Alcohol verboden en verplicht halalvlees op VVD-party

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 21 mei 2008.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het hele bericht lees je hier:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4045142/_Halal_eten_op_VVD-party__.html?p=19,2

Nu ben ik absoluut geen voorstander van anti-islam opruiende berichtgeving en weet ik ook wel dat we worden beinvloed door de media, maar toch vind ik dit een slechte zaak. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Nederland teveel zijn best aan het doen is om zich aan te passen aan de islam dan andersom.

Mbt dit voorbeeld: ik heb persoonlijk problemen met hoe de beesten voor halalvlees geslacht worden (niet bedwelmd) en vind het schandalig dat het op een feest de enige optie is (naast het feit dat ik vind dat het uberhaupt verboden moet worden) en daarnaast geen alcohol? Is tollerantie niet gebasseerd op gewoontes ed tradities naast elkaar te laten leven? Ipv de, in dit geval, Hollandse weg te drukken?

|:-

2. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft ook niet anti islam te zijn hiervoor.
    Het is de Nederlandse staat die zich te krampachtig aanpast aan alle invloeden van buitenaf om zoveel mogelijk conflicten te voorkomen. Daarbij verspeeld men de eigen identiteit.
    De islam neemt alleen wat zo makkelijk gegeven wordt.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ronduit belachelijk dit.........begint me een beetje de neus uit te komen.

Dat gevoel heb ik dus ook.

Volledig mee eens. Vind dit hele verhaal echt niet ok en te ver gaan.

4. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat idd behoorlijk ver maar het is dat jullie Nederlanders het zelf zo ver gebracht hebben, ik zou ze allang het land uitgekickt hebben. Of je woont hier vredevol en past je gewoon normaal aan of je blijft anders maar gewoon in je eigen land.

Ik was een keer in de Zuiderpark van Den Haag aan het rondlopen en daar zag je ECHT geen 1 Nederlander, heel dat grote park was voornamelijk voor de Turken en de Marokkanen. Dus wie zegt dat de Islamitisering niet bestaat? Misschien dat we met z'n allen een petitie moeten beginnen tegen dit soort dingen?

Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  5. Veno Xavier

Veno Xavier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je geen alcohol drinkt of alleen halalvlees eet, dan is dat een keuze die je zelf maakt. Je kiest er voor om moslim te zijn, ik vind niet dat andere mensen last moeten krijgen van jouw keuze. Als ik er voor kies om geen chips te eten die begint met de letter P dan hoeven ze voor mij niet de paprika chips weg te laten op de feestjes waar ik kom. Ik ben het daarin wel met kevf eens. Natuurlijk moeten wij tolerantie tonen en ook hun geloof respecteren(wat ik ook zeker doe). Maar het is niet zo dat mensen die niet willen geloven daarvan t moeten ondervinden.

6. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Als je verwacht dat de bezoekers van je bijeenskomst voor het grootste gedeelte moslims zijn is het toch gewoon logisch dat je dan rekening houd men hun gewoontes? Hoop rumoer om niks als je het mij vraagt...

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je eerste zin klopt helemaal. Je moet rekening houden met hun gewoontes. Dat kunnen we scharen onder tollerantie en acceptatie. Wat je niet zou moeten willen is je eigen gewoontes aan de kant drukken. Dat heet gewoon dom en in het geval van de Islam, die vrij dominant kan zijn, ook iets wat je niet zou moeten willen.

(om over de discussie van halalvlees an sich nog maar te zwijgen).

8. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens...

En mensen die zeggen dat de islamitisering niet bestaat die zitten gewoon nog in de ontkenningsfase. Ze krijgen meer moskeeën, aparte halal vlees, islamitische scholen en ze zijn ook nog bezig voor een islamitische ziekenhuis in Rotterdam.
    Als dit zo door gaat dan krijg je ook nog een islamitische partij in de tweede kamer.

Maar ja, dit is schijnbaar wat de nederlanders willen. :{

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is er mis met een islamitische partij? Elke groep mag toch een stem hebben?

10. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Bij firma numafa in numansdorp worden kippenslacht machines gemaakt, levende kip erin, diepgevroren kip eruit en dat gebeurt ook zonder verdoving. Verwijderen van de zaadballen bij jonge biggetjes word ook zonder verdoving gedaan. Hier kan ook zo verschrikkelijk kwaad om worden. http://www.youtube.com/watch?v=JkA8rzj9j4U
    Om nog maar te zwijgen over nederlandse veetransporten...is bij de beesten af. Dus laten we wat dat betreft even eerst naar ons eigen landje kijken.

Verder ben ik het er geheel mee eens met de post van Kevf

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Halalvlees is een onderdeel van ons eigen landje ;)

12. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    "Halal, betekent in het Arabisch ‘rein’, ‘toegestaan’ of ‘geoorloofd’. Halal is een voedingsleer met duidelijke voedselvoorschriften waaraan moslims zich dienen te houden. Halal voeding is dus voedsel dat bereid is volgens de islamitische spijswetten."

Het ligt toch duidelijk in de schappen voor een bepaalde doelgroep.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    True, maar ik doelde meer op het feit dat halalvlees in Nederland een onderdeel is van de Nederlandse vleesindustrie.

Ik keur Halalvlees af vanwege de gebruikte methodes, net zoals ik de 'gewone' bio-industrie afkeur. Ik eet zelf dan ook weinig vlees en het vlees wat ik eet is biologisch :)

14. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, diep triest. De VVD is zo goed bezig hun eigen graf te graven. Zo word ik wel geforceerd om op Rita te gaan stemmen.

15. Arabar NL

Arabar NL infinity

Leuk Bevonden:
    0

Hehe 'nuf said vind ik zelf, gooi maar dicht \o/

16. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Echt het kan me geen flikker schelen wat de catering is op het VVD partijtje. Voor mijn part schijten ze de hele boel onder daar.

17. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    echt zon telegraaf bericht

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    lol, "oh nee, al dat kleur om me heen"

zeik niet. de grenzen waren open, mensen zijn er legaal dus je hebt niks te zeggen. zolang het binnen de wet is heb je geen ruk te zeggen, hoe 'niet-nederlands' het ook is wat mensen doen. dus islamitische scholen, ziekenhuizen, kinderboerderijen whatever, mag.

wel grappig hoe nederanders aanstoot nemen aan het 'zien' van buitenlanders bij elkaar. onze meest dierbare beledigen mag, maar oh nee, al dat kleur op een openbare plek (...). wees dan eerlijk en verstop je niet achter die democratie/vrijheid bs en zeg wat je echt denkt.

19. Bassie_

Bassie_ Guest

Tsja het is volgens mij al wel bekend dat 'ons' ras uitsterft. We worden / laten ons gewoon overlopen door het zwarte ras. Mede mogelijk gemaakt door het linkse terreur. Gelukkig maak ik dat waarschijnlijk niet meer mee.

20. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ga je ernou in door over rassenleer....gaat een beetje ver niet ?

t begon met de catering van vvd :p

Deel Deze Pagina