1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je maakt gewoon een nieuwe afspraak.
     
  2. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    tot hoelaat bezorgen die ups bussen de producten?
     
  3. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Een uur of 5. Alleen prioriteits spul wordt later bezorgd/op zaterdag.
     
  4. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    wat bedoel je met prioriteits spul , valt daar ook mijn xbox360 onder of moet ik weer vanaf maandag wachten?
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nope, volgens mij (niet zeker) is dat alleen brieven (je weet wel, zo'n kartonne envlope. Sowieso hebben Xbox pakketten geen prioriteit. Die gaan met de gewone vracht mee. Niet meer dan logisch opzich, het is immers gratis en het gaat (gelukkig) niet met TNT.
     
  6. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zullen 'm wel maandag of dinsdag afgeleverd krijgen.
     
  7. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer dan, ik heb dan wel meer tijd om te leren:emo:
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    alsof ik een andere keuze heb :x
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, we zouden haast gezamenlijk een klacht moeten indienen over de klantenservice.

    * Ontzettend lange wachttijden
    * Slecht verstaanbare medewerkers vanwege accenten
    * Etiketten komen of niet aan, of veels te laat
    * Mensen worden niet teruggebeld

    Ze kunnen daar niet meer doen dan hun best, maar het lijkt wel alsof er maar drie mensen zitten. :eek: Vaak zijn ze gewoon niet goed te verstaan of te begrijpen omdat ze een buitenlands accent hebben. Wanneer ze per e-mail die etiketten versturen komen zo of veels te laat aan of helemaal niet. (Ik heb overigens niets te klagen, die van mij kwamen dezelfde avond nog binnen). Wanneer ze toezeggen dat een supervisor of iemand anders contact opneemt met je, en dat gebeurd niet, dan is dat erg slordig.

    Ik ben helemaal weg van de Xbox 360 en ondanks dat ik nu al twee keer een defecte heb gehad, zou ik er zo weer eentje halen. Microsoft straalt enorm veel vertrouwen uit, kijk maar naar de TGS06 en X06. Ze liggen in grote hoeveelheden in de winkel, en er is een aardig aanbod aan games, met nog voldoende toppers onderweg.

    Het bovenstaande stukje is waar de meerderheid van de 360 gamers mee te maken krijgt. Slechts een kleine hoeveelheid 360 gamers komt in aanraking met de klantenservice. En het is belangrijk dat dit onderdeel van de Xbox 360 ook in orde is. Op dit moment is dat niet het geval. En dat is gewoon erg jammer. Ik spreek nu voor de Nederlands klantenservice, heb geen idee of het internationaal hetzelfde is.
     
  10. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat over de medewerkers moeten klagen, is wel waar dat ze met een accent praten maar als je goed naar hun luister versta je ze gewoon goed, ik wel misschien omdat ik ook een buitenlander ben......
     
  11. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Arjan, ik doe met je mee na een week wachten nog steeds geen etiketten en al drie keer gebeld.

    Wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat ze een apparaat van deze prijsklasse op de markt durven zetten terwijl 8/10 xboxen terug komt wegens problemen.
     
  12. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    wat heb ik een mazzel gehad zeg, als je via de Engelse belservice die nederlandse vrouw aan de lijn krijgt, die regelt gelijk alles helemaal toppie :),,khad toen binnen een dag m'n labels binnen en de dag derna was UPS er
     
  13. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Denk niet dat MS te maken heeft met een return rate van 80%, anders was dat echt wel major news geweest. Volgens MS ligt dat percentage tussen de 3% en 5%, wat nog binnen de Europese marges ligt. even als antwoord op Monkeyk:)

    Verder,

    Ik begrijp de frustratie, ben ook opgelucht dat het mij (tot nu toe) bespaard is gebleven, aangenomen dat mijn 360 een beetje binnen de termijn van 15 werkdagen terugkomt.
    Maar ondanks het feit dat de service nu matig te noemen is in sommige gevallen, is het niet zó slecht als sommigen hier beweren. De eerste maanden was de service zelfs ideaal te noemen. Zonder gedoe de boel opsturen, meteen terugkrijgen...no questions asked. Nu dat veranderd is, vergeten mensen die periode en schilderen ze de service af als slechtste ooit

    Je kan ook overdrijven, he, bv. zoals over de medewerkers met accenten. Tuurlijk is het voor sommigen moeilijk te verstaan, maar ik had een Duitser aan de lijn, die ik prima kon verstaan.

    Ben het eens met de bewering dat die labels op tijd moeten komen en dat ze wel binnen de periode van 15 werkdagen werk moeten leveren, maar verder dan dat zie ik niet wat er nog meer mis is.

    Vergeet niet dat ze je 360 óók innemen als het je eigen schuld is he...stel dat je 360 de dirty disc errors geeft, dan vraagt men (bij de helpdesk) alleen of je de 360 bewoog terwijl een disc erin zat...kan je gewoon nee zeggen (waar of niet) en hoppa, stuur maar op.

    Sony deed dat met de PS2 wel anders, mocht je 80-100 euro betalen voor een 2e handse PS2, wiens schuld het ook was. Nog maar afwachten hoe dat gaat met de PS3.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat er natuurlijk over hoe de klantenservice nu is. Tuurlijk was deze in het begin uitstekend, dat heb ik ook zo mogen ervaren. Vergeleken met vorig jaar is het sterk achteruit gegaan. Men doet inderdaad helemaal niet moeilijk om je 360 terug te nemen en hem te repareren c.q. vervangen. Daar gaat het hier imo ook niet om. Die 15 werkdagen vind ik ook geen probleem, ze hebben het daar druk zat. Vorig jaar zou het ook 15 werkdagen duren, en die van mij werd op een maandag opgehaald door UPS, en de vrijdag daarop stond er weer iemand van UPS op de stoep met een gloednieuwe 360. :cool:

    Over de medewerkers die met een dusdanig accent spreken, dat ik moeite moet doen om ze te begrijpen, omdat ze bepaalde woorden niet juist in het Nederlands kunnen uitdrukken vind ik wel degelijk een minpunt.
     
  15. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Als je wél naar voorheen kijkt, dan zie je dat het minder is, maar begrijp je ook dat er steeds meer xboxen bijkomen, en dus steeds meer (absoluut gezien) klachten. 5% van 6M is een aanzienlijk aantal klachten (val me niet aan op dit getal, dit is wat ik me kan herinneren;)). De helpdesk groeit niet proportioneel mee, dat is met ALLE helpdesks zo, dat gaat gewoon langzamer)Sterk achteruit gegaan...dat weet ik niet. Vraag me echt af in hoeverre dit incidenten zijn of dat dit overal gebeurt.

    En ja, je kan die accenten ervaren als minpunt aan de service, maar is imho onterecht. Je hoort natuurlijk niets over de mensen die wel goed NL praten. Ik wil alleen even het beeld nuanceren (waarom, geen idee, zo ben ik8) ). Het gaat erom dat, als je een ervaring hebt met de helpdesk, je wel even kritisch moet nadenken over wat wél en niet te generaliseren valt naar de hele helpdesk.

    Labels te laat, te lange reparatietijden, lange wachttijden aan de lijn. Dat zijn imho zaken die verbeterd kunnen worden. Een enkele minder verstaanbare medewerker, is gewoon gewoon té incidenteel. Tenzij een meerderheid van de klachten natuurlijk gaat over de taal, wat ik tot nu toe niet heb gezien, noch zelf heb ervaren.

    En je zegt dat het niet gaat om het niet moeilijk doen met 360's terugnemen...maar das dus precies wél waar het omgaat. DAs een essentieel onderdeel van de return-service, doen ze moeilijk, of kan praktisch iedereen zn 360 opsturen (wiens schuld het dan ook is). Gewoon iets genuanceerder ernaar kijken.

    Niet tbh van MS, dat is niet zo boeiend, maar juist voor de mensen die nog in aanraking moeten komen, wijs ze op nadelen, maar ook op voordelen.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik gaf aan dat ze inderdaad niet moeilijk doen om je 360 terug te nemen. Maar daar gaan de klachten hier ook niet over, dus vandaar dat ik zei dat dit er niet toe doet. In de context van de klachten van de afgelopen pagina's dan. Voor de service op zich, is zoiets natuurlijk wel van groot belang. :)

    Zelf heb ik nu meerdere malen iemand aan de lijn gehad die ik slecht kon verstaan. Ik stoor me er niet aan in het opzicht dat ik moeite moet doen om ze te verstaan, maar meer aan het feit dat er op deze manier makkelijk een misverstand kan ontstaan.

    Ik ben het met je eens dat in een thread zoals deze enkel de negatieve ervaringen tot uiting komen. En het lijkt alsof er veel mensen zijn die klachten hebben, maar vergeleken met het aantal verkochten 360's valt dit aantal in het niets. Op het officiele Xbox forum lopen ook zat 'klaag' threads over defecte consoles en de klantenservice, zowel nationaal als internationaal. Sommige klachten gaan nergens over, en zijn gewoon vergezocht, maar een grote hoeveelheid is wel gegrond.

    Natuurlijk zijn er genoeg mensen die geen enkel probleem zullen ondervinden met de klantenservice, daar was ik er ook één van vorig jaar. Mja, de service lijkt door een thread als deze erg slecht, wat natuurlijk niet helemaal een eerlijk beeld schept, dat ben ik met je eens.
     
  17. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft dat taal gedeelte, het is bij mij nu al iedere keer raak geweest. En het is echt geen mierenneukerij, ik heb tot nu toe al met ieder persoon moeite gehad om te verstaan wat ze zeggen. Ik heb gister met een andere klantenservice gebeld, en die jongen had ook een accent, maar kon zich iig wel gewoon verstaanbaar maken, bij Xbox ks brabbelen ze maar wat. Maar wat ik ze vooral kwalijk neem is dat ze er ook nog eens geen verstand van hebben, alles moet door naar de supervisor, die je niet aan de lijn krijgt, en je ook niet terug belt. Ik heb gister met die Duitse vrouw gezellig het memory gedeelte van mijn Xbox 360 bekeken, waarom? geen flauw idee, het had iig niets te maken met mijn vraag.

    Er horen daar mensen te zitten die verstand van zaken hebben, en waar geen misverstanden kunnen onstaan.
     
  18. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Even als reactie naar dutchdemos, 3-5% is niet wat mij verteld is.
    Heb 3 jaar lang in een gameshop gewerkt en wat de vertegenwoordiger van MS zegt komt op HEEL wat meer uit dan 3-5%.
    Bij Sony had je inderdaade de mogelijkheid om NA je garantie periode, of wanneer de zegel verbroken was om te ruilen tegen betaling.
    Hier werd bij de ombouwers veel gebruik van gemaakt, maar de zegel is dan ook verbroken dus geen recht van spreken.

    Ik ben daarom dus van mening dat MS kwalitatief een slecht product op de markt heeft gezet.

    Ik ben een absolute xbox liefhebber ben sinds de xbox1 altijd met de apparaten bezig geweest maar dit heb ik met consoles nog nooit mee gemaakt.
    De xbox1 heb ik in de winkel 1 maal in 3 jaar terug gehad omdat de harddisk het had begeven, verder NOOIT geen problemen gehad.
    Je zou kunnen zeggen de processor is langzamer tuurlijk is ook zo alleen het apparaat werkte wel!
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  19. The Ripper NL

    The Ripper NL Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet echt last gehad van de accenten die voorbij kwamen van verschillende mederwerkers die ik aan de lijn heb gehad... ze kunnen niet echt goed Nederlands, maar zeg nou es eerlijk, DAT is alleen in Nederland al een groot probleem en daar kom je ook wel uit... je moet gewoon ff wat meer je best doen om ze te verstaan... zonder gelijk gefrustreerd en/of kwaad over te komen, misschien dat zij dan ook wat meer hun best doen om jouw probleem op te lossen... maw ik heb tot nu toe alleen maar problemen gehad met mijn 360, wat waarschijnlijk ook nog es komt door de herfst-update welke gewoon software is... helaas kunnen ze dat niet verhelpen met een downloadbare patch dus moest ik 'm opsturen... rest is tot nu toe vlekkeloos verlopen, op de lange wachtijd (tel) na, maar die heeft je huisarts waarschijnlijk ook en da's belangrijker... moet wel afwachten wanneer ik 'm terugkrijg, maar de 15 dagen zijn iig nog (lang) niet voorbij... wél is dit de 1e keer dat ik een console retour moet doen omdat ie het niet doet... ben ook van mening dat de launch tè snel is geweest, maar dat zei ik een jaar geleden ook al...
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2006
  20. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn garantie is bijna op... ( december )
    zal ik hem nog eens voor controlle/reparatie terugsturen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina