1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Spijtig wel, ik had nog wel gehoopt op een aantal tittels die nog aangekondigd stonden. Idem voor paramount.
    Maar er zijn nog genoeg hd dvd's voor 10 euro en minder die ik nog niet heb. Dus zullen we het positief zien dat we geld uitsparen om meer goedkopere films te kopen ;)
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Gaat de release van T2 nog wel door? anders bestel ik de normale versie wel voor 12 euro;)
     
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het wel, die verschijnt op 20 maart. Dus die zullen al in productie zijn. Het zijn de tittels die verder in de toekomst waren gepland. Dus waar ze nog niet aan bezig waren.

    The kingdom kunnen we dus ook nog wel verwachten.
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ben op het moment heel erg 'tempted' om in Austrialie en Duitsland een setje HD-DVD's te kopen met de crash-prijzen. Alleen op Amazon.de lijkt het wel alsof heel wat HD-DVD's geen NL subs hebben? Vooral de Warner films niet. Zou toch zonde zijn.

    Lijkt erop alsof ze gewoon zowel Engelse als Duitse audio hebben en verder geen subs.. iemand die hier meer vanaf weet? Want wil graag o.a. Batman Begins, Last Samurai en Apollo 13 gunstig kopen :)
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van universal hebben wel nederlandse ondertitteling. Die warner... niet altijd, zeker niet de nieuwste. Misschien heeft batman begins en the last samurai wel nederlandse subs omdat die al even uit zijn en in het begin er alle ondertittelingen op stonden.
    Bij apollo 13 staat vermeld dat er nederlandse ondertittels op staan bij amazon.de.
    Misschien kun je op het forum van amazon.de je vraag eens stellen. Er zijn blijkbaar wel veel hd dvd aanhangers. Zij zullen je dan wel graag helpen. Hopelijk is je Duits een beetje goed ;)
    Als ik binnenkort eens naar Duitsland ga, zal ik erop letten welke warner releases er nederlandse subs hebben. Er zijn al meerdere mensen die hier achter gevraagd hebben.
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Is voor mezelf niet zo'n probleem om ze gewoon te kopen, mijn engels is goed tot uitstekend. Alleen ben ik niet alleen.. En om nu te kopen en daarna ruzie te krijgen met mijn betere helft :D

    Dus ja, hoor graag van je of ze nl subs hebben.
     
  7. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.dvdtown.com/news/hd-dvds-demise-seem-to-push-blu-ray-prices-up/5310

    En hierdoor zal de massa niet echt voor blu-ray gaan kiezen.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar voor hoelang? Want het zal niet echt heel lang meer gaan duren denk ik voordat Blu-Ray gewoon de standard-format wordt, daardoor wordt je bijna wel gedwongen....

    Blu-Ray heeft nu een monopolie positie en daar zal geen verandering meer in komen. Je hebt dan wel nog de normale dvd maar als mensen met de neus op de feiten worden gedrukt en zien dat de blu-ray zoveel beter is zullen die ook de overstap maken denk ik.
     
  9. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar twijfel ik toch wel aan. In mijn omgeving ben ik de enige die een blu-ray speler, nl. een ps3 en die staat zelfs bij mij stof te happen. De meesten weten niet eens wat blu-ray is. En als ze dan zien dat een blu-ray schijfje bijna twee maal zo duur is dan een dvd dan is de keuze snel gemaakt. Zelfs ik koop voorlopig geen blu-rays meer omdat de prijs te hoog is in vergelijking met dvd's en omdat het verschil in beeldkwaliteit op mijn 32 inch lcd op 720p minimaal is ten opzichte van upgescalede dvd's.
    Waar de meeste mensen nu mee bezig zijn is de overstap naar digitale televisie en het feit dat ze daarop eenvoudig films kunnen huren. Daarover hoor ik ze wel spreken, maar over blu-ray wordt met geen woord gerept.
    En als de prijzen niet een pak zakken, dan zal dat nog wel een tijdje blijven, vrees ik.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal niet binnen nu en een half jaar gebeurd zijn denk ik maar langzaam maar zeker wordt de dvd wel vervangen door de blu-ray disc. Net als toen de VHS door de DVD werd vervangen, het ging langzaam maar het gebeurde wel.

    Er zullen altijd mensen zijn die DVD's houden maar dat zie je nu ook nog, sommige mensen hebben nog steeds een videorecorder. Zodra de DVD productie stopt gaat het hard denk ik. Dat duurt nog wel een flinke tijd maar gebeuren gaat het zeker!
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is anders dan VHS - DVD, omdat DVD's nog steeds op Blu-Ray spelers spelen. Blu-Ray gaat DVD niet vervangen, en mensen gaan niet al hun films opnieuw op Blu-Ray aanschaffen, maar kopen de nieuwe films op Blu-Ray ipv op DVD. Ben benieuwd of Blu-Ray aanslaat voordat de Hologram Discs beginnen...
     
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier was ik ook al bang voor. En is precies de reden waarom ik nu wel HD-DVD titels in de uitverkoop aan het inkopen ben (gunstige prijs voor perfecte kwaliteit) en waarom ik voorlopig geen Blu-Ray titels koop die 20,- of meer kosten (allemaal). De prijs is gewoon te hoog.

    Zo gaan mensen nooit hun DVD collectie snel omturnen naar Blu-Ray, als de goedkoopste spelers weer richting 400 a 500 euro gaan ipv 200. En de titels 25-35,- blijven kosten.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Vandaag ook weer 3 titels gekocht. 3 Titels die ik absoluut nog wou hebben op hd-dvd.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Kan ik in NL nog niet eens 1 blu-ray film van kopen:)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  14. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    De film Transformers is gewoon heilig _O_ En deze is nu meen ik alleen nog maar op hd dvd maar dat zal binnenkort ook wel veranderen. Ik was eerst van plan om een hd dvd speler te kopen maar gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ben nu van plan om een blue ray speler te kopen en mijn oog is gevallen op deze http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg={F9EB9156-BE35-4B40-8947-6472B7DF1370}&ref=tweakers Oftewel de Samsung BD-P1400 heeft iemand hier ervaring mee en zou je mij kunnen pm en als ik die beter niet kan kopen en beter een andere kan kopen? Mijn tv support full hd en de kijkafstand is 3 a 4 meter.
     
  15. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de Sharp BD-HP20S en ben daar heel tevreden mee. Wou toen in de eerste instantie ook die BD-P1400 nemen, maar werd me door verschillende mensen afgeraden. prijs is het zelfde.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb hier een test liggen tussen enkele blu-ray spelers en daar kwam deze Samsung als winnaar uit de bus.
    Pioneer overigens als slechtste en deze speler is 3x zo duur als de Samsung.

    De samsung wordt geprezen om zn bijzonder goede beeldkwaliteit en stilte van het apparaat. Ook de mogelijkheid om via de ethernetingang updates van de firmware te downloaden is een goede functie.
    Ook het upscalen van gewone dvd's kwam erg goed uit deze test.

    Let wel: ik spreek niet uit ervaring. De ps3 kwam ook erg goed uit de test, alleen maakt deze iets meer lawaai. Ik moet echter zeggen dat ik laatst bij een kennis n stukje blu-rayfilm zag op zijn ps3 en ik hoorde niet eens dat t ding aanstond!
    Ik als gamefanaat zou de ps3 kiezen omdat deze gewoon zoveel meer kan. Speel je geen games en wil je alleen de speler, dan schijnt de Samsung de beste keus te zijn.
    De prijs van de Samsung is overigens erg scherp!
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar? :)

    Wat is Shooter voor film? Die andere 2 wil ik sowieso ook
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Shooter gaat over een sluipschutter.
    Vond het zelf niet echt een leuke film.
    Weet iemand of er een blu ray / hd dvd speler is die ook DivX 6.1 kan afspelen ?
     
  19. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond hem ook niet echt de moeite.

    Wel Philips liet dit weten

    bron: Area dvd
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Oftewel: Sony plant om een codec erin tegaan zetten en Phillips kan niet achterblijven dus doet het ook? Mijn duits is niet al te best :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina