1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alan Wake

Discussie in 'Algemeen' gestart door rikkel, 11 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook net de LE gehaald bij de MM (tegelijk met Metalsonic)
    Vanavond lekker aan de slag met Alan Wake! \o/
    Chips, Cola en Chocolate-chip cookies staan klaar, het moet alleen nog effe donker worden buiten... :'-(
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    welke mediamarkt en kun je een pic van je bonnetje posten :+ (dan hebben wij meer kans dat we m ook meekrijgen)
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Als hij die details post brengt Lequero die MM misschien flink in de problemen en kan hij nooit meer games voor de release krijgen omdat ze daar dan (nog) terughoudender worden
     
  4. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    dan had Lequero het maar niet moeten plaatsen hier :)
     
  5. MRDude

    MRDude Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game ook legaal gekocht :D
    Hij is tot nu toe erg tof, de sfeer is echt geweldig.

    Ik weet niet of het al bekend was maar er zit een kaartje met code bij voor de komende DLC.
     
  6. ikliegniet

    ikliegniet Active Member

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens; ik als 'vaste' klant bij mijn gamesboer, krijg altijd mijn games vlak voor de release als ik erom vraag, en ze weten van me dat ik dit respecteer. (dus ga ik niet effe voor mijzelf verpesten met het online zetten van bonnetjes,spoilers en zo)
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hahahaha ik krijg een beetje een MW2 feeling hier,met al die praat over bonnetjes...ongetwijfeld weten jullie wat ik bedoel ;) Maar zo megaspeciaal is het niet dat sommige winkels hem eerder hebben. Splinter Cell was er ook veel eerder, een tijdje terug had ik een game zelfs een week te vroeg :)
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  8. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Woooooo, tent in Capelle a/d Ijsel heeft de game gewoon te verkoop, hij heeft hem appart gelegd, nog even denken of ik hem nog ga halen, misschien even wachten tot morgen voor LE denk ik toch maar
     
  9. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit trouwens wel aardig wat extra zooi bij die LE die ik niet verwacht had.
    Alan Wake jas & sjaal voor je avatar als je developers commentaar van de bonus disc haalt, gamer pics en 2 premium themes. :D
    OST is btw ook erg lekker. _O_
     
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb net de eerste twee episodes gespeeld. Het is wel aardig, maar tot nu toe niet erg bijzonder. Gameplay vrij saai en simpel.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waar heb jij m gehaald dan? wil morgen graag even gaan kijken maar voel er weinig voor om voor niks in de auto te stappen :confused:

    wat jij beschrijft lees je ook in sommige reviews terug, game komt langzaam op gang, eerste helft is wat saai en simpel maar de 2e helft gaat helemaal los.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2010
  12. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb zo mijn connecties. :)

    Ik had juist in reviews gelezen dat de eerste helft erg tof is en dat het in de tweede helft van de game wat in herhaling valt. Maargoed, ik heb het truucje nu wel door... Schijnen, wachten, knallen.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat heb ik dus ook van iemand gehoord die de game al gespeeld en uitgespeeld heeft. Een fantastische ervaring, prachtige sfeer..maar qua gameplay is het wel vooral veel verkennen, rondlopen en soms wat combat. Precies wat ik van Alan Wake verwacht ook....
     
  14. Natasja27

    Natasja27 Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    0
    Het spel is verzonden maar ja zal helaas niet morgen komen omdat het hemelvaart is.Dan maar zaterdag denk ik ofzo:eek:
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Net samen met Lequero de eerste twee episodes gespeeld. Het spel is echt subliem, op vlakken die ik belangrijk vind zoals sfeer scoort het spel ontzettend goed. Grafisch is het echt top notch, ik ben sowieso altijd al een fan geweest van buiten omgevingen en dit spel is wat dat betreft genieten geblazen.

    @Delphiki
    Darksiders zat in de dvd speler maar ik was 'm dus niet aan het spelen, ik was niet eens thuis. Ik ga het spel denk ik pas uitgebreid spelen in de zomer misschien wel later. Ik ben in elk geval blij dat ik de CE al heb.

    Toch ondanks dat er veel ownage in zit heb ik zo mijn eigen puntjes ontdekt dat ik iets minder vond:
    - gezichts animaties (vooral in het begin) tja gewoon matig tot redelijk
    - alan wake kan geen melee attacks doen, zelfs geen zwakke dit is soms best irritant. Tegenstander is bijna dood, je wilt hem even snel slaan want je kogels zijn bijna of of je zit in een hoekje, maar dat kan niet.
    - tot nu toe voornamelijk snachts gespeeld waarbij er constant actie was, ik wil nog wat meer stukkken spelen waarbij er gewoon rust is. Ik wil genieten van het ontzettend mooie landschap.

    Grafisch.......
    Tot dit spel stond Farcry 2 misschien bovenaan voor mij door de prachtige (realistisch) weergegeven Afrika setting. Maar Alan Wake, damn nog nooit zo'n mooie game gespeeld met een belangrijke natuur setting. Mooie weerseffecten, super mooie schaduws, mooie vergezichten etc

    Voor wie is dit spel?
    Voor degene die een horror spel wilt spelen zoals het hoort te zijn. Af en toe wat verdieping in stukken die je leest, hier en daar een gesprek. Niet al teveel kogels. Dit is horror zoals het hoort te zijn (niet nep horror zoals Resident Evil 5 :') )

    Mooi voorbeeld van horror?

    Je loopt door een bos, je hoort het muziekje dat er mogelijk tegenstanders komen. Ze komen ook maar je weet nooit waar vandaan, en dan ineens stap je in een berenval. *Schrik*
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben je ook al van die televisies tegengekomen en programmas gekeken enzo? :) . Heb je ECHTE schrikmomenten zoals je die bijvoorbeeld flink had in Dead Space? Sure, een andere game qua gameplay en veel andere dingen, maar schrikmomenten verwacht ik plenty in Alan Wake. Voelt het schieten goed aan?

    That's it, de rest zie ik zelf wel overmorgen/zaterdag.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Dit is een maak it of kraak it voor mij, zitten er monsters / aliens in dit spel?

    Ik hou wel van Adventure Horrors, maar op FarCry was ik ( deel 1 ) ook snel uitgekeken toen ik m'n eerste Alien tegen kwam ... :emo:
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Spoken volgens mij vooral, voor zover ik weet zitten er helemaal geen beesten of aliens in,maar then again...ik heb de game niet gespeeld nog :)
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dus als ik vanmiddag naar de mediamarkt rijd heb ik goede kans dat ik een CE mee kan nemen ? :D

    Dat van die weerseffecten lees ik wel vaker trouwens, met name de volumetrische mist moet echt fantastisch gedaan zijn.
     
  20. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat ik hem ook wel ga halen.
    is het spel echt spannend waar je soms bang krijgt en word verschoten ?
    dat zou voor mij een pluspunt zijn !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina