1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, en hoe zit dat met de verzendkosten. Mij lijkt die Gods and Generals [HD DVD] wel wat voor 15$ :)

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Blood Diamond, Dog Day afternoon, Good Fellas en The Fountain wil ik wel.. dus ben benieuwd naar de ervaringen..

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  5. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb verschillende ervaringen met amazon.com. Over het algemeen duurt het 2 tot 3 weken voordat je ze in huis hebt. Met de vorige 2=1 actie heb ik twee bestellingen geplaatst. Eentje kreeg ik gewoon op tijd binnen, maar de andere niet. Ik heb toen een mailtje gestuurd en ze hebben hem toen een tweede keer opgestuurd. Deze heb ik 3 dagen na hun 'estimated time of arrival' ontvangen.

Met andere woorden, de service is wel goed, alleen voor dat je je bestelling in huis hebt, ben je een aantal weken verder.

Wat betreft de verpakking heb ik ook verschillende ervaringen met amazon. De ene keer had ik twee HDDVD's los in een doosje. Ze konden dus vrij bewegen. Een schijfje zat dan ook los in het hoesje waardoor hij een beetje beschadigd is. Maar hij doet het verder nog wel.
    Een andere keer zaten de twee HDDVD's vastgeseald op een kartonnetje. Hierdoor konden ze niet zo vrij bewegen als de vorige, maar toch kan het naar mijn mening beter...:)

Wat dat betreft bestel ik vaker bij HDmoviesource.com. Je bestellingen worden verpakt in een stevige envelop met bubbeltjesfolie en vaak wordt hij dezelfde dag al verstuurd waardoor je hem met een week in huis hebt. Deze zaak is echter wel ietsje duurder...:)

6. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja wachten vind ik niet erg.. gaat mij meer om evt. invoerrechten ;)

7. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Tot op heden heb ik nog nooit invoerrechten hoeven te betalen (*klopt af;) ).

Kan me voorstellen dat je met Amazon een grotere kans hebt om 'gepakt' te worden. Er staat namelijk met koeieletters "Amazon.com" op het pakketje... :x

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    juist daarom koop ik voor die paar dollars meer bij dvdpacific en hdmoviesource.

plus ik wil geen weken wachten.

laatste bestelling van hdmoviesource was binnen record tempo binnen.
    zaterdagmiddag besteld = dinsdagochtend binnen :)

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    ik had hetzelfde met hd moviesource, echt ongelooflijk snel binnen (7 jan besteld, 11 jan binnen!). Op het doosje zat ook een sticker met $19 value op..handig.

Hoe zit dat eigenlijk met amazon, kan niet met paypal? Ik heb geen creditcard, kan je het geld niet gewoon via internetbankieren overmaken of gaat zoiets helemaal niet?

En ik zag laatst op een blu-ray overzicht dat sommige blu-ray wel en andere niet met regiocode zitten. Daarin stond bijvoorbeeld dat 1 van de Pirates of the caribean en 1 van de spidermanfilms, niet op europese speler kon. Iemand die deze wel heeft besteld en die ze toch gewoon kon afspelen?

Laatst bewerkt: 21 jan 2008
  10. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook wat hd movie source bestellen. Maar voor de geïnteresseerden;op amazon.de staan er tegenwoordig ook veel mooie aanbiedingen. Veel warner hd dvd's voor 19 euro (o.a. batman begins, last samurai,...)
    Ik ga volgende week de HD-EP35 bestellen, hij staat er al voor 299 euro. Daarbij nog wat bijbestellen: renaissance, het parfum en crank. Deze zijn op blu ray ook beschikbaar, maar misschien niet meer lang op hd dvd :) heb gelezen dat die duitse uitgever ook gaat stoppen met hd dvd.

11. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Amazon werkt niet met paypall of overmaken, alleen CC...

Een CC aanvragen is trouwens niet zo moeilijk. Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bij de rabobank is het onderdeel van je studentpakket en betaal je maar 3 euro per kwartaal.

Het schijnt dat deze site een erg betrouwbare lijst heeft. Van POTC en Spiderman zijn het beiden deel 3 welke een regiocode hebben. De eerst twee delen zijn regiovrij. Hoewel op mijn Spiderman 3 van play.com (UK) wel regiofree staat. :confused: Maar dat heeft er weer mee te maken dat de uitgever in US wel regiocode gebruikt en de rest van de wereld niet. Dus als je hem uit de US haalt zit er wel regiocode op, maar uit Australie bijvoorbeeld niet. :confused:

Erg lastig allemaal; het irritantste nadeel van Blu-ray wat mij betreft... :mad:

12. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Late reactie, maar ging het nog even opzoeken. Ik was inderdaad fout, het is divx enzo dat mpeg 4 gebruikt.

Dat vind ik wel vreemd. De 360 zet bij mij altijd alles automatisch op hoogste resolutie die het spel ondersteund, en bij de PS3 worden al de 720p spelen op 720p weergegeven. Nogthans is het ingesteld op hoogste resolutie. Maar ja, het kan ook zijn dat ik maar een amateur ben.

Maar wat ik bedoelde is dat blu ray en hun grootte capaciteit nog niet waardig heeft gemaakt. Het moet integendeel zelfs nog veel goed maken:
    Door de br speler in de ps3 kwam hij later uit en ook veel duurder. Dit heeft hun meerdere grootte exlusieve tittels gekost. Voorlopig heeft de 360 met vb. AC 'even' goede kwaliteit weten weergeven op een dvd. Maar dat is dan ook te wijten dat ze in die richting ontworpen zijn, en dat is dan weer te wijten aan het verlies van sony's exlussieve tittels (beetje rondraaien :))

Nu denk ik dat sony de mogelijkheden van hun grootte opslagcapaciteit vooral in 2008 zal moeten waarmaken. GT5, metal gear solid,... ? En als ze echt geen betere kwaliteit weten neer te zetten is het zoals ik eerder posten 'a causality of war' .

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Vraagje: Wat moet je met een HD-DVD speler als de HD-DVD binnenkort waarschijnlijk uit gaat sterven?

Als dit een nutteloze vraag is, excuses, maar ik ben niet zo thuis op het HD-DVD/Blu-ray front. Wel weet ik dat er nog weinig ondersteuning is voor HD-DVD.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb vandaag eindelijk de 5 gratis HDDVD's binnen gekregen! :D

15. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik er nu al 30 heb en tegen het einde van de week al tegen de 40.
    Daarbij zal ik de 360 waarschijnlijk niet de rest van mijn leven bijhouden, en die kan dan nog eens kapot gaan ook.
    Het is trouwens het top model van de nieuwe spelers en zal ook een hele goede dvd upscaler zijn. Voorlopig gebruikte ik enkel mijn consoles als dvd speler, maar nu wil ik toch ook wel een goede standalone speler. Een goede standalone blu-ray speler vind ik nu nog te duur, maar die zal er ook wel komen.

En voorlopig zullen universal en paramount, tijdelijk warner en nog wel een aantal kleinere studios nog even hd dvd's uitbrengen. Ik denk dat ik zeker een grote collectie zal hebben vooraleer het formaat dood is. Werelwijd al zo'n 800 films te vinden, allemaal regio vrij en redelijk goedkoop.
    Hoe ging dat weer: "It ain't over 'till it's over" :thumbs:

Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  16. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    ;)

Hele interview met Graffeo

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat cijfertjes:

Digitalbits
    Yeah, I know it's actually 7 PM on Monday evening. So what. Let's get an early start on our Tuesday morning post. Why? Because why the heck not? Plus, it'll save me having to get up at 5 AM, and it'll give you something to read over your morning coffee too. That's what they call a two-fer.

Real quick, before we get started: Our own Russell Hammond has once again updated the Upcoming DVD Cover Art section with all the latest DVD, Blu-ray and HD-DVD cover scans and Amazon pre-order links. So if you're a cover art connoisseur, and we know that many of you are, enjoy.

Okay... so the latest hardware sales data from market research firm NPD Group is in, and it reveals that - as one would expect - HD-DVD player sales have also been impacted by the news of Warner's decision to drop the format later this year. One quick note: The data that follows does NOT include sales of Sony's PlayStation 3 or the HD-DVD add-on drive for Microsoft's Xbox 360. These are stand-alone, set-top players only.

First up, let's look at the month of December (weeks ending 12/8 to 12/29), along with the first two weeks of January (weeks ending 1/5 and 1/12)...

As you can see, Blu-ray Disc players outsold HD-DVD players in the month of December here in the States by about a 60/40 margin, and that split has grown to 70/30 in favor of Blu-ray in the first half of January. This despite the fact that HD-DVD players were (on average) some $200 cheaper than Blu-ray players throughout the holiday shopping season.
    But the most striking revelation in the data is the change in the hardware sales ratios between the first and second weeks of January (ending 1/5 and 1/12), reflecting the impact of Warner's announcement (and the mainstream media reaction). The graphs below show player sales for each format both before and after Warner's 1/4 press release...

As you can see, HD-DVD player sales dropped dramatically in the week after Warner's announcement, while Blu-ray Disc player sales nearly doubled over the same period.

Nevertheless, Universal Studios Home Entertainment EVP of high-def strategic marketing, Ken Graffeo (also the co-president of the North American HD-DVD Promotional Group), continues to emphasize his studio's support of HD-DVD in a new interview with BetaNews. Among the comments Graffeo makes, he says that in the wake of Warner's decision to drop HD-DVD, retailers "want to wait for what the consumer does. We've always said we want to follow the consumer." He later adds, "Where the consumer has a say is what they do and what they purchase. That's probably the biggest statement that could be made." And once more, near the end of the piece: "I think anything is possible, and again it comes back to the consumer who has the final voice." Given this, it will be interesting to see what Universal does if the hardware and software sales numbers continue to favor Blu-ray going forward in 2008.

Graffeo also comments thusly on recent rumors (which The Bits, Daily Variety and other publications have reported), to the effect that Universal may change its high-def support status by the end of 2008: "First of all, I want to say that none of those rumors were substantiated. Nobody ever talked to us." For the record, when we attempted to contact Graffeo for an interview on this very subject upon returning from CES, we were told the following: "No one at Universal is commenting on or off the record on this subject currently."

In addition, we'd like to point out that nothing in this interview precludes Universal from announcing a move to support Blu-ray at some later date in 2008. What Graffeo says is: "This is business as usual for us and there are no plans to make any changes." You'll recall that Warner had no plans to abandon their dual format strategy... until the day they suddenly did. The same could be said for Paramount and DreamWorks last year, when they decided to support HD-DVD exclusively - a change of policy so sudden that even most of their own employees didn't know about it until the morning it was announced. You can be sure that Universal will continue to officially have no plans. Until they suddenly do.

In terms of news 'round the Net today, Oscar nominations are due in later this morning. Not sure if anyone still cares. Not even sure if we still do, but you know, we have to report such things.

In other news, There Will Be Blood is a pretty damn great little flick, in case you were wondering. Matt and I checked it out on Saturday. I'm betting Daniel Day-Lewis will be among the names revealed later this morning.

Also today, Cloverfield has already turned a profit, or so they say. And here's that Star Trek teaser trailer we mentioned on Friday, all sparkly and official like. Enjoy.

Stay tuned...

Ondanks de lagere prijzen van HD-DVD voor het hele Warner verhaal, verkocht Blu-ray al beter qua hardware.

18. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bandwagoneffect.
    Geef nu toe... Beide platformen leveren hetzelfde, alleen is één ervan goedkoper. En dan nog de duurdere kopen :confused:. Ik snap het niet, het zal de PR wel zijn -_-.
    En die grafiek weiger ik te geloven :).

19. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke leuk zulke grafieken, maar ik zie geen letterlijke verkoopcijfers. Ik wil wel eens een vergelijking zien met de oude DVD-spelers.

20. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Zolang er nog genoeg HD-DVD's uit blijven komen van de kwaliteit die ik wil en gewend ben en de gunstige prijzen waarvoor ik mijn eerste 18 HD-DVD's heb ontvangen (dat lukt me met BR trouwens echt niet), blijf ik het formaat supporten tot het bittere eind.

BR titels koop ik af en toe ook; de krenten in de pap. Vind de films alleen gemiddeld genomen te duur, kwaliteit minder tot vergelijkend (er zijn natuurlijk ook absolute toppers op BR ondertussen) en er zijn niet veel koopjes te vinden. In de US wel (amazon.com deals zijn perfect), maar hier niet. Slechte zaak.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina