Deze game is dus gewoon al uit..
Awesome! Ga nu de trial spelen..
-Edit-
Ben nu al een poosje bezig en ik vind hem erg tof. Actie is echt heel erg verbeterd ten opzichte van Alan Wake, meer (toffe) wapens en ook verschillende soorten 'Taken'. Ik was al erg te spreken over de originele Alan Wake en als 'fan' van de serie ben ik erg blij met dit deel. Ik vermaak me heel erg. Graphics goed, actie goed, verhaal vaag (as usual). Ben toch zeker al wel weer een paar keer geschrokken.. eng is de game niet maar het blijft een geweldige sfeer die de game heeft. \o/
-Edit2-
En nog steeds bezig. Ik vind zelfs het verhaal gewoon tof nu. Die filmpjes op de TV zijn echt creepy, deden me soms denken aan American Psycho. Ik vind het erg tof allemaal. Jammer dat niemand het hier blijkbaar speelt...
Ook het opnieuw spelen van de levels is niet storend, het is redelijk verschillend elke keer en het hoort gewoon bij het verhaal.
-Edit3-
En daar ben ik weer. Ik snapte de kritiek op de eerste Alan Wake (behalve dat het ietwat repetitief was) al totaal niet. Ik vond het toen al een van de beste games van het jaar (sfeer, muziek, gameplay, verhaal) en ik vind dit deel echt geweldig hoor. Heb hem nu uitgespeeld. Ik heb er dik 6 uur over gedaan en dan heb ik ook alle manuscripts gevonden. Ik heb nog geen seconde in de Arcade modus zitten though. Als ik mijn ervaring in cijfers mag uitdrukken zal het ongeveer dit zijn.
Gameplay een 8 - veel actie, meer wapens, nieuwe vijanden. In alle opzichten beter dan de originele Alan Wake.
Verhaal een 8 - weer een ietwat vaag verhaal maar wanneer je alle manuscripts leest en kijkt en luistert naar de TV en de radio raak je er helemaal in op. Het is ook weer heel mooi vormgegeven. Tussenfilmpjes en TV beelden worden gespeeld door echte acteurs, en dit gebeurd zeer goed imo. De drie 'vrouwen' die een 'hoofdrol' vertolken zijn personages waar ik niet veel mee had. Dit had beter gekund.
Graphics een 9 - geweldige belichting en sfeer. De mooiste arcade game die er te krijgen is.
Speelduur een ? - verhaal heb je in 6 uur helemaal uitgespeeld. Ik moet nu nog gaan ondervinden hoe lang de arcade mode leuk blijft.
Overall een 8,5 - als je een Alan Wake fan bent moet je hier geen seconde over twijfelen. Vond je de eerste Alan Wake te saai maar de sfeer wel tof dan is dit misschien wel wat voor jou (veel meer wapens, verschillende tegenstanders). Wanneer je Alan Wake niks vond kun je beter deze ook maar laten liggen.
Nou mensen, dit was mijn laatste edit. Doe er wat mee of niet, slaap lekker.
Klik om te vergroten...