1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Amazon heeft nu ook een 'buy 1, get 1 free' actie voor Blu-ray. Zitten wel interessante titels tussen. De actie geldt maar voor 2 dagen...

    -edit- Wel uitkijken met de regiocodering! Niet alle Blu-ray's spelen hier in Europa af, sommigen zijn echter wel regiovrij en kan je gewoon importeren. Een erg groot nadeel van Blu-ray voor ons Europeanen...

    :cool: Mijn beide bestellingen zijn nu onderweg. Ben benieuwd wanneer ze aankomen. Hoop niet dat het net zolang duurt als bij de 5 titels die je bij aanschaf van een add-on kan bestellen. Die zijn ondertussen al een dikke maand onderweg...:{
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2007
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik zou mijn bestelling (van Amazon.com) volgens de ETA in de mail volgende week donderdag binnen moeten krijgen!
     
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dit voordeel van hd dvd ook zo. Maar de prijs... de blu ray spelers komen wel aardig in de buurt van de prijs van de hd dvd standalone spelers. Moest Disney nu eens neutraal worden... zoiets zou wel nodig zijn voor het hd dvd kamp denk ik.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kampen die neutraal worden, daar heb je niks aan. Dan word die hele ''war'' nog langer gerekt. En daar zit ik niet op te wachten (de consument ook niet). De consument is alleen maar de dupe van die ''war''. Het word tijd dat er een winnaar komt en dat er één standaard komt. Weet al welke mijn voorkeur heeft, waarvan ik ook denk dat die de winnaar zal zijn en dat is Blu-ray (is mijn persoonlijke mening).
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Op dit moment heeft de consument er juist profijt van aangezien de prijzen van de spelers gigantisch snel dalen... Dus tja, hier zie ik tot op heden geen problemen in....

    Laat ze nog maar even doorgaan totdat er echt leuke aantallen verkocht worden zodat de prijzen nog wat verder dalen ;)

    Mij maakt het trouwens niet uit wie er wint. Ik heb sinds vorige week een HD DVD / Blu Ray combispeler :x
     
  6. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen welke Combi speler je hebt ? En wat je er van vind ?:thumbs:
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Sowieso vind ik alle door jouw genoemde films bagger. Ik wil zelf zo tegen de zomer mijn set samenstellen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Zo schijnt de Toshiba HD-XE1 naast het (duh!) afspelen van HD-dvd's ook prima dvd's up te scalen. Echter schijnt de DV981HD DVD van Oppo nog weer beter te zijn in dat aspect. Dan moet er nog een HDD recorder voor het vrouwtje komen. LCD is bovendien bezig met een inhaalslag tov plasma. Keuzen maken...:x

    Ik weet eigenlijk alleen welke boxen ik ga kopen.

    Ik denk dat ie de LG combispeler heeft. ;)
     
  8. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ja dat dacht ik al, maar daar hoor ik zoveel slechte dingen over:eek: dus zou ik graag willen weten wat hij van deze Combi speler vindt;)
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De sales top 30 van week 50 van Ro-disc, wel leuk om te zien:

    1. Harry Potter (1 t/m 5), Blu-ray
    2. Independence Day, Blu-ray
    3. Day After Tomorrow, Blu-ray
    4. Planet Earth, Blu-ray
    5. Pirates of the Caribbean 3, Blu-ray
    6. Sunshine, Blu-ray
    7. Ronin, Blu-ray
    8. Master And Commander, Blu-ray
    9. Mr. & Mrs. Smith, Blu-ray
    10. Underworld, Blu-ray
    11. Harry Potter en de orde van de Feniks, Blu-ray

    12. Transformers, HD-DVD
    13. Reservoir Dogs, Blu-ray
    14. Harry Potter (1 t/m 5), HD-DVD
    15. Die Hard, Blu-ray
    16. Robocop, Blu-ray
    17. Close Encounters of the Third Kind, Blu-ray

    18. Lord of War, HD-DVD
    19. 300, Blu-ray
    20. The Shining, Blu-ray
    21. Die Hard 2, Blu-ray
    22. Galapagos, Blu-ray
    23. 2001 - A Space Odyssey, Blu-ray

    24. Harry Potter en de orde van de Feniks, HD-DVD
    25. 2001 - A Space Odyssey, HD-DVD

    26. Hollow Man, Blu-ray
    27. 16 Blocks, Blu-ray
    28. Running Scared, Blu-ray
    29. Lord of War, Blu-ray

    30. Planet Earth, HD-DVD

    24 Blu-ray titels tegenover 6 HD-DVD titels (waarvan de eerste pas op nummer 12 komt).

    Owja,

     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dat is duidelijk.

    Planet Earth in 1080P kwaliteit lijkt me overigens helemaal geweldig.

    Het is voor mij afwachten welke studio's nog zullen worden omgekocht door Gates & Co. ;)

    Maar zolang Universal Pictures HD-DVD only is zal er sowieso een HD-DVD speler in huis komen!
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Blu Ray en HD DVD zien er goed uit (via HDMI). Ik heb de Medion pc gekocht met de LG combispeler.
    Ik zie geen verschil met mn Toshiba HD speler (aangesloten op HD ready plasma).
    Het geluid blijft naar mijn gevoel wel achter tov mn huidige HD DVD speler maar dat kan ook aan de geluidskaart liggen... Ik moet er nog ff aan tweaken denk ik want geluid klinkt "dof"....

    Mn vriendin wil alleen geen pc onder de tv dus ik zit er nog aan te denken om deze combi speler te verkopen en voor dat geld een PS 3 te kopen voor de BR ;) (met wat geld bijleggen natuurlijk).
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Die Aldi PC was inderdaad zeer aantrekkelijk met zijn BR/HDDVD combidrive!
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben alleen iets te snel overgehaald om hem te kopen.... Ik kan hem dus niet onder de tv plaatsen dus kan ook de combispeler niet gebruiken.... :'-(

    Als mn 360 nu een HD DVD én Blu Ray signaal zou kunnen streamen is er niets aan de hand :+

    Maar goed, ik ga deze pc vnml voor videobewerking gebruiken en die combi is/was een bonus.

    Ik ga er op de één of andere manier trouwens nog steeds vanuit dat beiden formats naast elkaar zullen blijven bestaan en nooit zo groot worden dan dvd.
     
  14. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    De Transformers HD DVD ligt bij de MM Cruquis (Rotterdam geloof ik) voor €14,- in de schappen !!
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Filiaal Rotterdam centrum of Alexandrium?
    Want voor die prijs rijd ik er wel even heen :) Is er een houdbaarheidsdatum aan die prijs verbonden ook?
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Transformers is me iedere euro dubbel en dwars waard ! _O_

    Het moment dat één van de Autobots over die schreeuwende vrouw heen rolt om haar te beschermen is misschien qua beeld maar vooral GELUID het beste filmmoment dat ik de laatste tijd heb meegemaakt...

    Met deze scene is al mn moeite en geld voor mn HT set terug verdient :thumbs: _O_ :b:
     
  17. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    MM Cruquius is bij mij in de buurt en ik woon toch echt niet in Rotterdam, maar in Hillegom. MM Cruquius is in de buurt van Haarlem.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Voor mensen die een Blu-ray speler hebben wil ik zeker Spider-Man 3 aanraden. Het beeld is fantastisch (spat echt van je scherm af) en het geluid is echt super. Wil je een leuke muziek Blu-ray hebben, dan kan ik AC/DC Live at Donington aanraden. Het is een oudere opname maar ziet er toch goed uit. Het gaat echter vooral om het geluid, dat is top. Het klinkt bijna als een studioplaat. Een genot om naar te kijken en te luisteren.
     
  19. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker waar... enkel de film is echt wel slecht. Enkel de tweede trok nog op iets. De hoofdrol is echt zo slecht gespeeld door diee Toby Maquire ofzoiets... als hij daar aan het dansen is ... =(
    X-men dat was een goede marvel reeks. Spijtig dat de blu ray versie daarvan niet zo schitterend is als die van spiderman 3

    Voor de liefhebbers, ik heb de film zelf nog niet gezien:
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Beowulf was toch wel een van de slechtere films die ik gezien heb... :{ Ik heb hem in de bios gezien en vond hem waardeloos. Ze konden beter de acteurs zelf laten spelen ipv hen te motion capturen. Het verhaal op zich was nog wel te doen, echt fantasy, maar hoe het in beeld gebracht werd was vele malen minder. De acteurs kwamen niet tot leven en bewogen houterig. Deze komt zeker niet in mijn collectie...

    Dit is ook een beetje jammer::x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina