1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    hatsee

    Warner Bros. to appear at HD DVD PC at 2008 CES
    >> From soundadviceblog.com:
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dat was de doodsteek voor HD-DVD geweest. Daarentegen zou Gates & Co. kunnen proberen om Warner Bros naar het HD-DVD kamp te lokken. Dan is het namelijk over en sluiten voor BR.
     
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Die liggen daar niet wakker van...
    Wat volgens sommige ook de reden is dat ze deze 'format war' eindeloos blijft.
    Geen winnaar zou vor hun wel het beste kunnen zijn.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Interessant verhaal:

     
  6. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Format war?

    Mischien op de hoofdkantoren van M$, Toshiba, Sony etc.....

    De doorsnee consument heeft niet eens door dat er nieuwe formats zijn, laat staan dat ze weten wat HDDVD of Blue Ray is.
    Van het kleine deel die het weet, vinden een hoop mensen de overstap niet eens waard.
    Ze hebben net een mooie dvd collectie(waarvan toen werd beweerd dat, dat het beste van het beste was) en zien gen of nauwelijks verschil.

    Ben bang dat deze hele boel helemaal niet gaan aanslaan bij het grote publiek.
    Trouwens binnen een paar jaar zit iedereen lekker met HD pay per view.
     
  7. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Volledig mee eens
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Tsjah, het standaardverhaal dat BR gaat winnen, omdat er simpelweg meer films op BR formaat worden verkocht dan op HD-DVD formaat. Totaal niet interessant eigenlijk, omdat men met feiten komt die allang bekend zijn en zo'n conclusie kan ik ook wel trekken.

    (misschien maar eens een baantje als journalist nemen?!)

    Als de industrie een nieuw formaat wil, dan komt er een nieuw formaat. Daar kunnen wij als consument helemaal niks aan doen.

    /Mod Gebruik voortaan de edit-knop ipv dubbel te posten
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik weet niet van wanneer dit "Blu Ray"reclame praatje stamt maar diezelfde meneer beweerde een maand geleden nog dat de strijd tussen HD DVD en Blu-ray in impasse zit..... :+

    Hier is het volledige artikel.

    Typische rare Sony taal die we ook kennen van de marketing met de PS 3.

    Als we kijken naar het totaal aantal verkocht Blu Ray én HD DVD's dan denk ik niet dat er binnen 3 jaar een echte winnaar uit zal komen....
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het artikel dat ik post is een mening van de redacteur (van Hollywood Reporter) in kwestie. Er word in het artikel slecht gerefereerd aan het artikel van Stinger. De redacteur geeft daar zijn eigen mening over. Een mening die bestaat uit feiten, feiten die je niet kunt ontkennen. Tja, dat je ze niet leuk vind, daar kan ik weinig aandoen. Het artikel van Stinger en van Hollywood Reporter zijn twee verschillende verhalen. Maarja, zodra een bericht word gepost dat enige vorm van positieve lading draagt voor Blu-ray, dan word het door een bekend groepje gelijk afgedaan als reclameonzin, marketingpraatjes of de beste man in kwestie word bestempeld als een gek.....

    En poll op de desbetreffende site:

    What's your take?

    Which high-def disc format will prevail?

    -Blu-Ray
    81%

    -HD DVD
    14%

    -Neither, still a two-format market
    3%

    -I still have a Betamax
    1%

    Total Votes: 1592

    Betamax :lol:
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Met de eerste regel slaat ie toch volledig de plank mis met wat mijn artikel laat zien...
    (ff een quote) "2008 is the year Sony's Howard Stringer and the Blu-ray Disc will slay HD DVD as effectively as Joseph Turok dispenses with dinosaurs."
    Dat is meer fanboy praat dan een feit.

    Jammer dat je je altijd zo snel aangevallen voelt man. Iedereen is hier vrij om te posten en ik ondebouw mn posts juist met mn EIGEN mening ipv alleen maar wat "nieuwsberichten" te posten.

    Oja, Betamax.... Is dat niet een mislukt product van Sony ;)
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kijk, daar heb je het weer. Het is gelijk weer een fanboy...
    Dat is z'n mening, geen feit. Moet zeggen, een pakkende opening. ;)
    Verder in het bericht staan wel een aantal feiten, de betere sales van de films, de grotere installed base voor Blu-ray en de grotere draagkracht voor Blu-ray.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Al het laatste heb je helemaal gelijk in. Blu Ray heeft op dit moment meer films verkocht. Grotere installed base is ook juist maar als je de PS 3 niet meeteld weer niet...
    Grotere draagkracht op dit moment wel maar ik vraag me af hoe de cijfers van december straks zijn....
    De strijd is nog lang niet gestreden en voor het grote publiek is die strijd ook nog niet aan de gang....

    Wij nerds praten er hier al een jaar of anderhalf over maar ga deze kerst maar eens een gesprek met iemand voeren over HD DVD en Blu Ray. Ik weet zeker dat jij (of ieder ander hier in deze thread) meer te vertellen heeft op een feestje dan ieder ander.... (het "grote" publiek).

    Die zijn blij dat ze een "platte tv" hebben en that's it :)
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Je voelt je idd heel snel op je pikkie getrapt. Ik zeg alleen dat ik het een totaal oninteressant artikel vind, aangezien de feiten allang bekend zijn en de conclusies die er worden getrokken, had ik ook wel kunnen bedenken. Het is een artikel ja, is het interessant? Nou, niet echt.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zeg toch ook niks tegen jou? ;)

    Haha :lol:
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    En als de consument het nou gewoon NIET koopt?
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Weet ik, maar ik reageer wel op jou.

    Dat soort dingen denkt de consument wel vaker. De consument laat zich ook de top 40 hits niet voorschrijven. Althans, dat denkt men. En waarom koopt men jarenlang een inferieur voetbalspel, terwijl PES ook in het schap ligt?

    Marketing doet heel veel. Desnoods brengt men films 3 maanden eerder uit op BR of HD-DVD formaat. En in het uiterste geval komt er helemaal geen dvd uitgave meer. De industrie moet weer geld verdienen en dus snakt men er naar dat wij onze complete dvd verzameling gaan inruilen tegen BR en/of HD-DVD.
     
  18. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch wel een beetje overdreven:

    amazone.de:
    http://www.amazon.de/b/ref=amb_link_19669565_23?ie=UTF8&node=146792011&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=browse&pf_rd_r=0WPEZE4T9JRN09B5RM3H&pf_rd_t=101&pf_rd_p=167490891&pf_rd_i=284266
    40-60 dus

    Interessante cijfers zou de verkoop van harry potter zijn. Ik denk dat die iets beter zullen zijn voor hd dvd dan in het geval van de 300. Blu ray zal volgens mij nog altijd meer verkopen, maar toch iets minder... denk ik hé. En de release van POC 3 en bourne ultimatum. Heeft de transformers van al die onbetrouwbare cijfers niet de best verkochte hdtittel op dit moment?
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Harry Potter Blu-ray Replacement Program Implemented
    Posted December 20, 2007 by Josh

    As a temporary solution, Warner Home Entertainment is issuing single release replacement discs for owners who found an HD DVD version of 'Goblet of Fire' in their Blu-ray Harry Potter box sets. They will supply a boxset version of the disc, with matching artwork, to you once they have been printed. If you were affected by this, please contact WHV Customer Support at 1-800-553-6937.



    Lol koop je speciaal de blu-ray versie zit er nog de hd-dvd versie in.
     
  20. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook gehoord dat er wat mis kan zijn bij de hd dvd's. Er zaten soms geen disc in de doos ofzoiets
    maar ja, logisch dat je dat ook terug krijgt in de winkel zelf

    Dit is wat ik hierboven bedoelde, nog maar een niet veelzeggend bericht maar wie weet...

    Dit is natuurlijk een even weinig zeggend bericht van een hd dvd supporter dat je probeert te overtuigen van hun ding.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina