1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advertentieproef, acht dagen

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mirik, 4 mei 2012.

1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Gezien. Vreemd wel dat door de ad opeens alles usernames etc blauw werden :p

2. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Is de tekst ook blauw op pagina's wanneer je geen ad ziet? Of alleen nadat je een ad hebt gezien?

3. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Alleen nadat je een add hebt gezien.

En geen idee of addblock aan meehelpt want die heb ik ook aanstaan maar werd wel omzeilt en zag alsnog de reclame.

Ook lekker handig van google, willen wel adventeren, maar mensen mogen er niet opklikken want dan wordt dat gezien als misbruik? Wat is dan het nut van een klikbare advertenties hebben. :+

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mirik had ooit op een vraag van iemand gereageerd "als je klikt dan krijgen wij centjes" en toen heeft Google meteen ads teruggetrokken. 8)

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Affiliate marketing
    Ik zou eerst is met een webshop gaan praten waarbij je hun advertenties hier op xboxworld kan plaatsen. Kijk of neem contact op met een webshop die de afgelopen paar maanden ''naam'' heeft gemaakt door bijv. Gears 3 eerder te versturen, of door scherpe prijzen neer te zetten.

In je gesprek kun je aangeven waar je de banners wilt laten plaatsen, de duur van de banner, evt belangrijk bij een pre-order, hoeveel verschillende banners, pay-per-buy rate, etc.

Je verdient pas meer eraan als de internetter ook daadwerkelijk na de click het ook koopt, des te belangrijker dat je partner (waarvan de ad is) ook zo aantrekkelijk mogelijk is.

Gamesync? Een andere startende webshop misschien? Tevens zie ik in deze forum geen ads meer, de forum is zo ingericht dat het automatisch volbeeld wordt naar gelang van je browser. Bovenin en rechts aan de zijkant is nog genoeg ruimte, helemaal in deze tijdperk van 24 inch schermen, hoef je je niet staande te houden aan de aspectratio van 1024x768. Vooral gamers hebben heus wel een grotere scherm :D

Tevens zou ik ook kijken voor een banner-rotater, waarbij je meerdere ads op 1 plek kan laten verschijnen, evt zelfs dat een banner automatisch na zoveel posts in een thread komt. Maak dan een Administrator account aan die om de zoveel posts een banner als reclame ertussendoor gooit.

Donaties
    Leuk, maar indien men dit niet herhaaldelijk gaat doen, zullen de inkomsten vrij laag blijven. Je zult een begin spurt hebben, met daarna een sterk verzwakkende inkomstenbron. Het zal dan niet leuk zijn, continu je members eraan te herinneren om te ''doneren''

Ad free afkopen?

Klinkt ok, maar dit zou ik niet doen, je eenmalig inkomsten over een heel jaar gezien, zullen misschien niet opwegen naar de inkomsten die je binnenkrijgt door de click gedrag van die members.

Donatie - opslag ruimte/ upload?
    Op het moment dat je dit implementeert, ga je een beetje je ''core'' business verlaten, je moet rekening houden met een donatie systeem, dit bijhouden, denken aan grotere servers, wat weer kosten met zich meebrengen, wat als de lease tijd afgelopen is? Blijven de afbeeldingen zichtbaar in deze thread?
    Ook zijn er genoeg gratis-diensten hiervoor. Niet opnieuw de wiel proberen uit te vinden.

Markt - betalen om te kunnen posten of verkopen

Genoeg mensen die marktplaats zat zijn en een forum preferen, daar het ''persoonlijker'''aanvoelt. Je kan bijv. denken aan abbonement-voorstellen om uberhaubt iets te mogen verkopen op de forum.

Bijv. 5 euro voor een heel jaar, onbeperkt gebruik maken van de marktsectie. Koppel hier een feedback systeem aan vast en mensen krijgen nog meer vertrouwen in bepaalde verkopers en zien dan ook hun geld goed gespendeerd. Tevens is 5 euro voor een heel jaar geen geld, maar alsnog wel behapbaar en toepasbaar.

Indien je dan al een deal hebt lopen met een webshop, kun je als bonus dit doen:

- Schrijf je in om te kunnen verkopen
    - 5 euro voor een heel jaar posten in de markt, dit is maar 0,013 cent per dag!
    - Ontvang gelijk bij inschrijving een 10% kortingsbon voor een bestelling bij .....

Just my 756 cents.

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik dacht net echt WTF?!? Ineens zo'n dikke popup. Nu snap ik dus waarom. Heb persoonlijk echt de schurft aan popups, liever gewoon adds in de page. Adds van gameshops/aanbiedingen lijken me het meest lucratief. Bijvoorbeeld boven de gamethread van skyrim een banner me een aanbieding van die game bij bijv. ZAvvi.

En ik kom ook nooit op de frontpage...

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Tot nu toe blijer met af en toe deze add, dan een banner aan de zijkant.

Op deze manier wordt de pagina tenminste niet vervormt op de iPad :)

8. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Je vergeet Premium member?

Iets met een speciaal forum deel wat alleen te zien is met Premium account? oid?

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Gewoon een donatie mogelijkheid geven, eventueel krijgen die mensen een grotere PM box en een banner-free (wat iedereen toch al heeft met AdBlock) forum. Meer hoeft imo echt niet, en denk dat veel members op het forum zo denken. Members die doneren krijgen eerder toegang tot V4... :emo:

10. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Zijn er geen uitgevers van games die hier willen adverteren? Doen andere grote gamewebsites in Nederland ook.

11. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wij zijn niet groot, plus is duidelijk verschil, wij zijn geen megacorporatie, zij wel, zij kunnen alles in playboy, metro, websites, magazines, etc. tegelijk doen, wij niet.

Die uitgevers die bij ons adverteren zijn er gelukkig wel, alleen niet veel, etc. Karig inkomen daarvan alleen.

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Net de pop-up voor de eerste keer gehad. Bij mij kwam de add wel goed door (en dus niet een wit scherm). Ik merk ook niets anders aan de kleuren.

13. FreakinDell

FreakinDell Reflex Prime

Leuk Bevonden:
    1
    Nu heb ik het wel gezien,al een keer of 10 Act of Valour trailer gezien.
    Laat het ook nog eens een superslechte film zijn, wat een acteerwerk8)

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik krijg de advertentie één keer per bezoek. Als het zo blijft lijkt het me geen probleem. Zou er wel mee oppassen want als je hem vaker ziet tijdens het surfen wordt het wel irritant.

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Wat is de advertentie? Ik heb het nog niet gezien?

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Act of Valour pop up.

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zonet ook gekregen op m'n smartphone en na het weg klikken zag de forumtitel van het aankondiging forum blauw. Ik was nog niet ingelogd.

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Vaste plaatsen maken voor banners en deze integreren in de threads, daar deze het drukst worden bezocht van de hele website xboxworld.nl

Zie als voorbeeld deze plaatje hieronder. De banner wordt ook bovenin getoond op de website, maar ook tussen de posts door ;-)

19. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Neen dat alsjeblieft niet. Als ik iets irritant vind aan een forum bezoek is het wel de reclame die doorgaans in topics staan. Dan liever zoals vroeger dat boven aan het topic reclame staat vermeld.

20. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het gaat om inkomsten genereren, als Mirik 4 maanden lang break-even draait of zelfs kosten maakt, dan moet ze wel.

Gaat iedere xbw-member dan bijspringen? Denk het niet. Misschien vervelend, maar op den duur een must bij uitblijven van verdere inkomst-bronnen. Als de ads dan laten zien dat je GAME A bij WEBSHOP B voor heel goedkoop kan pre-orderen, waarom niet?

Deel Deze Pagina