1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Fourth Kind heeft mij gewoon doen schrikken. en dat terwijl iedereen lyrisch was over paranormal activity (vond het geen bal aan)

Je4 hbet niet echt de nl subs nodig.....

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hermione? *)

3. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Uiteraard.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nounou... Het is Emma Watson hoor. :+ <3

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Voor veel dingen vraagt Eci de hoofdprijs :mad:

Net Final Destination gekregen , toen ik achterop het doosje keek werd ik niet vrolijk.

De 2D versie staat op een Blu-ray , maar de 3D-versie staat op een normale dvd :eek:
    In het doosje zitten wel 4 brilletjes.

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Saving Private Ryan Blu-ray Audio Issue Confirmed/Return Instructions

:{

In het bericht wordt alleen over de amerikaanse en engelse versie gesproken. Ik heb hem vorige week bij de MM gekocht, maar heb hem nog niet bekeken en kan dus niet zeggen of het ook bij mijn versie voorkomt. Mocht het hier ook voorkomen dan ga ik ervan uit dat er hier ook een of andere regeling komt...

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Net besteld bij Bol.com voor € 5,99 _O_

8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Old movies and most new movies are shot in 35 mm wide negative film (similar to the film used in 35mm still cameras that you can buy in Walgreens). Film negative is a very high resolving medium. Resolution in film is measured in cycles/mm (or line pairs per millimeter one pair consisting of one black line and one white line so one cycle (or one line pair ) could be said to be equivalent to 2 pixels, one black and on white) (It's more complicated than that but that's good enough for the example). Film by itself can commonly resolve from 50 c/mm to 400 c/mm (100 pixels/mm to 800 pixels/mm) depending on emulsion stock. But since the image on film is formed by exposing it through a lens and this lens also has it's own resolution limits, the final resolution on the photographed negative is always less that each component's resolution.
    For example 70.7 c/mm (141.4 pixels per mm) for photographed fine grained film. Now to the film formats. Depending on the year and format a movie was made in, the image can vary on 35mm shot film from as big as 24mm x 36 mm for VistaVision/Technirama 8 perforation cameras (same as 35mm still photo film) going down through 18mm x 24mm for Silent Films or Full Frame 4 perforations cameras to as small as 9mm x 21mm in Academy Sound Aperture cameras modified for the Techniscope 2 perforation format. There's also a few films made with bigger than 35mm cameras, like 70mm films (22mm x 48mm) and the couple of times used used 55mm and CINERAMA.

So multiplying the four mayor formats dimensions that have been used in 35mm by the pixels per millimeter gives you approx:
    (mm dimensions have been rounded)

A) Academy Sound (Sound movies before 1955): 15mm x 21mm (1.375) = 2160 x 2970
    B) Academy camera US Widescreen: 11mm x 21mm (1.85) = 1605 x 2970
    C) Current Anamorphic Panavision ('Scope"): 17.5mm x 21mm (2.39) = 2485 x 2970
    D) Super-35 for Anamorphic prints: 10mm x 24mm (2.39) = 1420 x 3390

Be mindful that these are aproximate numbers and that at those high resolutions the line pairs are almost fading into nothingess.

In the process of making prints for exhibition this negative is copied onto other film (negative -> interpositive -> internegative -> print) so the resolution gets decimated with each emulsion copying step and when the image passes through a lens (for example, on a projector) it's reduced once more. Sometimes the resolution is reduced down to 1/6th of the original negative's resolution, and that's with doing things correctly.

So depending on what film element is used for scanning and with what method, the resolution of the image used in the transfer from film can be from less than that of the 1080p x 1920 Blu-ray format to much more. If they use a properly stored and preserved original negative, the BD probably will end up looking better than what you might have seen elsewhere.

TLDR De negatieven waar de film op is geschoten heeft een ontiegelijk hoge resolutie, veel meer dan BD

Laatst bewerkt: 18 mei 2010
  9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag Gladiator ontvangen en zonet even door gevlogen. Kon zo op het eerste zicht eigenlijk niks mis met het beeld merken. Weet alleen dat ik er naar uit kijk om het nog eens te kunnen bekijken :+.

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij overdrijven sommige mensen af en toe ook wel een klein beetje. Zo zou aan The Lord of the Rings trilogie ook behoorlijk wat mankeren maar ik vind de beeldkwaliteit prima.

11. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag halloween 2 gekocht voor 14,99

12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Als de dvd versie perfect is, en de bluray beter moet zijn.
    Dan is prima niet goed. Klagen heeft te maken met verwachtings patronen.
    Als je zegtdat iets beter is dan dvd en dat is het niet, ook al is het prima. het voldeed niet aan de verwachting.

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies. Met een BluRay verwacht ik betere kwaliteit dan een DVD.
    Waarom anders een duurdere Blu ray film kopen? Als het hetzelfde is als een DVD, dan kun je beter de DVD kopen!:+

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het is dat het upscalen van een dvd de beeldkwaliteit niet verminderd :+. Bovendien kostte de BR van Gladiator me maar zo'n €12, slechts een prikje meer dan de dvd.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bol.com heeft de fout ontdekt en heeft de prijs verhoogd naar € 19,99 :eek:

Ben heel benieuwd wat Bol.com met mijn bestelling gaat doen !

Wat is eigenlijk een goede BD speler met een snelle internetverbinding (BD Live).
    Vind dat mijn huidige Sony BDP-S350 maar heel langzaam is , lijkt wel of ik een 14K4 verbinding heb.
    Interne geheugen van de S350 verhoogd naar 4GB maar zonder enige resultaat.

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De PlayStation 3

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.947
    Waarom is die kak van LOTR niet goed dan? Heb dat ook al eens ergens gelezen.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De Blu-ray versies zijn gewoon superieur qua beeld- en geluidskwaliteit t.o.v. de DVD versies. Misschien dat sommige mensen té hoge verwachtingen hadden? :eek:

Op basis van reviews koop ik eigenlijk geen films meer. Zo krijgt Saving Private Ryan op highdefdigest bijvoorbeeld 5/5 voor de beeldkwaliteit omdat het de "beste" transfer van deze film tot nu toe is, ondanks dat het naar hun mening zeker niet perfect is. Ik heb 'm gekocht en weer teruggebracht omdat ik het beeld vond tegenvallen.

19. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Saving Ryan's Privats (:+) Private Ryan in jouw ogen weer minder van kwaliteit kan ook weer met de grain en andere toegevoegde effecten te maken hebben. Jij vindt dat blijkbaar niet mooi, highdefdigest blijkbaar wel weer.

Kijk ook maar eens naar de reviews van War of the Worlds. Bluray.com geeft de beeldkwaliteit een 10 en dvdtown.com geeft het een 7.

Zo kan je bezig blijven. Ik ga ook lang niet meer op alleen reviews af. Ik wil hem gewoon zelf een keer met eigen ogen gezien hebben. Bevalt hij, dan houd ik hem, bevalt hij niet dan gaat hij in de verkoop. Iedereen heeft zijn eigen 'smaak' en dat zal altijd zo blijven. :)

20. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Heb Sherlock Holmes op Bluray gekocht bij de FRS voor €15,- (had nog een kortingsbon).
    Zo op het eerste oog een mooi beeld, geen zwarte balken ook.
    Ikzelf vind dat wel prettig, maar kan begrijpen dat mensen films liever in origineel formaat zien.

Verder nog niet uitgebreid getest.

Moet/wil verder nog echt teveel blu-rays bestellen. Play.com heeft vaak gewoon te lekkere aanbiedingen om te laten liggen:x

Deel Deze Pagina