1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Het zou ook in Europa kunnen zijn hoor... Pin me er niet op vast want een bron vind ik zosnel niet.

    Maar goed, feit blijft dat de HD titels (voor beiden kampen) nog maar kleine aantallen verkopen tov dvd's.
     
  2. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Toshiba heeft ook gezegd stappen te gaan ondernemen tegen Warner Brothers vanwege hoe de overstap ook is gegaan, ze vinden het niet netjes en een schending van gemaakte afspraken. Tenminste, zoiets las ik ergens op dvd.nl geloof ik.
     
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook, maar Arjan heeft hier een paar pagina's terug een mogelijk scenaria van die omstandigheden gepost, dat volgens mij wel logisch lijkt te zijn. Ofwe ging warner exlusief, met voorkeur hd dvd, of blu ray. Het is dus die laatste geworden.

    Ik denk dat zij dachten, dat ze hierdoor hierdoor de format war snel zouden beïndigen, maar voorlopig volgen de andere hd dvd supporters niet zo snel. voorlopig veel speculatie en persberichten dat die roddels ontkrachten:

    Over de roddels dat ik gisteren gepost heb...
    Iedereen denkt blijkbaar altijd te weten wat in die contracten staan... volgens mij altijd opgeblazen nieuws. Niemand weet dat echt, buiten hoge pieten... en dan zal er wel telkens bij in dat contract staan dat hier niets van mag worden doorgegeven worden aan derde, en zal vervolgens wel veilig ergens in de kluis liggen...

    Dus ik denk dat hd dvd supporters nog wel even hun films kunnen kopen...
    en Michel Bay zal nog even mogen wachten voor zijn film op blu ray komt :):
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zozo blijkt dus dat sony rond de $400miljoen aan warner heeft betaald om ze over te halen. Bedragen worden steeds hoger...
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Bron? Ik vind het verhaal met de ruzie met fox nog wel beter voor het moment ... :confused:
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Sony zou Warner Bros. een bedrag van tegen de 400 miljoen dollar hebben betaald om de filmproducent in het blu-ray-kamp te krijgen. Het binnenhalen van de steun van Warner zou een forse overwinning op de hd-dvd-voorstanders betekenen.

    Met 400 miljoen dollar liet Sony concurrent Toshiba ver achter zich, meldt Globe and Mail. De Japanse hd-dvd-fabrikant zou 'slechts' 100 miljoen dollar hebben geboden.

    Het bedrag dat Sony volgens het bericht heeft betaald, ligt een stuk hoger dan de bedragen die tot nu toe betaald zouden zijn om studio's over de streep te trekken. Volgens geruchten uit augustus ontvingen Paramount en Dreamworks samen 150 miljoen dollar, waarna zij exclusief hd-dvd gingen ondersteunen. Inmiddels lijken zij daarop terug te komen en ook blu-ray te gaan ondersteunen.

    Er spelen overigens meer zaken mee bij de keuze tussen blu-ray en hd-dvd. Zo zegt de studio Lions Gate dat hun keuze voor blu-ray voornamelijk voortkomt uit het feit dat blu-ray beter gewapend is tegen piraterij dan hd-dvd.

    Update, 14:43: De tekst is aangepast om duidelijk te maken dat het hier om een gerucht ging. Bovendien heeft Kevin Tsujihara, president van Warner Bros. Entertainment, inmiddels ontkend dat zijn bedrijf geld voor de keuze voor blu-ray heeft ontvangen. Volgens Tsujihara wil Warner met de keuze voor blu-ray de toekomst van de hd-producten van zijn bedrijf waarborgen. "De keuze is volledig gebaseerd op wat het beste is voor de consument, de retail en de industrie. Het gaat niet om geld, maar om wat voor Warner Bros. strategisch gezien de beste keuze is”, aldus Tsujihara.

    Toch weer een gerucht dus..

    tweakers.net
     
  7. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zegt dus wel niet letterlijk: 'Ik heb geen geld ontvangen..."
    Op wat hun keuze gebasseerd is, is wat wij moeten horen, dat volstaat.

    Maar zo'n zaken zei paramount ook ;)
     
  8. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    400 miljoen is en blijft een scheintje voor een bedrijf als Warner Bros. Het is "pocket change" voor ze om he zo maar te verwoorden.

    En Tweakers.net spamt hun hele site vol met geruchten die nauwelijks berust zijn op actuele feiten. Zo lust ik er nog wel 10. Er is over de zaak Warner Bros. - Blu Ray niks bekend naast het feit dat Warner dus is overgestapt naar de Blauwe Straal van Sony.
     
  9. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat er inderdaad niet zozeer geld is geboden. Maar wel andere privileges. Goede longterm afspraken, licentie rechten beter afgesproken zoiets iig.
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zorgen over aanstaande Blu Ray update....

    Grappig dat HD DVD dit dus allemaal al wel meteen had met zelfs goedkopere afspeel apparatuur....
    Tel daar nog eens de regio codering bij Blu Ray bij op en je vraagt je toch eigenlijk af hoe het mogelijk is dat Blu Ray toch beter verkoopt....
    Lang leven de Sony PLAY station :)

    De mensen die vorig jaar een BR speler kochten lopen dus binnenkort al gigantisch achter de feiten aan.

    Bron Tweakers
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heej Xwon, welke LG combi speler heb jij precies? En bevalt die goed? (+ kan hij updaten? :+)
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het eigenlijk best wel schokkend, je verwacht als je een speler koopt van $1000/ €1000,- (launchprijs) en dan blijkt dat je voor functies die al bij HD-DVD vanaf het begin zaten uiteindelijk niet ondersteund worden op jouw speler omdat hij niet bijgewerkt kan worden en dus niet alles uit je nieuwste films kan halen omdat de disc soort nog niet uit ontwikkeld zijn. Om trouwens dan arrogant als bedrijf te zeggen "het hoort bij het Early Adaptor zijn" vind ik trouwens dan ook weer belachelijk.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2008
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wauw, sta versteld van HD Movie Source.

    Op 07 januari voor de eerste keer een bestelling gedaan voor 2 hd-dvd films (top gun en blood diamond €36 incl. verzending) en ik heb ze vandaag al binnen!:)

    In Nederland was alleen top gun al €35. Het enige voordeel dan is dat je wel Nederlandse ondertiteling hebt, maar ik vind dat niet zo erg voor een besparing van €30,-,


    Dat niet alleen, maar het blijft van de gekke dat een filmproducent kan gaan bepalen wat ik wel of niet kan kijken.
    Stel je bent fan van de films van Warner en dat bedrijf heeft gezegd dat ze films gaan uitbrengen op hd-dvd.
    Je koop een hd-dvd speler en ineens trekken ze zich terug, dat is toch raar.
    Vreemd dat dat legaal is ook. Hebben ze nergens in een persbericht gezegd dat, toen ze zeiden dat ze hun films ook op hd-dvd zouden uitbrengen, ze dit voor langere tijd zouden doen? Zou een mooie rechtzaak voor de consument kunnen worden.:+

    En die opmerking van die president van Warner, dat zij dit doen omdat dit het beste is voor de consument en voor hun hd-continuiteit. Bulshit, nu dupeer je een gedeelte van je publiek.

    Sterker nog: de echte filmliefhebber heeft een hd-dvdspeler. Verreweg de meerderheid van de blu-ray spelers komt op het conto van de ps3, maar die mensen kochten gewoon een game-console waar toevallig een blu-ray speler ingebouwd zat en nu kopen ze ook wel s een filmpje.

    De mensen die een hd-dvd speler hebben gekocht, zijn allemaal filmliefhebbers. Zij hebben de speler louter en alleen gekocht om er films op te kijken. Ook diegene, zoals ik, die een add-on voor de xbox360 bezitten, hebben deze alleen gekocht om er films op te kijken.

    Hm, ik wacht wel op een aanbieding voor een blu-ray speler als ik er minimaal 5 films naar keuze bij krijg. (dus niet die actie van sony, die speler is al ruim €100 te duur of die actie waarbij je 5 b-films erbij krijg).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2008
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik nog het meest irritante aan Blu-ray. In Amerika zijn de schijfjes zoveel goedkoper en ze komen vaak ook nog eens eerder uit...:mad:

    Er staat me iets van bij dat Xwon een tijdje geleden een pc bij de Aldi had gekocht welke beiden kon lezen.
    Ik heb ook alleen maar positieve ervaring met hdmoviesource! Je bestelling wordt meestal dezelfde dag nog op de post gedaan en met een paar dagen heb je hem ook in huis. Hier kan Amazon nog een voorbeeld aannemen... Niets dan lof voor deze toko. Houd trouwens het forum ook in de gaten. Af en toe komen er leuke korting e.d. langs ;)

    Iemand trouwens ervaring met Play.com? Ik wilde mij registreren, maar op een of andere manier pakt hij mijn CC nummer niet... :confused: Ze hebben een leuke aanbieding voor Blu-ray fans :)
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is de LG combiplayer die inderdaad in de Aldi PC zit. Ik moet eens uitzoeken of hij ook kan updaten zodat de "nieuwe" features beschikbaar worden ;)

    Zo denk ik er precies over.

    Inderdaad, die pc.

    Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen Blu Ray titels heb bijgekocht.
    Misschien die LG verkopen omdat ik toch steeds meer wil gaan streamen en er nog veel HD DVD titels zijn of uitkomen die ik graag wil kopen (ik heb ook een HD DVD stand alone namelijk :) )

    Ik krijg via deze speler niet zo'n goed geluid uit mn setup als met de stand alone dus ben nog even in dubio wat ik ermeer ga doen.
    Voor de rest word de pc nu al HTPC gebruikt :)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zag laatst een blu-ray speler voor inbouw pc van lite-on voor €80 adviesprijs. Helaas heb ik geen Sata en ook is mn nvidia68oo niet krachtig genoeg.

    Inderdaad een prettige ervaring bij die hd moviesource, dankzij jouw link!

    En kolere, dat is n sterke aanbieding zeg: spiderman 1,2 en 3 voor €35.
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    HDMOVIESOURCE hulde hulde hulde. na het lezen van die link heb ik gelijk een account aangemaakt en ook 3 films besteld.

    2 uur later krijg ik gewoon een bevestiging dat die verstuurd is ! :D

    En wat ik kwijt was voor al dat moois .......... niet eens 45 euro incl verzending (voor 3 blu-ray films)

    Na dvdpacific gaat hdmoviesource aardig wat geld van mij innen !

    THANKS VOOR DE LINK
     
  18. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook wel het één en het ander daarbij bestellen. Maar is de enige mogelijkheid om te betalen via paypall? Ik gebruik enkel overschrijving en een creditcard heb ik niet. Dan moet ik een andere oplossing vinden zeker.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toch is paypal erg gemakkelijk hoor!
    Ik zat eerst ook van hmmm, wat moet ik daarmee?

    Het lijkt moeilijker dan dat het is, je maakt een account, waardoor er een rekening op jouw naam wordt geopend. Daarna stort paypal 2x 6 cent erop om te kunnen activeren.
    Later stort je zelf geld op de rekening als je van plan bent iets te kopen. Ik zet er meestal niet meer op dan een eurootje of 60. Je kan ook je rekening aan die van paypal koppelen en dan gaat t nog makkelijker.


    Je krijgt altijd een email als je betaling wordt geaccepteerd, overgemaakt enz enz. Ik vind het een veiliger idee dan de creditcard, iedereen doet t ook met paypal.


    Vraag: hoe worden bij jullie de gewone dvd's afgespeeld op je blu-ray? Is dit ook mooi of valt dit tegen?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben nog geen speler tegen gekomen die de dvd's zo perfect upscaled als de PS3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina