1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad. Mijn broer (op mijn aanraden ;) ) heeft een PS 3 gekocht en ik ben iedere keer toch weer onder de indruk als ik bij hem een gewone dvd kijk (beter dan mijn combi HD DVD/Blu ray speler).

    (kan ook komen door zn 50 inch Pioneer plasma 8)
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    en je kunt ook je rekening toevoegen, dan hoef je niks op je paypal te zetten, maar doet paypall alles, van jouw rekening naar hdmoviesource ofzo.

    EDIT: Niet goed gelzen, stond al in je bericht ;p maar het werkt wel makkelijk, en je hoeft niet 3-4dagen te wachten ntot het geld er bij hun op staat
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2008
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De echte muziekliefhebber luistert naar stereo, op een buizenversterker en enkel naar LP's.... Eind november hebben de HD DVD PG en de BDA hun hardwaresales vrijgegeven. De HD DVD cijfers zijn gebaseerd op standalone Toshiba spelers en de 360 add-on. Totaal komt op ~750.000 units, waarover de NPD Group zegt dat er circa 500.000 standalone's zijn verkocht, en zo'n 250.000 add-ons. De BDA cijfers zijn gebaseerd op standalone spelers en de PS3. Totaal komt op 2.700.000 units. Wat neer zou komen op 700.000 standalone spelers, en de rest zijn PS3's. Er zijn genoeg mensen die een PS3 hebben gekocht vanwege de Blu-ray afspeelmogelijkheden. Allereerst vanwege de lagere prijs t.o.v. de standalone spelers, en omdat de PS3 volledig is bij te werken i.t.t. het merendeel van de standalone markt. Deze mensen zouden geen 'echte' filmliefhebbers zijn? Natuurlijk wordt elke verkochte PS3 niet alleen maar als Blu-ray speler gebruikt, net zoals niet aan elke 360 een HD DVD add-on hangt. Echter, een relatief grote groep gebruikt de PS3 wel als Blu-ray speler. De exacte cijfers kom je toch niet te weten, dat houden ze liever voor zichzelf.

    Persoonlijk vind ik het een beetje belachelijk om add-ons, consoles, pc drives en notebooks mee te tellen voor STANDALONE sales. Bij consoles, pc drives en notebooks valt het niet te controleren of er films op af worden gespeeld. Een add-on is geen standalone speler aangezien ie niet op zichzelf staat, maar een ander apparaat nodig heeft om beeld en geluid te verwerken. Wanneer je enkel en alleen kijkt naar de echte standalone verkopen, zul je zien dat ze elkaar niet zo heel veel ontlopen. Dus om dan de conclusie te trekken dat de echte filmliefhebbers een HD DVD speler hebben, vind ik onzin. Mensen die bewust een standalone Blu-ray speler hebben gekocht of eventueel een PS3, zouden geen echte liefhebbers zijn? Ik heb ook een HD DVD add-on gekocht vorig jaar. Heb er een aantal leuke films voor gekocht destijds, maar uiteindelijk volledig overgestapt op Blu-ray (PS:cool:. Ik heb nooit meer dan 10 HD DVD's gehad, en heb er zelfs vorig jaar nog een aantal verkocht. De add-on staat nog in m'n AV meubel, maar niet meer aangesloten. Inmiddels heb ik nu zo'n 40 Blu-ray films in m'n verzameling staan. Dus of er voor elke verkochte add-on, standalone of console ook regelmatig films worden gekocht is ook maar iets waar je geen nauwkeurige uitspraak over kan doen.

    De films zelf kun je gewoon wel afspelen. Het gaat hier enkel om zaken zoals BonusView (PiP, commentaar overlay) en BD-Live (netwerkmogelijkheden). Ik las trouwens dat er dadelijk stickers worden aangebracht op Blu-ray films om aan te geven of de aanwezige extra content een profiel 1.0, 1.1 en/of 2.0 speler vereist.
     
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het advies,

    Lijkt me nog wel ok zoals jij het zegt. Ik zal het dan zo doen.
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt niet echt, 200 000 volgens mijn artikel...

    Dus toen in november 500 000 hd dvd standalone spelers en nog geen 200 000 standalone blu ray spelers...

    En nu zouden de standalone spelers van toshiba er nog beter voor staan ;) en de software sales hebben in de VS tijdens de kerstperiode 51%-54% voordeel gehad t.o.v. blu ray.

    Maar dat zal niet lang meer duren...mits het warner voorval...

    http://www.tgdaily.com/content/view/35008/97/
     
  6. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, helaas is de PS3 toch echt ook gewoon een Blu-Ray speler dus hoort hij eigenlijk mee te tellen lijkt mij (vooral omdat veel mensen hem eigenlijk daarvoor hebben gekocht, verklaart ook het lage aantal games dat gemiddeld door de PS3 eigenaren wordt gekocht, het attachementrate bedoel ik dan natuurlijk, games verkopen wel goed ervoor maar kan altijd beter).
     
  7. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zette gewoon even recht dat er geen 700 000 standalone spelers verkocht waren van blu ray maar 200 000. Tuurlijk telt de PS3 mee als blu ray speler, ik wou maar even aantonen dat de standalone spelers van blu ray weinig succes hebben, en dat komt doordat dat ze gewoon duur zijn, en daarbij ook niet af...

    De hd dvd spelers hebben het eerste jaar zo'n 700 000 stuks verkocht. De dvd spelers hadden het eerst jaar van release maar 300 000 verkocht, om maar even te vergelijken....

    Toch nog even dit vermelden... uitverkoop :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hm, dat is goed om te weten. En je hebt dus ook wel andere blu-ray spelers gezien dus?


    Overigens zei ik dat de dvd-afspeelkwaliteit van de xbox360 behoorlijk tegenviel, maar het ligt ook wel aan de dvd zeg!
    Top gun was met behoorlijk veel ruis, maar Sahara (leuke film! heerlijke avonturenfilm) was toch behoorlijk goed!
    De eerste beelden van Top Gun op hd-dvd waren overigens erg goed (ook nog wat ruis in de openingsscene, maar daarna prachtig).
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een tijdje geleden een Blu-ray van Samsung onder handen gehad.
    Bij Blu-ray's zagen er goed uit , maar het upcalen van normale dvd's vond ik tegen vallen.

    Daarbij wist ik niet 100% zeker of de speler ook future-proof was.
    Van de PS3 is inmiddels bekend dat deze geupgrade kan worden Blu-ray Profile 2.0

    Profile 1.0 - Standaard aanwezig in alle Blu-ray Spelers.
    profile 1.1 - Moet aanwezig zijn vanaf 01-11-2007 *
    Profile 2.0 - Ook wel BD Live genoemd, komt blu-ray op het feature-niveau van hd dvd. Spelers die dit profiel gaan ondersteunen zijn verplicht om een verbinding met internet te kunnen maken.

    * Er liggen nog steeds standalone Blu-ray spelers in winkels met de oude Profile 1.0
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Mijn Toshiba HD-XE1 HD-DVD speler upscaled DVD's nóg beter als mijn PS3. Maar als ik die Toshiba niet had gehad, was ik heel blij geweest met mijn PS3 als DVD speler (naast het feit dat hij heel mooi BR's afspeelt), zou je kunnen zeggen.

    P.s. heb vrijdagavond The Matrix op HD-DVD bekeken op mijn onlangs gecalibreerde tv en dat slaat echt alles. Daar kan geen Spiderman 3 of Poseidon aan tippen, werkelijk waanzinnig. Echt een '3d-plaatje', superscherp beeld, je hebt constant de neiging het scherm aan te willen raken om de dingen die je ziet te voelen, zo echt lijkt het.
     
  11. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    gecalibreerde tv ?:eek: tell me more please\o/
     
  12. nitai

    nitai Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja, een ISF calibratie. Lees meer op www.isfcalibraties.nl.

    In bijna alle gevallen betekend het een wereld van verschil. Bij mijn scherm zijn vooral zwartwaardes véél beter geworden, is de dynamiek veel hoger en is de lichtopbrengst flink verbeterd (ze pushen alles tot de max. tot op het punt waar alles nog net niet uit balans getrokken wordt). Kleuren zijn natuurlijker, maar het spat toch meer van je scherm.

    OT: Ben erg benieuwd naar een eventuele, hard nodige, tegenzet van het HD-DVD kamp. Laten ze zich nu 'uit het veld slaan', of weten ze toch nog vertrouwen terug te winnen met een paar goede persaankondigingen? Prijsvechten is een manier, dus door ook de prijzen van de films zo scherp mogelijk te maken. Want marktaandeel is waar het uiteindelijk om draait.. winnen ze ondanks de Warner aankondiging toch nog wat terrein, dan zullen Paramount en Universal ook niet zomaar weggaan.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoiets als dit misschien ? ;)
    Toshiba stunt opnieuw met prijzen hd-dvd-spelers
    Bron tweakers.net en andere HD nieuws sites.

    The Matrix is inderdaad ook één van mn favo films! Dé reden om een HD DVD speler aan te schaffen voor mij ;)
     
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Let wel op de regiocode van Blu-ray!

    Ik laat de actie aan mij voorbij gaan. Ik wacht nog steeds op 1 van de 2 bestelling die ik tijdens een vorige actie op Amazon besteld heb....:{
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Mail sturen naar Amazon

    Vandaag ook gemaild dat ik mijn order niet gekregen had.
    Krijg gewoon een refund.

    Goede zaak kan ik daar mooi BR van kopen bij HDsource :thumbs:
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik een tijd geleden gedaan. Die van mij is opnieuw verzonden:
    Tot op heden nog niets gekregen...:{
     
  18. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand hoe ik op die site van amazone kan zien of (en welke) ondertitels er bij een (HD)Dvd zitten?
    want zat eens even rond te kijken, en zitten best wel een paar leuke hd-dvd's tussen, maar ik kan nergens zien of er NL subs op dvd staan, en dat vindt ik opzich best belangrijk dus...
     
  19. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    NL ondertitels op Amerikaanse HDDDVD's zijn heel zeldzaam. 99% heeft geen NL ondertitels...

    Je zou op deze site reviews kunnen bekijken welke ondertitels e.d. erbij zitten. Tot op heden ben ik alleen The Patriot (Blu-ray) tegen gekomen welke NL ondertitels heeft. :)
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    damn zeg wat is HDMOVIESOURCE snel.

    zaterdagmiddag om 13.00 3 blu-rays besteld. 2 uur later een verzendbevestiging.

    DINSDAGOCHTEND kom ik op mijn werk en wat zie ik daar liggen ????????

    INDERDAAD PAKKETJE UIT AMERIKA VOOR MIJ ! _O_ _O_

    Hdmoviesource is misschien een paar dollar duurder dan dvdpacific maar ik ben nog nooit zo snel geholpen door een buitenlandse webshop. Ze zetten ook nog is dat het een gift is ,dus geen douanekosten voor mij.

    HULDE HULDE HULDE HDMOVIESOURCE !


    heb gewoon ENTER THE DRAGON van bruce lee op blu-ray besteld ent voordat ze een prisjverhoging hebben doorgevoerd. Wat denk je dat ik kwijt was ????? 10,11 euro

    Enter the dragon heeft nog nooit beter uitgezien dan op blu-ray !!!!!
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina