[ALDI] DVD Home Cinema set: € 179, - !

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sam Fisher Jr, 14 apr 2004.

1. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je bijvoorbeeld HALO speelt, en je gooit een granaat op het zand, hoor je het zand overal terechtkomen.

Qua techniek weet ik het ook niet helemaal

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    dit snap ik ook, maar zoals ik SykeS1 begrepen hebt krijg je dat alleen maar met een optische uitgang.En als een 5.1 set die uitgang niet heeft dan heb je alleen stereo sound

of ik begrijp sykes gewoon verkeerd

Laatst bewerkt: 15 apr 2004
  3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt wel 5.1 geluid, maar dan alleen voor die DVD-speler. Die optische poort is nodig als je een ander component erbij wilt aansluiten, zoals de XBOX of een CD-speler. Tenminste als je digitaal geluid wilt op de andere componenten.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    nou ik zal het je zo zeggen...deze set is zo goedkoop mogelijk gemaakt en niet berekend op externe apparaten als een xbox.....de dvd films die je in de dvd speler stopt zijn dus wel 5.1 zoals je dat van een dolby setje gewend bent.

Zon optical ingang of coax ingang (niet mogelijk voor xbox geloof ik) is dus voor externe data ingang die erin gepompt word en daarna gedecodeerd wordt naar bruikbare 5.1 (5 speakers, 1 subwooferT.)

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Niet echt.

Als je gewoon een 5.1 set hebt zonder een optische aansluiting wordt het geluid anders gedecodeerd, dit komt doordat in dit geval het geluid niet digitaal wordt aangevoerd.

Ik denk dat sykes het volgende bedoeld:

Doordat je het geluid niet digitaal aanvoerd (via een optische of coax kabel) wordt het geluid gewoon analoog (stereo) naar je versterker verstuurd, waarna de versterker het van stereo gaat omzetten naar een surround sound.

Als je digitaal aan gaat voeren komt het geluid, als het ware al als 5.1, in je versterker waardoor de kwaliteit gewoon beter en helderder is.

Ik weet niet of dit helemaal klopt hoor, maar volgens mij komt het een aardig eind in de richting.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    ok als dat klopt Zilverpjl en Rinus zeggen dat snap ik het nu wel

Bedankt voor de uileg ook aan SyKeS1_O_

7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    eh, jah...laten we het daar maar op houden dan, iig heb je geen echte 5.1 met actieve subwoofer en surround als je geen optische ingang in je versterker van je dolby hebt.....

Dus het is hoe dan ook KEK als dat er wel bij zit *)

graag gedaan

8. En als ik hem nou met een tulpstekker in de TV steek?

9. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Wat wil je met een tulpstekker in de tv steken?:confused: XBOX, receiver, beeldkabel (geel) of geluidskabel (rood/wit)? Maakt trouwens niet zo veel uit, tulp is altijd analoog (stereo of eventueel dolby prologic). Digitaal geluid kan alleen met een optische of een coaxciaal kabel.

10. Een coaxcial ingang zit er wel in. Wat kan ik hiermee dan? Kan ik dan ook digitaal geluid krijgen met mijn Xbox?

Ik heb een rode en witte tulpstekker in de TV gedaan en naar mijn radio gedaan. Maar is geen digitaal uiteraard.

Kan ik (als ik een coaxiale kabel koop) digitaal krijgen? Er zit een gaatje in met coaxial.

11. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar is dat een Coaxial IN of een Coaxial OUT? Er bestaat wel een third party geval waarmee je door middel van een coax kabel digitaal geluid krijgt alleen weet ik niet veel over het desbetreffende ding. PejanNL weet het geloof ik wel.

12. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem vandaag gehaald heel mooi setje!

@ Sam Fisher JR: Ik heb de Rode en de Witte Tulp in de AUX in ingang gedaan, en de Gele Tulp gewoon in het scartblok laten zitten en die in mn Scartingang gedaan, je zet dan je Xbox aan op het Scartkanaal waar je Scartblok inzet, zet je DVD Speler op AUX en 5.1 geluid, en gamen maar!

13. Ja heb ik al gedaan maar dat is niet digital. Doe maar eens een DVDtje erin (die dolby digital ondersteund) en luister naar het verschil.

Het valt je waarschijnlijk op dat het geluid heel speciaal klinkt. Je hoort bijvoorbeeld (bij finding nemo) een soort intro van THX. Met die robot. Je hoort hem dan echt door de kamer heen vliegen. Dat is digital en dat kun je niet krijgen met tulp stekkers. Wat jij nu hebt is dolby surround.

Ik ben bij een zaak geweest en die zegt dat ik een digitale coax kabel nodig heb. Die man wist niet precies wat een Xbox was dus dan weet je het wel...

Bestaan er nou een optische kabel met een coax aansluiting en aan de andere kant een optische aansluiting?

Of kan je die coax kabel niet gewoon in je TV stoppen? Dan gaat dat toch ook digitaal? Waaronder je Xbox. Of niet?

Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2004
  14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Nee, de optische of de coaxciaal kabel dient geplaatst te worden tussen het geluidsversturende component (in dit geval de xbox) en het geluidsweergevende component (de receiver). Het is hiervoor noodzakelijk dat je een digitale ingang op je receiver hebt zitten.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt twee dingen doen:

Je kunt je MS Advanced Scart kabel gebruiken en een media converter gebruiken die van optical naar coax vertaalt. Je kunt ook een <Ander Merk> scartkabel kopen met daarop een coax digitale aansluiting. Die kabel geeft eveneens RGB aan de scart uitgang en geeft daarmee de zelfde beeld- en geluids-kwaliteit als de MS kabel. Hij is o.a. bij Mediamarkt te koop.

Als ik me niet vergis verkoopt Beuk ze 's zomers in zijn kraampje bij de ingang van de Efteling... (geintje!) :+

Ik gebruik zelf ook zo'n kabel. Het is dus een soortement Advanced Scart, maar dan met coaxiaal digital out ipv optical digital out. Ik heb er keurig 5.1 geluid mee. (Ik kan het weten, want tot voor een maand of vier speelde ik met een Advanced Scart en een optische draad naar mijn homeset.) Ik heb een satelliet decoder die eveneens optical output heeft en die gaat dus optisch naar mijn homeset. Vandaar dat ik mijn Xbox coaxiaal moest aansluiten. (De homeset heeft één optical digital input en één coaxial digital input).

16. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    maar heeft die aldi set een coaxiale ingang? anders ga ik
    die even kopen
    @Pejannl
    welk merk is die kabel die jij gebruikt?

17. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ja dat zou ik ook graag willen weten, heb dat set op zien liggen hier in de Aldi, naast een wel heeeeeel mooie pc :p 3.0 gig, 512mb nieuwe radeon kaart :) maar das offtopic.

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Euh... In deze post schrijft Der Grosse Überkabouter: Als het een coaxiale digitale ingang is koop je een Speedlink "Real RGB & Digital Audio Cable" bij Mediamarkt. Deze kabel kost 13 euri. Daar heb je dan een Digital Coax kabel nodig, eveneens te koop bij bijv MediaMarkt voor 17 euri.

19. Dus de conclusie is eigenlijk dat je met dat setje van de Aldi digitaal geluid uit je Xbox kan krijgen met een scart kabel die een coax ingang heeft.

Is die betreffende scart kabel niet zo'n blok met allemaal ingangen? Zoals rood, wit, geel en coax?

Coaxial in of out maakt niet uit? Ik weet niet of het uitmaakt maar de kleur van die ingang in mijn setje is oranje.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2004
  20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je moet een coax in hebben

Deel Deze Pagina