1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Een moeilijker niveau maakt het niet enger, dit moet de sfeer doen (geluidseffecten, onverwachte gebeurtenissen, etc). Een moeilijker niveau maakt het alleen maar frustrerender heb ik ervaren met al zoveel games. Ook al speel je op easy, dan kan een game nog freaky zijn. Als je op een moeilijker niveau de vijanden niet al kilometers van tevoren aan ziet komen, dan hebben we het ergens over. ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2010
  2. Leoni

    Leoni Daedric Kitty XBW.nl VIP

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik vind dit echt appels met peren vergelijken, de engte van een spel staat los van de moeilijkheidsgraad. Je zegt toch ook niet dat een spel lelijke graphics heeft omdat je op easy speelt? _0/
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies, die vergelijking slaat nergens op.|:-

    Ik heb de game te leen van een collega, aangezien ik dit soort games normaal niet koop/speel, simpelweg omdat ik nooit de spanning van zo'n game ervaar.

    Het is interessant genoeg om door te spelen gelukkig, het verhaal is zeker interessant, maar eng/spannend/bang/etc.....? Nou nee. Ook niet met de lampen uit en de gordijnen dicht.

    Maar dat heb ik dus nooit met dit soort games; Silent Hill, Resident Evil....ik voel er niks bij in de vorm van angst etc.
     
  4. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook om mij bang te krijgen moet er al heel wat gebeuren denk ik.
     
  5. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Wat een helden hiero :D lol! Ik word niet bang van een game, nee dat snap ik we zijn tenslotte geen kinderen meer en we kunnen de werkelijkheid en het fictieve van elkaar onderscheiden. Jezus Christus.

    Het gaat erom om de speler een bepaalde sfeer te brengen, wat naar mijn idee goed is gelukt. Zeker als je op Nightmare speelt, voel je je echt opgejaagd en wil je de taken echt niet tegen komen.

    Er zitten ook geen echte schrik momenten in deze game, het draait bij Alan Wake om de sfeer, de vibe, de setting en het verhaal.

    Mocht je serieus bang worden van een game, dan moet je of jezelf na laten kijken op een reality check of nog even opgroeien en de 12 jaar passeren.
     
  6. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Idd, bang worden van films/games is er voor de meeste (gezonde) mensen niet bij... Maar Alan Wake gaf mij op Nightmare zeker wel de nodige spanning. Geen kogels een lamp die nog 100 meter weg is en 5 takens die achter je aanzitten... Dat in combinatie met de bagger conditie van Mr. Wake gaf toch echt wel de nodige spannende momenten :+
     
  7. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    De game uitgespeeld op nightmare. Het maakte de game toch leuker, aan ammo nog steeds geen gebrek, maar doordat de taken sterker zijn, wordt het wel spannender. Op sommige momenten wel gerend van het ene checkpoint naar het andere. Wel vond ik de manuscripts die in nightmare-mode waren te vinden, weinig toevoegen, ik heb ze verder wel allemaal.
    Qua achievements moet ik enkel nog alle thermoskannen vinden, maar dat ga ik niet doen. Ik ben benieuwd wat de DLC brengen zal.
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zal proberen uit te leggen waarom je het spel niet als minder eng ervaart op easy dan op nightmare. De 'angst' in dit spel die je voelt is de angst dat er ieder moment Taken kunnen opduiken die je kwaad willen en kunnen doen. En daar zit de essentie van m'n verhaal. Taken kunnen je op easy haast niet kwaad doen. Ze zien er weliswaar eng en gevaarlijk uit met een zwarte schaduw, maar op easy is even 1 seconde je lampje schijnen en een kogel afvuren voldoende om ze te doden.
    Oke, als je niet schiet dan zullen ze Alan Wake natuurlijk pijn doen en gaat hij zelf dood, maar omdat ze zo makkelijk neergaan zal het character Alan Wake bij een gemiddelde speler niet in gevaar komen, en de daarbijhorende angst om dood te gaan niet aanwezig zijn. Je gezondheid is nauwelijks in gevaar gebracht, je hoefde niet te rennen voor je leven, en eigenlijk was het best wel saai. Op naar de volgende confrontatie. Oeh, daar loopt er weer een met een zwarte waas om hem heen; Even lampje schijnen, kogel afvuren en klaar. *GAAP*. Volgende. Pff, v. wat een saai spel zeg.

    Alles is anders op nightmare, waar elke confrontatie een gevecht op leven en dood oplevert. Je weet dat als je nu iets verkeert doet het verkeerd met je character afloopt en de 'angst' voor de Taken is hierdoor veel groter.

    -Ik schrijf het hier een beetje dramatisch op, doodgaan en rennen voor je leven, het is natuurlijk maar een spelletje, maar een angstgevoel dat je wellicht voelt is hier wel op gebaseerd geloof ik. -


    Zie de uitleg hierboven. De relatie tussen jouw vergelijking (dat zijn echt appels en peren) en de mijne (appels en appels) snap ik niet. :p
     
  9. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik ga het over een paar maanden nog wel eens proberen op nightmare modus. Nu weet ik wat ik kan verwachten tenslotte. Ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te hoog lagen in eerste instantie.
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat dus, en echt moeilijkheidsgraad heeft een invloed bij dit soort games. Het was hier staat, als er ineens een taken komt en je zit met je 40 kogels en een sterke shotgun> dan denk je van, pff die kill ik ff snel. Terwijl als je weinig hp hebt, en dan nog ineens een taken zit dan ben je van "shit wat doe ik, nog battelen of toch rennen". Even lichte stres, verderop zie je gelukkig weer ammo en dan kil je hem alsnog
     
  11. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er niemand hier die uitkijkt naar de nieuwe alan wake episode 'The signal'?

    Er zijn namelijk nieuwe beelden opgedoken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ziet er geweldig uit en bovendien is het gratis voor iedereen die alan wake heeft gekocht!
     
  12. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik had al wel de trailer van de nieuwe DLC gezien, dat zag er goed uit.
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet Alan Wake nog uitspelen :) en dat gebeurd ergens in de herfst, daarna komt de DLC wel ;)
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Pfff....ik kom echt ammo tekort man....

    Ben nu in Ep3, maar kwam met geluk ep2 door....vaak gewoon weggerent van Taken omdat mijn ammo op was.
     
  15. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Natuurlijk kijk ik uit naar de nieuwe content, maar ik heb er een hekel aan om mezelf enthousiast te maken voor iets wat er nog lang niet is :+

    @Hierboven, dat is ook de bedoeling :+ (als je het over Nightmare mode hebt iig :9)
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb ik niet. :+
    Speel de game op normal.:9
     
  17. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Beter zoeken naar ammo, of je bakt er gewoon niks van:+
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk niveau doe je? verder wees zuinig met je kogels in de zin van, als je schiet moet je raak schieten. Je kan niet zoals in Cod maar een beetje in de richting van de tegenstanders schieten.
     
  19. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Dit is echt mijn GOTY tot nu toe naast Mass Effect 2. Ik heb hier erg veel plezier van gehad en heb ook zin in de nieuwe episode!
     
  20. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Capiche?
    Neem aan dat je inderdaad niet je kogels onnodig verspilt door op bomen te gaan schieten of iets dergelijks? Zo niet dan moet het makkelijk te doen zijn op normal lijkt me...
     

Deel Deze Pagina