed gespendeerd. Tevens is 5 euro voor een heel jaar geen geld, maar alsnog wel behapbaar en toepasbaar.
Indien je dan al een deal hebt lopen met een webshop, kun je als bonus dit doen:
- Schrijf je in om te kunnen verkopen
- 5 euro voor een heel jaar posten in de markt, dit is maar 0,013 cent per dag!
- Ontvang gelijk bij inschrijving een 10% kortingsbon voor een bestelling bij .....
Just my 756 cents.
Laatst bewerkt: 7 mei 2012