1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alan Wake

Discussie in 'Algemeen' gestart door rikkel, 11 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt een beetje op Alone in the dark zo op eerste gezicht.
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja alleen is dit meer freeroaming, en thank god (Remedy) en geen Atari! :9

    Maargoed eindelijk weer eens beeld van voor mij 1 van de meest belovende games van afgelopen jaren! :)
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik had een hele tijd geleden mijn ogen op deze game gezet, en helaas bleef het voor een lange tijd akelig stil rond deze game. Na het filmpje te hebben gezien was ik aangenaam verrast, want ik dacht eerst dat het pre-rendered was, terwijl dat niet zo is. Zal nog wel een tijdje duren voordat deze game op de markt word gebracht.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  4. Ogre

    Ogre Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is net aangekondigd en die komt waarschijnlijk pas uit eind 2009 ofzo dus het is logisch dat je daar niks over hoort.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    [​IMG]

    De ontwikkelaar heeft bevestigd dat bovenstaande screenshot direct uit de gameplay komt. (waarschijnlijk met HUD weggehaald etc)
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.692
    Leuk Bevonden:
    17.899
    t ziet er ook erg ingame uit..echt heel mooi, die sfeer, die mist door de bomen, je voelt t gewoon, echt ontzettend mooi. Dit werd toch ook een sandbox-game zo'n beetje? Kan niet wachten om door de bossen te struinen. 8)
     
  8. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Kijk van zulke soort screenshots ga ik spontaan watertanden!
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    edit* dubbele post
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuws: Alan Wake doet een boekje open

    Gaat 2009 het jaar van Alan Wake worden? We moeten eerst maar eens afwachten of de game ook daadwerkelijk dit jaar uit gaat komen, maar toch is er al wat meer informatie naar buiten gebracht.

    - De trailers die we voorbij hebben zien komen zijn allen gemaakt met de in-game engine. Enkel de depth-of-field effecten zijn later toegevoegd.

    - De trailers zijn gemaakt op een PC en geschoten in een 1080p resolutie (gebruik makend van 4 x MSAA) en zijn daarna teruggebracht naar 720p voor een release op het web. Ze hebben expres slechts enkele screenshots naar buiten gebracht die ook gebruikt konden worden voor bladen, vandaar de hogere resolutie. Het spel ziet er ook op de Xbox 360 zeer goed uit, maar draait daarop alleen in 720p.

    - Op bepaalde momenten zullen textures middels een streamtechnologie worden toegepast.

    - Onderstaand screenshot is afkomstig uit de game, en dus niet enkel voor trailerdoeleinden gebruikt.

    [​IMG]

    - De engine achter de E3 trailer uit 2006 wordt nog steeds gebruikt, maar is tussendoor wel aangepast om aan de huidige standaard te voldoen. Ook heeft hebben de artworkers meer tijd gekregen om hun arts mooi uit te werken, waardoor ze beter in de game passen.

    - Het is nog te vroeg voor Remedy om te reageren op een eventuele copy protection bij de PC versie, het zal echter niet veel anders zijn dan de andere Games for Windows titels.

    - In de eerste en laatste trailer valt het op dat Alan Wake andere kleren draagt, dit is niet omdat hij meerdere kostuums heeft, maar omdat ze de nieuwe kleding beter bij de game vonden passen.

    - Remedy heeft zich nooit uitgelaten over haar ontwikkelaar op bepaalde consoles, ze hebben enkel aangegeven voor 'next-gen consoles' te ontwikkelen. Een toekomstig project zou dus ook buiten de Xbox 360 kunnen verschijnen.

    - Midden 2005 was de PlayStation 3 een onbekendere ontwikkelmachine dan de Xbox 360, wat ze deed kiezen om het spel naar Microsofts console te brengen. Ze hebben dan ook niets tegen de PlayStation 3 (ze hebben zelfs de rechten om ervoor te ontwikkelen), maar de technische risico's waren minder aanwezig.

    - Microsoft dwong Remedy niet in een uitgeefdeal, dit is een keuze van de ontwikkelaar zelf geweest.

    - Er is geen bevestiging dat het spel in 2009 zal verschijnen, ze willen simpelweg een goede game maken en daar plakken ze nog geen stempel met een datum op.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben benieuwd. Ik hoop dat het spel uiteindelijk niet ten onder gaat aan veroudering. Het klinkt allemaal wel mooi wat ik lees, maar wat weten we nou eigenlijk over het spel? Ik zo goed als niks.
    Dus afwachten.
     
  12. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Oh god, dat zeggen ze ook over Duke Nukem Forever ( 12 jaar :+)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    DNF komt toch in 2009 uit? :+
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Heel raar is het niet in Alan Wake z'n geval, de game is 'pas' sinds 2005 in development. Dat zijn dus nu 4 jaar, meeste games kosten 3 jaar.
     
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Is het toevallig dat DNF ook Did Not Finish betekent:+?
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Foutje, is al bevestigd dat het fake is...
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2009
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik wou bijna dezelfde vid plaatsen, blijkbaar goed idee dat ik even had gewacht.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Welk spel moet het dan zijn?
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Dat vroeg ik me ook al af...
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Het oogt heel erg a la Alan wake. Zou mischien een vage mod kunnen zijn?? I dunno. Vind het er niet eens zo heel slecht uit zien eigenlijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina