Alan Wake

Discussie in 'Algemeen' gestart door rikkel, 11 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja27

Natasja27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je wat te doen ik ook want heb van de week ook een stuk of 6 spellen gekocht.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
  3. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
  4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
  5. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    haal hem zelf liever ook van mediaoffer, gamehubs is heel langzaam de laatste tijd.

6. James Pond

James Pond Guest

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Max Payne was 1 van de beste en vetste games ooit gamaakt, zo ook deel 2. Die shit hoeft geen 30 uur te duren mafkees, weet je wel hoe lang dat is? :lol::lol::'-(:lol:

Sorry moest ff lachen :'-(:emo:

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    :confused:

Kan toch? Het kan wel een leuke game zijn, maar als je er zo doorheen bent kan ik me voorstellen dat je em niet koopt. Vreemd om iemand daarom zo hard uit te lachen. 30 uur is ook niet belachelijk lang imo. :emo:

8. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vermoedelijk 30 uur.. retorische vraag?

Nogmaals, je moet wel onderscheid kunnen maken tussen genres.. en dan heb je nog zoiets als "ieder zijn mening".. en laat dat mafkees maar achterwege, ik kon je vader wel zijn.

9. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Heb jij max payne gespeeld? Kan me niet voorstellen dat de game beter word als het 20 uur langer doorging. Alan wake is een actiespel met veel schieten, sorry maar een dergelijke game zou er slechter uitkomen als het uitgerekt werd.

Kan je me een paar games noemen die op alan wake lijken en 30 uur duren?

Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  10. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Jazeker, op die goeie ouwe ps2 nog :+ Maar zoals jij het zegt kan ik me er in vinden. Blijft het kansloos om iemand uit te lachen om zijn mening. Daarnaast heeft Pond hem nog niet gespeeld (dunkt me), dus kan hij er niet echt over oordelen.

11. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    RE1 RE2 waren survival horrors die volgens mij wel langer duurde dan 20u..

Games die op Alan Wake lijken is een beetje lastig aangezien hij nog moet uitkomen... tis eerder dan Alan Wake op bijv. resident evil lijkt..:x

12. James Pond

James Pond Guest

Natuurlijk was het een retorische vraag. En natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben maar 30 uur voor een game als dit is gewoonweg overdreven en een erg onrealistische verwachting. Zelfs GTAIV heb je uitgespeeld in minder en dat is een open world game. Dit is gewoon een lineare actie shooter, met thriller invloeden. Dus met zo'n domme opmerking als "als deze geen 30 uur is sla ik hem over" kom je wel over als iemand die weinig verstand heeft van games.

Imo dan he ;)

P.S je bent maar 5 jaar ouder gast :p.

Hmja RE1 en RE2 waren dan ook hele andere games met als je het nu zou spelen erg oude game mechanics. Ik bedoel daar duurde het 30 seconden voordat een deur open was :p. En dit is ook geen survival horror game natuurlijk :).

Tevens vind ik ook dan een game niet langer moet zijn dan nodig is. Als het verhaal binnen 12 uur klaar is, dan ben ik daar zeer tevreden mee. Ik hoef geen kunstmatige verlenging van een game door filler erin te gooien, ik heb liever een zeer goede compacte game dan een spel waar je door de filler heen moet komen om weer wat leuke stukjes te spelen.

En ik heb erg veel vertrouwen in Remedy na Max Payne 1 & 2. Dat waren games van topkaliber.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2010
  13. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Eens plus dat de sleutel voor die ene deur ergens in het huis lag waardoor je soms uren verder was voordat je die eindelijk gevonden had... gamers van nu hebben meestal dat geduld niet (ik iig meestal niet meer):cool:

Afgaande van MP1 en 2 zal dit zeker een epische ervaring moeten worden :)

14. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Alan wake lijkt veel meer op max payne qua genre, gameplay etc. dan resident evil. Bovendien waren de oude resident evil spellen heel langzaam qua gameplay en was er veel heen en weer gestrompel door de levels (ze waren niet bepaald lineair). Ondanks dat kunnen alle resident evil's in 3-4 uur uitgespeeld worden, dit geld echter over het algemeen voor bijna alle spellen. Omdat games zoals alan wake veel sneller zijn qua gameplay en er minder 'backtracking' plaatsvind lijken deze games korter, maar dat hoeft niet persé zo te zijn.

Daar ben ik het met je eens, ik vind het persoonlijk echter een belachelijke mening aangezien er heel weinig games 20-30 uur duren, maar dat is natuurlijk mijn mening en die probeer ik dan ook te onderbouwen }:].

15. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat je behoorlijk wat jonger was vanwege je manier van typen en overdreven veel smiley gebruik.. tsk tsk.

En wel even goed lezen, ik zeg duidelijk dat ik geen belang heb bij 10-12 uur durende games in deze genre.. maakt even niks uit of andere games van dezelfde maker goed waren en ook maar 10 uur duurde (overigens heb ik max payne nooit gespeeld, geen interesse).

Ik vindt voor een game die zooo lang in ontwikkeling is geweest en van open wereld game naar lineare game is "gereduceerd", dat je wel wat mag verwachten.. en een lineare shooter van maximaal 10 uur vindt ik gewoon te weinig voor een game zoals alan wake.
    Helemaal als je al leest dat er DLC in de planning zit voor na de release van de game... en dan hebben we het nog niet eens gehad over replay-waarde van de levels (dus geen "filler" maar een reden om terug te komen of rond te speuren, zoals voor collectables).

Nogmaals.. ik heb ERG veel trek in deze game.. maar dat had ik ook in splinter cell conviction, en die single player is gewoon niet lang genoeg voor mij.. co-op en MP daarentegen zijn wel modes waar je voor terug komt.. en deze missen in alan wake (terecht trouwens).

We zullen zien hoe lang de game duurt.. ik hoop op het beste.

16. James Pond

James Pond Guest

Welke games in dit genre vind je dan wel tof? Er zijn al zo weinig games zoals Alan Wake ( verhaal gedreven psychologische thriller/actie shooter ). En qua third person shooters zijn er ook maar weinig titels die langer zijn 15 uur.

Dat de game zo lang in ontwikkeling is geweest en van open world naar linear is omgezet heeft toch niks met de speelduur te maken? De game werkte niet als open world zoals Remedy dat wilde hebben, dus vandaar dat ze dat hebben omgezet, en vandaar ook de lange ontwikkelingsduur.

En qua DLC, tja dat is iets waar je nog wel een tijdje op kunt wachten hoor na release. Ze kunnen ook de game uitstellen en er dan nog meer content in stoppen, maar zo blijf je bezig! Op een gegeven moment moet je gewoon de game launchen. Coop & MP hoeven idd niet in een game zoals dit, dit is een pure SP game.

Ik bedoel, als je 30 euro spendeert aan deze game is dat dan teveel voor een 12-15 uur durende SP?

17. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0

dat zijn inderdaad weinig..
    Ja in de hoek van RPGs en dan heb ik het niet over FF13 maar bijv Oblivion/Fallout/dragon-age

En als je replaywaarde erbij zou nemen dan uiteraard ook in de race(-sport)hoek en shooters.

18. James Pond

James Pond Guest

Duss..

19. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Joh zo kort maar?! hebben ze genoeg indruk op mij gemaakt dat me dat niet opgevallen is/gestoord heeft/ ;)

20. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk doe ik zelf altijd langer over games dan de meeste mensen. Heb de eerste keer bijna 50 uur over mass effect gedaan, terwijl er mensen zijn die in hun eerste speelsessie er 15 uur over deden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina