[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Nee, dat niet. Wel heel groot Alan Wake. :+

2. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Vanavond begonnen met de game... Wat een strak spel! Vanmiddag eerst maar eens die 6 episodes gekeken om een beetje in de sfeer te komen, die afleveringen waren ook wel leuk om te kijken :). Zit nu ergens op een kwart in episode 2, vind het toch redelijk spannend. Als je bijvoorbeeld 3 van die 'takens' uit de bosjes ziet komen en je bent ineens de 3e kwijt, geeft het toch de nodige spanning :+.

Ik speel op hard mode, nu valt het natuurlijk nog mee met de moeilijkheid, maar ik kijk al uit naar mijn Nightmare playthrough. Ik hoop dat ik er nog zo over denk als ik wat verder in het spel ben :D

3. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we hopen van wel :p
    de game is top maar naar 1 x spelen vind ik het best wel genoeg.

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Waarschijnlijk zal er na de 1e playthrough wel wat tijd overheen gaan, dan heb ik er nog wat aan als die DLC uitkomt :+

5. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja die dlc zal wel de moeite zijn !

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zijn er hier nog meer mensen die de Kotaku game club volgen?

Deze week spelen ze Alan Wake en het is erg leuk (als je Alan wake's verhaal leuk vind) om de reacties en speculaties te lezen van de spelers.

Daarnaast reageren de ontwikkelaars van Remedy ook op de feedback in de comments, leuk leesvoer voor als je je even verveelt op je werk :+

Ze zijn inmiddels aanbeland bij episode 5

http://kotaku.com/5548605/lets-discuss-alan-wake-episode-five- -now

7. xbox360fan

xbox360fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het einde vind ik maar vaag. Alice komt weer bovenwater en de wereld komt weer tot leven, maar alan zelf blijft in de duisternis vastzitten??

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Volgens de story was dat wat die Zane fout had gedaan. Er moet Balance zijn, maw niet allebei kunnen overleven en Alan verkiest Alice boven zichzelf. Zo heb ik het begrepen.

En bovendien prima einde voor de volgende episode... hoe komt ook Alan weer terug ;)

9. Natasja27

Natasja27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga nu naar chapter 5.Ik geniet er nog steeds van.Is het op de moeilijkste graad ook uit te spelen?Want daar wil ik volgende keer mee beginnen als ik hem uitgespeeld heb

10. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Natuurlijk, het schijnt alleen zo te zijn dat je op Nightmare mode meer stress hebt (lees: vechten heeft geen nut, tenzij het niet anders kan, dus je bent alleen maar aan het rennen :+). Maar dat is wat ik ervan gelezen heb, ik moet er zelf nog achter komen :9

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nightmare is wel een stuk lastiger maar het is zeker wel te doen. Je moet alleen veel zuiniger zijn op je sterke wapens en je zult vaker moeten vluchten dan op Normal.

Op Normal kun je eigenlijk elke aanval altijd wel afslaan maar op NIghtmare is dit niet altijd het geval. Je bent dan ook veel afhankelijker van je flares en flashbangs om de Taken in geval van nood van je af te houden.

Maakt het allemaal NOG spannender

12. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik kan iig niet wachten, Hard Mode begint al lastig te worden (ben nu bij chapter 4). Ik probeer nu zoveel mogelijk rond te hangen op plekken (collectables enzo) maar echt de stress van 'oh god ze zitten achter me aan en ik kan niks' heb ik nog niet :9.

13. Natasja27

Natasja27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt zal eens kijken als ik hem heb uitgespeeld

14. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb net de LE versi3e besteld. Nu wachten tot dinsdag.

15. Game Rent

Game Rent Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat biedt de LE versie meer dan de gewone versie?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Een code waarmee de 1e DLC gratis is, 2 gratis premium themes, een making off dvd met developer commentary voor in de game (moet je installeren) een erg mooi boekje en een soundtrack CD

En daarnaast is hij ook mooi vormgegeven, alle discs zitten in een boek, lijkt met echt.

17. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Die code heb ik er ook bij gekregen, dus die is volgens mij niet alleen voor de LE.

Gisteren het spel uitgespeeld, heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb! Er was vrij veel duidelijk voordat het einde kwam, nu is het weer redelijk in de war geschopt zeg maar :+. Ik heb nu al zin in de DLC :).

Gisteren toch maar gelijk begonnen aan mijn Nightmare playthrough, het spel beviel zo goed dat ik het gewoon nog een keer moest doen :9. Nightmare geeft iig wel meer spanning dan Hard, die 'grote' takens kosten gewoon 2 batterijen en 7 kogels ofzo (revolver). Veel wegrennen dus, aan de ene kant vind ik het zo leuker, beetje extra spanning/

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb net Nightmare uitgespeeld. In de eerste chapters was het erg wennen aan de moeilijkheid maar op een gegeven moment heb je door wanneer je moet vechten en wanneer je moet vluchten. Je moet ook vooral niet TE zuinig met je sterke wapens omgaan. De meeste items krijg je met een goede reden dus aarzel niet om als je net een paar flashbangs op je pad hebt gevonden ze bij de volgende grote mob te gebruiken. Het spel is zo opgebouwd dat je zo lang je er maar niet heel verkwistend mee omgaat je niet koste wat kost je sterke items zo lang mogelijk moet bewaren.

Moet zeggen dat ik het zelfs de 2e keer nog een spannende game vond, en ik ontdek nog steeds nieuwe dingen in het verhaal.

Wat mij betreft qua singleplayer ervaring is dit tot nu toe mijn Game of the year. Het is echt jaren geleden dat ik zo'n sfeervol spel heb gespeeld waar zo'n tof verhaal in zit. Het is een beetje als het eerste seizoen van Lost, er worden wel vragen beantwoord aan het eind maar er blijft zoveel te raden over dat ik me erop betrap dat ik er zelfs wel eens overna denk als ik niet aan het spelen ben.

Kan niet wachten op de DLC:)

19. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet nog het jasje voor je Avater :+

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het eerst een tijd bij een vriend op normal gespeeld en ik ga het later zelf spelen en ik weet nu wel dat ik 't dan op hard ga doen. Op normal is het soms toch zo dat je bijna rambo like overal veel ammo van hebt en dat je "je gewoon even jezelf er doorheen knalt". Maar dan mis je het survival gedeelte.

Deel Deze Pagina