1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Grrrr moet nog steed die ene whirlwind chivo |:-
     
  2. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Op zich is Alan Wake wel een aardige game, maar al met al, viel het mij een behoorlijk tegen... Na vele goede verhalen te hebben gehoord en te hebben gelezen, plus dat vele mensen dit een fantastische game vonden moest ik de game gewoon hebben, maar de game kon mij niet pakken. Juist de sfeer vond ik niet zo en ook de vijanden niet. De gehele game is eigelijk niet eng en de schrikmomenten vond ik erg voorspelbaar, enige 2 leuke stukjes vond ik bij het podium van die 2 knakkers en die oude taartendoos in die centrale... Ook vind ik dit echt zo'n game die je 1 keer speelt en daarna nooit weer...
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Smaken verschillen natuurlijk, maar de game is wel erg goed uitgewerkt qua verhaal en sfeer en worden goed overgebracht. Mss is dit gewoon niet jouw stijl game, maar eigenlijk sluit de game wel precies aan bij de pre- en reviews en de screenshots en trailers etc, dus wat dat betreft had je dat mss van tevoren kunnen weten, ik vind niet dat je een heel andere game krijgt dan je van tevoren zou verwachten op basis van trailers etc.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
  4. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Moah, kun je wel vinden, maar ik vind het allemaal wel meevallen qua verhaal en sfeer... De game zou trouwens juist mijn stijl zijn, want ik houd erg van surivival horror games maar Alan Wake vind ik vrij suf... Qua graphics is het dik in orde.
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat vind je dan precies suf aan de sfeer en het verhaal? Ik vind het juist intens en goed gebracht. Ik zou niet zo gauw een game kunnen bedenken die dat beter deed. Welke bedoel jij dan?
     
  6. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat oudere games maar Resident evil 2, Silent hill 2, the thing, fatal frame 1 en 2, The Suffering, Condemned vind ik een toppers. Anyway smaken verschillen en dat is maar goed ook :)
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, zeker ;) Ik vind Condemned nou juist een voorbeeld van een eenzijdige game met weinig diepgang en sfeer.
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm wat ik juist zo vet vond aan Alan Wake was dat er veel momenten waren waarbij de horror nog enigszins realistisch was. En dan bedoel ik natuurlijk niet de behekste voertuigen etc. Maar bijvoorbeeld de momenten waarop je een beekje volgde door een bos waarbij je wat volgens hoorde en de maan door de bomen zag schijnen. Het sprak voor mij heel erg tot de verbeelding. Het leek net een droom/ nachtmerrie..

    Van Condemned vond ik btw vooral de eerste 50% vet, daarna ging 't imo teveel richting actie en te weinig richting survival horror. Silent is sowieso natuurlijk ook een mooie serie, ander soort horror maar zeker tof. Ik heb mij prima vermaakt met de laatste Silent Hill.
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Condemned vond ik echt bagger. Back in the days, heb ik hem wel gekocht, maar niet uitgespeeld. Het spel lag me niet. Begrijp me niet verkeerd, ik heb elke Resident evil gespeeld, maar toch deed het spel me niks.

    Alan wake daarentegen, had ik een gemixt gevoel van Twin Peaks meets ''Tales of The Crypt'' idee, wat mij aantrok en ervoor zorgde dat ik hem heb uitgespeeld. Oke, soms was de gameplay wat repetitive, maar juist door het sterke verhaal wilde je koste wat het koste, doorspelen.

    Ik hoop echt op een vervolg.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.044
    Leuk Bevonden:
    9.604
    Jezus ik heb de CE hier al 5 maanden liggen en nooit aangeraakt..
     
  11. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    :{ !
     
  12. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb een klein beginnetje gemaakt maar er zijn zoveel andere games die ik ook nog heb 8)
     
  13. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Klopt dat condemned weinig diepgang had, ben ik volledig mee eens, maar creepy vond ik het wel en Alan Wake heeft misschien wel meer diepgang maar totaal niet creepy...
     
  14. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Same, echt slecht 8)
     
  15. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Als je Alan Wake laat op de avond speelt in het donker met geluid hard aan is het best creepy imo. Condemned was meer schrikwerk..

    En waarom een game halen als je hem nog niet gaat spelen? Koop hem dan gewoon later, de CE is nu namelijk nog maar 2 tientjes..
     
  16. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    toen ik 'm kocht was hij ook 2 tientjes, daarom kocht ik hem :9
     
  17. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik niet met je eens, Heb alan wake gespeeld op een huge plasma scherm, in het donker en het geluid lekker hard, maar nee... totaal niet eng...
    Overigens heb ik hem idd ook voor 20,- destijds gekocht en inmiddels geruild voor een andere game...
     
  18. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Verschilt ook heel erg per persoon of je het eng vindt of niet. Ik persoonlijk schrik heel weinig in welke game dan ook (Condemned, Alan Wake, Dead Space), waar een maat van mij gewoon te bang is om Dead Space 2 verder te spelen 8)
     
  19. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Whaha, dat is wel het andere uiterste :lol:

    edit:// Dead Space ontbrak nog aan mijn lijst :eek:. Ook een geweldige game _O_
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  20. Seh

    Seh Guest

    Is deze game op Nightmare een beetje te doen? Heb em net binnen namelijk.
     

Deel Deze Pagina