Al -qaeda stelt keihard ultimatum

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 21 jul 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Brussel .
    "Dit is de laatste waarschuwing voor europa",zo begint een mededeling van het terreurnetwerk Al-Quaeda die gisteren op het internet verscheen.
    De boodschap die ondertekend is met dezelfde namen als de opeisingen van de aanslagen in Istanbul , Madrid en Londen ,dreigt met nieuwe terreur op europese bodem als binnen één maand niet alle europese troepen uit Irak verdwenen zijn.
    "Dit is een boodschap aan de kruisvaarders in irak. we geven ze nog een maand om over hun politiek tegen over de islam en de moslims na te denken",zo luidt het in de mededeling die afkomstig zou zijn van de abou hafs al-masri-brigades.
    Dit is een tak van het terreurnetwerk Al-Qaeda vernoemd naar een terroristenleider die gehuwd was met een dochter van bin laden en die in 2001 in Afghanistan is omgekomen.
    En de tekst gaat voort als volgt " Na de prijzenswaardige aanvallen die Londen door elkaar hebben geschud hiernieuwen we ons ultimatum .
    Hierna komt geen nieuwe waarschuwing meer , alleen acties die zich in het hart van europa zullen boren".
    Vier doelwitten worden uitdrukkelijk bij naam vernoemd :Denemarken , Nederland, Groot-Brittannie en Italie.
    Dat het de auteurs niet alleen om Irak is te doen maken ze wel héél duidelijk in de volgende zin:
    "We stellen deze deadline zodat jullie stoppen met de Amerikanen en de zionisten na te lopen , zonder jullie iets aan te trekken van het bloed dat blijft vloeien in het land van de islam - Irak , Afghanistan en palestina".
    Bron : de belgische krant
    " het laatste nieuws".

Nou jongens , wat denken jullie ervan , bluffen ze er maar op los, of staan er in vele europese landen verdoken terreurgroepjes klaar om toe te slaan .
    Als je het algemeen bekijkt zijn niet alleen de vier genoemde landen de enige doelwitten , aangezien ze Nederland ook vermelden alhoewel die hun troepen uit Irak hebben terug getrokken ,maar worden hier ook de landen die mee de situatie in afghanistan kontroleren mee in het vizier genomen , en dat is nagenoeg héél europa .

Laatst bewerkt: 21 jul 2005
  2. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, er komen toch altijd weer van zulke waarschuwingen. Dat die lui serieus zijn, weten we ondertussen wel. Maar om nou bij elke waarschuwing weer panisch te worden.. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de aanslagen zullen stoppen als we doen wat ze zeggen. Dus zeg ik: geef ze vooral hun zin niet en spoor ze op.. maarja das mijn mening :)

3. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ze zullen heus wel kan je tog niet tegen houden,je weet alleen niet binnen hoelang.we moeten gewoon zorgen dat we alles draaiende houden en niet heel de eco in laten storten.en met alle respect voor de doden van aanslagen is het maar z'n klein precentage van engeland/londen dat je je daar niet door mag laten afschrikken.

maar alsnog het blijven een paar zieke geesten

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het gaat niet om panisch doen maar om één markant feit , en dat is dat Al-Qaeda ooit maar één waarschuwing vooraf heeft gegeven en die was aan amerika gericht , het resultaat daarvan kennen we.
    Bij al de andere aanslagen eisten ze achteraf de verantwoordelijkheid op .
    Maar nu gaat het een voorafgaande waarschuwing net zoals toen bij amerika en nu geven ze er een termijn bij.
    Het zou best wel eens kunnen dat we binnen afzienbare tijd in verschillende landen in europa op hetzelfde moment een terreuractie zouden kunnen krijgen , net zoals toen bij de twin towers.

Edit : inderdaad stel dat je hun eisen involgd en alle troepen terug trekt , en dan zullen ze wel een andere reden vinden om verder te gaan met hun terreurdaden .
    Ze moeten inderdaad keihard aangepakt worden , dat is een feit dat zeker is.

5. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik hoop het niet vooral aan de haven zouden ze een grote klap kunnen toe brengen.maar het kan ook bluf zijn want ze weten toch dat er niet aan die stelling gehouden word.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet het niet , maar als ge de al gebeurde aanslagen bekijkt , hebben ze het eerder op het oog om zoveel mogelijk slachtoffers te maken , en ze gebruiken daarbij momenteel altijd alle vormen van openbaar vervoer , vliegtuigen , treinen , metro's en een enkele bus , daar ze zeker van zijn dat er veel volk gaat rondlopen.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Door de huidige, rechtse, regering, kwam er Nederlandse millitaire steun in Irak. Het grootste deel van de bevolking was er op tegen. Zoals dat hoort in ons polderlandje, moest er een compromis komen. Dus er kwam halfbakken steun, zogezegd niet militair, wel politiek, maar toch stiekem wel een beetje militair, zonder militair te zijn. Kortom, afspraken te vergelijken met de ongeschreven wetten die volgens mijnheer Aart en Pino gelden in Sesamstraat op het gebied van trefbal met een zachte bal.

Met onze bizarre standpunten waanden we ons redelijk veilig. Maar daar stond hij, als de piek in de kerstboom, als kaars op de taart, als fluim op de schoorsteen, als tang op een varken; de heer Blom van defensie. Door de Amerikaanse leiders voorgesteld als woordvoerder van de trouwste bondgenoot van de Verenigde Staten.

Dan heb ik het nog niet eens over Jan Peters' optreden bij ome George. Na het zien van dit optreden verbaast het me niets dat de Efteling ons beste exportproduct is, dat we onze hagelslag maar niet aan de man kunnen brengen in het buitenland en dat het oud Hollandse poppenspel van weleer de televisie verdringt van zijn prominente plek in de Nederlandse huiskamer.

Een aanval op Nederlandse grond zou mij niets verbazen. Dit omdat Nederland steeds meer een uitvalsbasis voor terroristen blijkt te zijn, onze overheid er met de pet naar gooit op het gebied van terrorismebestrijding (veel woorden, veel daden, maar een averechts resultaat) en omdat Jan peter en zijn vriendjes nog net geen Amerikaanse vlag aan de voorgevel van het Parlement hebben gehangen. Ik ben daarom bang dat Tommy en Pino in de nabije toekomst, voorzien van een gasmasker, door sesamstraat lopen en dat we onze schoorstenen rond vijf december, hermetisch af moeten sluiten. Want zoals we al van kinds af aan weten; grote groepen Spaanse negers en mannen met witte baarden schuwen Nederland niet!

Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2005
  8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Het is allemaal de schuld van de Amerikanen. ;)

Zo gaan dit soort threads toch altijd?

Doen we wat de terroristen willen dan zoeken ze wel iets anders waar 'ze ons op kunnen pakken'. Laat je niet gek maken door die mafketels en keer niet op bondgenoten.

9. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Zoveelste dreigement...
    Heeft iemand die site waarop die bedreiging staat?

10. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit slaat tog eigenlijk gewoon nergens op? Omdat 'onze' politiek niet goed denkt over de islam en moslims moeten er maar aanslagen komen?
    Ik snap hun probleem niet, volgens mij hebben hun ook zat kritiek op andere geloven die in Europa overheersen.
    Dan zeggen wij tog ook niet van: "Jullie denken niet goed over ons geloof, zorg dat je binnen een maand anders over ons denkt, anders komen er aanslagen"

Het zal best dat ze weer ergens een aanslag plegen, maar ik vind niet dat je bij iedere waarschuwing helemaal gek moet worden, beveiliging versterken of andere maatregelen treffen. Er is zo vaak gezegd dat ze aanslagen gingen plegen, terwijl ze het nog 'maar' 3 keer gedaan hebben.

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Helemaal mee eens, want hun hebben nu eenmaal een hekel aan het Westen. En als ik me goed kan herrineren hadden ze ook al voor die oorlog, want wij zijn rijk en hun niet, en dan moet je wat he aanslagen plegen??! Ik zie mensen in Afrika die het slechter hebben als hun, en die gaan toch ook geen aanslagen plegen. ;)

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die is goed, helemaal mee eens _O_

13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het ook mee eens:)

14. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Komen die reetkeverts van Al Quida er weer aan met die dreigementen... Het houdt verdomme ook nooit op.

Maar Nederland is de volgende. Daar ben ik wel haast van overtuigd. Waarom? Toen Mohammed B. werd veroordeeld kwam er ook zo'n leuke buitenlandse zender langs. Namelijk Al-Jazeera. En wie kijken er daar in het verre oosten naar Al-Jazeera? Juist!

@Excess-Denied: Goeie motivatie_O_ helemaal mee eens:)

15. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon wegwezen uit die zandbak, we hebben er zowiezo niks te zoeken.

16. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , tuurlijk het is allemaal de schuld van rechts , wat een bullshit kraam jij weer uit dit slaat echt werkelijk alles.
    Nee als Links aan de macht zou zijn zouden ze het zoveel beter doen , niet dus nog meer allochtonen geknuffel dan er nu al is , dringt het niet tot je door de mensen zijn het spuugzat van dit soort tuig , Multiculturele samenleving? ik veeg me reet er mee af het werkt voor geen meter mensen groeien juist veel meer uit elkaar.
    Islam hoort in de 1e plaats al helemaal niet thuis in Nederland en is binnengehaald door jawel applaus aub de slinkse regeringen van de afgelopen decennia hun moet je de schuld geven en niet de regering van nu! want naar mijn mening doet deze regering het lang zo slecht nog niet , tuurlijk ik ben het met een aantal punten niet eens maar ja niet iedere regering is perfect , Op het gebied van vreemdelingen doet Verdonk prima zaken eindelijk niet dat pro allochtoon gedoe van de laatste decennia wat me al aardig de keel uitkomt.

En waarom zouden wij de USA niet moeten steunen hoeveel hebben hun wel niet aan ons gegeven om te leven zoals we nu leven, ik noem WOII honderdduizenden soldaten hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid en dan kom jij met een schijtverhaal aankakken waarom we de usa niet moeten steunen? flikker toch een eind heen man _0/

17. Volgens de burgemeester van Londen zijn de terreuraanslagen in zijn stad het gevolg van de westerse politiek in het Midden-Oosten. In een gesprek met de BBC zei Ken Livingstone dat het moslimterrorisme nooit opgekomen zou zijn als de westerse mogendheden na de Eerste Wereldoorlog de Arabische landen zelf hun gang hadden laten gaan: ''Maar door de grote oliebelangen in de regio bracht het Westen er corrupte regimes aan de macht. Dat heeft tot groot ongenoegen geleid bij moslims in en buiten het Midden- Oosten.''

Livingstone zegt dat het westen de moslimterroristen zelf heeft gecreëerd: ''Wij hebben ze gemaakt. Wij hebben ze gefinancierd. Kijk naar de jaren 80 toen de Verenigde Staten moslim-verzetstrijders in Afghanistan geld, wapens en trainingen gaven in hun strijd tegen de Russen. Eén van hen was Osama Bin Laden. Is er dan nooit aan gedacht dat ze zich op een zeker moment tegen ons zouden keren ?''

De VS en Groot-Brittannië hebben volgens de Londense burgervader een dubbele standaard. ''Zoals in het geval van Saddam Hussein, die eerst door VS werd gesteund in de strijd tegen Iran en aan de kant werd gezet toen Amerikaanse belangen in het geding waren. Ook de onvoorwaardelijk Amerikaanse steun aan Israël en het negeren van de Palestijnse belangen wekt veel wrok.''

Livingstone benadrukte overigens dat hij géén enkele sympathie koestert voor terroristen.

Aldus Livingstone

Bron: Fok.nl

Ik geef hem groot gelijk. Alleen nu is Rusland ook weer zo lekker bezig door hun kernwapens overal rond te laten slingeren zodat ze makkelijk in de handen van Al-Qaeda kunnen komen.

Ja, dat was toen. Je moet niet te lang bij het verleden stil gaan staan. We helpen de VS nu toch ook? We sturen allemaal 'special forces' naar allerlei landen die daar weet ik veel wat aan het doen zijn. Het zou ook zelfs kunnen dat we daar helemaal niet heen willen en dan moeten we wel gaan omdat de VS ons geholpen heeft 50 jaar geleden?

Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2005
  18. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    geen een goed onderbouwde mening in heel je stukie goed gedaan jonggie

19. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , leer jij maar eerst Nederlands dan praten we wel weer verder

20. Maarja, ik snap er ook niks meer van. Ze pakken nu burgers die er echt gewoon NIKS mee te maken hebben. Kijk als ze leiders pakken kan ik het nog wel begrijpen.. Niks aan te doen vrees ik.

Deel Deze Pagina