1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Owja, wat ze op PSonly niet vertalen uit het artikel:

    Gaat dus puur om zaken als film uitwerptijden, film laadtijden, BD Live etc, artikel gaat dus niet over beeld en video kwaliteit. En als ik de meeste ervaringen lees op internet en als ik naar m'n eigen ervaring kijk, dan scoort een recente standalone speler op het audio en video vlak beter. Het is maar wat je belangrijker vind, een apparaat die iets sneller uitwerpt, iets sneller opstart en iets sneller navigeerd door menu's of een speler die beter beeld en geluid heeft. Keuze is dan voor mij niet moeilijk, betere audio en video dus.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De PS3 is nog steeds één van de beste Blu-ray spelers verkrijgbaar. Echter, qua beeld- en geluidskwaliteit zijn er inmiddels betere Blu-ray spelers te krijgen, en voor minder dan €399. De verschillen zijn soms subtiel, maar over het algemeen gaat het dan om een beter contrast, scherper plaatje, minder ruis en een mooiere/diepere kleurweergave.

    Ik ben zelf in het bezit van een PS3 en BDP-S550, en wat de beeld- en geluidskwaliteit betreft wint de S550 het zichtbaar/hoorbaar van de PS3. Laadtijden van films zijn wisselend. De ene keer is de S550 sneller, en dan weer de PS3. BD Live is ook wat sneller op de S550, maar nog steeds kut. :+

    Vanwege een aantal problemen met de PS3 ben ik overgestapt op een standalone speler. De PS3 werkt niet lekker samen met m'n Sony tv! 8) HDMI handshake problemen (hoofdzakelijk 1080/24p), btb/wtw wordt niet goed doorgegeven, LPCM surround is ontzettend zacht en klinkt erg dof.

    Mja, het blijft een mooi apparaat als je naast het kijken van Blu-ray films ook wilt gamen. Je kan natuurlijk ook voor een standalone speler + X360 gaan. :+
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Arjan en Alonso: wat een stapel apparatuur onderhand! :eek:

    Freaks -_- :+
     
  4. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, heb jij voor mij n goeie afstelling voor de d3500? voor als je je ps3/360 gebruikt?, wij kijken zelf nog analoog, snik snik hier in tiel hebben we nog niks anders. wat ik wel jammer vind is dat als ik gewoon tv kijkt n soort ruis over het beeld krijg, is hier wat aan te doen?
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Even een tip voor de mensen die de steelcase Blu-ray van The Dark Knight kopen. Haal de Warner Bros 3 + 4 sticker op de voorkant er niet vanaf! Heb het zojuist wel gedaan en de sticker gaat er amper af. Tevens zit er een enorme dikke lijmlaag onder die er niet af gaat en die zelf uitgebeten is op het doosje. Lekker klote dus, doosje ziet er nu niet meer uit.
     
  6. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Bij de Free Recordshop hebben ze een aparte voorkant van The Dark Knight (Joker voorop ipv Batman) Ik hoop ook dat deze voorkant voor blue ray wordt. Dan ga ik hem daar zeker halen.

    En wanneer komt Heat nou eens op blue ray?
     
  7. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vroeg ik me dus ook af_O_
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat weet ik , mijn zusje en zwager hebben de zelfde problemen.

    Dit zijn mijn huidige settings.
    AV - HDMI 1 (PS3 ).

    Doel ingangen: Alleen Kijken.
    Beeldmodus: Levendig.
    Verlicht : 8
    Contrast: 80
    Helderheid: 55
    Kleur: 65
    Kleur temepratuur: Neutraal.
    Beeldscherpte: 18
    Ruisonderdrukking: Middel.
    Mpeg ruisonderdrukking : Laag.
     
  9. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik was in een zeikbui, dus ik heb uit pure frustratie een klachtenmail gestuurd naar de website van die actie http://take-3.nl/nl/pages/detail/2/FAQ.html. Ik zal er niets mee opschieten, maar ik moest mijn frustratie gewoon echt even kwijt! Wie haalt het in z'n hoofd zo'n debiele sticker op een speciale uitgave te plakken! :b: Wellicht kan je mailen om je beklacht te doen en om te vertellen dat je hoesje beschadigd is.

    info@take-3.nl
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2008
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraagje aan de Sony Bravia gebruikers.

    Hoe reageert de Bravia op jouw afstandbediening ??

    Bij mijn D3500 moet ik de AB recht voor voor het oog houden op de tv , anders gebeurt er helemaal niets.
    Iets schuin voor de Bravia zitten vraagt om problemen !!
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoef hem niet specifiek recht op de tv te richten, schuin gaat gewoon prima. :eek: Misschien dat er te veel licht is dat ie niet reageert?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had op zolder nog een One For All (URC7560) afstandbediening liggen en heb deze geprogrammeerd met de Sony code.
    Kan de AB gewoon op de muur richten en dan de Bravia instellen.
    Met de originele Sony AB is dit helemaal niet mogelijk :mad:
     
  13. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Is een landelijke actie, stond ook in de nieuwste FRS folder
     
  15. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm op de site zie ik nergens wat staan of ik kijk er over heen?
     
  16. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn instellingen zijn (32D3000)

    Beeldmodus: Standaard
    Verlicht : 7
    Contrast: 75
    Helderheid: 65
    Kleur: 55
    Kleur temepratuur: Neutraal.
    Beeldscherpte: 25
    Ruisonderdrukking: uit
    Mpeg ruisonderdrukking : uit

    Nog een vraag als ik dvd's kijk zet ik vrijwel altijd de theatre mode aan omdat de film er dan veel beter uitziet. Echter lijkt het bij blu-ray films wel minder mooi te worden als je deze mode aanzet. Iemand met een bravia dezelfde ervaringen?

    * Wat betreft de blu-ray van the dark knight, die sticker is idd irritant, ik dacht ook gelijk welke mafkees verzint dit?
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb vandaag contact opgenomen met Warner over die klote sticker op The Dark Knight. Het probleem was inmiddels bekend bij Warner. Hoop morgen verdere reactie te krijgen.
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft iemand The Godfather inmiddels al op Blu-ray? Zoja, hoe zien de films eruit?
     
  19. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hoeduur is zon blueray dvd dan? Ben je dan goedkoper uit als je hem haalt bij frs??
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Blu Rays kosten hier in de winkel tussen de €20-€30
     

Deel Deze Pagina