1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Advies Nodig] Draadloos netwerk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Matrix, 26 sep 2004.

1. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Hallooooooooooooo Help !!
    Ik weet dat het een oude thread is maarja ik heb snel antwoord nodig aub :D

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Om te beginnen, heb je ADSL over een analoge lijn, of over een ISDN lijn? Het apparaat waar je een link naar gaf is geschikt voor een analoge lijn (annex A). Je ADSL lijn sluit je aan op de ADSL poort op het modem/router/accesspoint. Dan moet je om het apparaat in te kunnen stellen de bijgeleverde utp kabel op een netwerkkaart aansluiten. Dat kan dus niet draadloos. Op dit apparaat stel je een SSID in, bijvoorbeeld MSHOME of zo. Dit stel je ook op de systemen met een draadlooskaartje in. Dan zou het allemaal moeten werken, alleen moet je dan de boel gaan beveiligen, want dat is echt noodzakelijk.

Laatst bewerkt: 16 apr 2005
  3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je dan eenmaal dingen gaat instellen zorg er voor dat ie WEP ecrypted is, en dat je routernaam niet: "familie klaasen" ofzo heet.. hehehe

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij veel draadloze netwerken hier in de buurt , staat de routernaam nog steeds op de fabrieksinstelling ( 3Com , Wlan , Sitecom , linksys).
    Iemand heeft zelfs de originele naam ( jamjam ) bedacht , maar dat is ook meteen de enige die zijn/haar netwerk heeft beveiligd.

Laatst bewerkt: 16 apr 2005
  5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het zou beter zijn om het uitzenden van je SSID uit te schakelen, wanneer je AP het toelaat. Bij mij in de buurt pik ik ook ruim 8 onbeveiligde netwerken op. 6 daarvan gebruiken vrolijk hun achternaam... Kwestie van gebrek aan kennis c.q. voorlichting denk ik.

6. Quilibre

Leuk Bevonden:
    0
    Maargoed mijn buren wonen ong 100 meter verder aan de ene kant en 75 meter aan de andere kant :) dus dan heb ik toch vast geen last van mensen die mijn internet aftappen ? :D

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn draadloos netwerk heeft een bereik van meer dan 300m.
    En dan gebruik ik nog de eigen antenne van de router.
    Ik denk als ik de exteren antenne aansluit dan het bereik nog veel iets verder weg is.

Mijn draadloze router staat op zolder en bij mijn zwager die ongeveer 200m verder op woond , heb ik altijd nog 45% ontvangst.

Heb zelf een onbekende en inmiddels failliet merk ( Kobishi ) , maar de zend/ontvangst/snelheid ben ik bij bekende merken nog niet tegen gekomen.

8. Quilibre

Leuk Bevonden:
    0
    ach so
    maar in mijn pc zit dit al zie ik : Wireless 802 11 b/g met geïntegreerde Acces Point, dus dan heb ik eigenlijk alleen nog een modem en een router nodig ?
    Bijvoorbeeld een adsl-modem en router in 1

9. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Er zijn sites(nee ik geef de link niet, het is een gewoon toegelaten site, maar mensen met kwade bedoelingen kunnen hier wel is goed mee aan de gang gaan..)waar je de acces punten ziet van de locaties die jij aanwijst op de kaart. Hier staan aangegeven welke (goed) beveilligd zijn en niet, als jij wil kan jij dus met je laptop bij zo'n acces point gaan internetten. Had net een reactie gelezen van een user, die ook zijn mac adres aan en vast ip adres heeft gekoppeld, dat verkleint de kans tot minimaal in mijn mening.. just my 50 cents..:)

Dus hou goed rekening met de beveilliging, of laat heel de buurt meegenieten van jouw internet(vooral leuk als je een abbonoment hebt met een data limiet.. 8) )

Laatst bewerkt: 20 apr 2005
  10. Quilibre

Leuk Bevonden:
    0
    nouja ik woon niet in een stad of een bebouwde kom
    er wonen hier 2 mensen dichtbij (en dan bedoel ik op 75 tot 100 m afstand ) en de rest woont minimaal 150 meter verder

11. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg binnen kort een laptop. nu wil ik graag draadloos internet aanleggen tussen mijn pc/modem en laptop, wat is hiervoor de makkelijkste/goedkoopste manier?

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn tegenwoordig starterpack tekoop waarin een Draadloze router + Draadloze USB-stick zitten.
    Zag een tijdje geleden zo'n setje van Belkin voor nog geen € 40

De meeste laptops hebben tegewoordig een ingebouwde Wifi-kaart , je zou de USB-stick voor iets anders kunnen gebruiken.

13. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    deze is al wat ouder en heeft dat niet.
    er ligt nu gewoon internet naar mn gewone pc, is het dan makker om naar pc en laptop draadloos internet ge leggen of van pc naar laptop?

Deel Deze Pagina