[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

1. 1

41,6%
  2. 2

11,2%
  3. 3

3,3%
  4. 4

0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

0,3%
  6. 6 of meer

2,3%
  7. Geen

41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IX NeonovA XI

IX NeonovA XI Recreation Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 is aangekomen, nu word het dagen tellen :)

2. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Enige dagen geleden heb ik ook al eens in dit forum gepost, maar het probleem lijkt sinds die tijd alleen maar erger te worden. Hieronder nogmaals het verhaal met de aanvulling. Somebody help me please!!

Bekend: Ik heb mijn 360 gekocht op de launchdate dus hij is nu bijna een jaar oud. Nooit problemen mee gehad tot afgelopen weekend. Ik speelde zondag GoW voor het eerst en na een minuut of 2 in de game ging het beeld op rood, groen, zwart en uiteindelijk blauw. Het spel ging wel door, maar het beeld kwam niet meer terug. Op aanraden van iemand anders geprobeerd of het wel ging als ik 'm rechtop zette, en tot mijn verbazing werkte dat. Maar toen ik maandag de 360 weer aanzette was het definitief gedaan. Ik krijg sinds die tijd zelfs bij het opstarten geen beeld, het blijft gewoon zwart.

Het nieuwe: De gameshop vertelde me dat ik voor dit probleem bij Microsoft moest zijn, dus de helpdesk gebeld. Krijg ik iemand aan de lijn die amper Engels praat, laat staan Nederlands. Na veel vijfen en zessen heeft 'ie eindelijk alles in zijn systeem staan, verteld 'ie me doodleuk dat mijn console op naam van één of andere Fransman staat en ze dus niks voor me kunnen doen. Hij adviseerde me om maar weer contact op te nemen met de gameshop, en die wil weer nergens van weten en houdt vol dat ik bij MS moet zijn.

Ik zit nu dus wel met een 360 die niet werkt, en niemand kan/wil zijn verantwoordelijkheid nemen ondanks het feit dat ik 'm nog geen jaar heb en eerste eigenaar ben. Wat kan ik nu doen (behalve dan een nieuwe kopen), om mijn 360 gerepareerd danwel vervangen te krijgen??

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Allereerst, de winkel is wettelijk verplicht jou te helpen, en mag het niet zomaar op MS afschuiven. Dat is gewoon gemakzucht van die tent, hoeven zij geen contact met MS op te nemen. Dit hoef je dus niet te pikken van ze. :)

Als jij je Xbox 360 op de launchdag hebt gekocht, en deze nooit naar MS is opgestuurd ter reparatie, is het gewoon een fout aan de kant van MS. Mijn gegevens waren ook niet helemaal in orde. Alles klopte behalve het land, dat stond op Frankrijk. Dit hebben ze gewoon aangepast.

Ik zou nogmaals bellen met de MS klantenservice en duidelijk maken dat je deze console al vanaf dag 1 in je bezit hebt. Dat deze vervolgens op de naam van een Fransman staat is niet jouw schuld. Ze zoeken het maar gewoon uit, en ze hoeven jou helemaal niet terug naar de winkel te sturen, je hebt namelijk recht op 2 jaar fabrieksgarantie bij MS.

4. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Vragen om een supervisor. Scheelt je weken lang bellen. Met een supervisor gaat het ook niet altijd goed,maar die kan een oorspronkelijke order in elk geval echt cancellen. Ik heb op 15 oktober gebeld, en 15 en 25 oktober scheen er een probleem in het systeem te zin. Elke week wel een paar keer gebeld voor nieuwe labels, met telkens een nieuw referentienummer. Waarschijnlijk allemaal verbonden aan het eerste nummer, want alle nieuwe nummers kwamen ook niet door. Mail niet, post niet, doos per UPS niet. Uiteindelijk na twee keer contact met een Nederlandse supervisor is er eindelijk een label en staat m'n Xbox sinds vandaag in Duitsland. Gelukkig heb ik de wachttijd een beetje gecompenseerd gekregen, maar al is m'n X360 dus langer dan een maand niet opgehaald.

5. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    @Arjan: Bedankt voor je antwoord. Ik zal nog maar eens bellen met MS, hopelijk levert het wat op. Zoniet, moet ik maar eens kijken wat ik verder nog kan doen (Kassa, Radar o.i.d).

6. Gert-Java

Gert-Java Cosmo Kramer

Leuk Bevonden:
    0
    He Mr. Montoya, hoe ben je aan het tracking nr. gekomen voor de "terugtocht" van je 360??? Begreep uit m'n eerdere vraag hier op 't forum dat je niet hetzelfde nr kan gebruiken als bij de verzending.

Heb gisteren weer Retro op m'n oude Xbox zitten spelen, merk dan wel dat de 360 een hele vooruitgang is *) *) *)

7. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    heej als je een dvd 2 uur laat afspelen en er zit geen krasje op maakt de drive tog geen krassen?
    alvast bedankt voor antwoord

8. Montoya NL

Montoya NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon om de paar dagen bellen en vragen naar je status van je repair ;)

Op het moment dat je console bij het repaircenter geregistreerd staat door MS, wordt binnen een paar dagen een vervangende console teruggestuurd. Op het moment dat dat gebeurd is, is ook het tracking nr. bekend en geven ze je dat ook door als de console al aan UPS is afgegeven.

Het verschil in tijd tussen registratie door MS en terugsturen, was bij mijn console 2 dagen :D
    Het viel me wel op dat op het moment dat ik voor het EERST naar mijn status vroeg, dezelfde dag een vervangende console aan UPS werd afgegeven }:]

Ben nu eindelijk GOW aan 't spelen :)

9. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    mag ik aub een antwoord?:confused:

10. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :+ NEE:+ kzou het echt niet weten!:b:

11. MrCrap

MrCrap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik het het inmiddels helemaal zat! Vandaag weer gebeld en werd beloofd dat die doos Maandag, of dinsdag zou arriveren, en zou vrijdag gebeld worden. Zoals altijd kwam daar niks van terecht en pakte vandaag zelf maar de telefoon. Ik kreeg een medewerker aan de telefoon die er ook niks van snapte en verbond mij door naar zijn manager. De manager vertelde dat de xbox 2 november was geariveerd, en dat hij 2 weken in het test centrum heeft gedraait zonder errors! Zeer raar want ik kreeg hier na 10 minuten gamen en bevroren scherm. Hij vertelde toen dat de voeding genoeg ruimte moet hebben voor warmte afvoering, uhm meneer mijn xbox 360 is 10 maanden oud en werkte altijd zonder problemen! nu wilt u zeggen dat het aan de voeding licht? Ik wordt morgen opgebeld rond 5 a half 6 en krijg dan te horen hoe verder de prosedure gaat. Ik wacht inmiddels al van 26 oktober 2006, al 19 werkdagen bijna 4 weken! Ik hoop dat ik er morgen uit kom, en het niet zomaar pik om 1 maand xbox live aan me neus weg te laten gaan!

12. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf de eerste dag je xbox360 stuk en dan niet terug kunnen naar de winkel om hem om te ruilen voor een nieuwe, omdat je geen kassabon hebt, terwijl je juist 10-14 dagen omruilgarantie hebt. Heb via mijn werk een xbox360 gewonnen die vanaf het begin niets wil. Xbox live instellen lukte wel, het eerste beste spel wat ik haal(motogp06)duurt lang met opstarten, lampjes gaan uit en weer aan, zwart scherm met witte letters en onderaan E65. Aangemeld via de xbox support lijn, belachelijk trouwens, 20 minuten in de wacht en dat keuze menu slaat ook nergens op, je kiest nederlands, je krijgt meteen een engelstalige medewerker en een nederlandstalige medewerker duurt zo'n 20 minuten. Nou ik heb hem aangemeld en ik moest rekening houden met 15 dgn. en daarbij was de tijd van het transport niet inbegrepen. Baal als een stekker, die 15 dagen vielen me helemaal koud op mijn dak, zeker omdat ik van andere gedupeerde al gehoord had dat ze hem zo'n 5 werkdagen kwijt waren, alvorens ze een "nieuwe" retour hadden. En dan is er nog het verhaal dat je geen nieuwe, maar een refurbished model terug krijgt en moet je nog maar wachten of dat verbetering brengt, mbt. de drive die ze erin gezet hebben. Ben op dit moment niet heel gelukkig en die maand gratis xbox live gold heb ik waarschijnlijk ook niets meer aan.

13. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Jebent niet alleen, ik wacht al 10 dagen langer (vanaf 15 oktober). En m'n Xbox is uberhaupt vandaag pas gearriveerd in Duitsland. Ga er overigens maar niet van uit dat je morgen wordt gebeld. Gewoon zelf initiatief nemen, en sowieso de naam van de supervisor noteren zodat je er om kan vragen.
    Klaag daar alsjeblieft niet over tegen de helpdesk, want het is een godsgeschenk dat de Engelse helpdesk (hoe gebrekkig ze het af en toe ook spreken) de Nederlandstalige tegenwoordig een handje helpt. Op zich is 20 minuten erg lang natuurlijk, maar dat is al een hele verbetering ten opzichte van de tijd dat er een duidelijke Engels/Nederlands splitsing was. Daar was 20 minuten snel, 40 minuten gemiddeld, maar kon het wel oplopen richting de 70-80. Tegenwoordig heb je binnen no-time een Engelstalige medewerker te pakken, waarmee ik het zelf over het algemeen wel aardig redt.

Natuurlijk is het handig wanneer ze de keuze aan het begin dan weg laten, maar mij hoor je over de bereikbaarheid niet meer klagen.

Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  14. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Nou vanochtend gebeld door microsoft zelf dis niet door xbox.
    Ze hadden mijn klacht ontvangen en gingen er voor zorgen dat ik vandaag alles zou krijgen, heb een prive email adres gekregen van diegene die ik gesproken zodat ik niet meer naar de support lijn hoeft te bellen.

Kostte me wel 7 euro maar goed ben er door (hoop ik)
    Ben wel benieuwd of ik nog iets van een schade vergoeding krijg :)

15. Ultimate Venom

Ultimate Venom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag het nog maar een keertje, is De Live Update volledig 100% veilig en verneukt het geen enkele xbox 360 meer of is hij nog steeds niet in orde?... ik plan namelijk om vanavond online weer te gaan maar ben aardig bang voor die fucking update, de xbox doet het nu goed dus als hij me nu weer kapot gaat lopen dan ligt het aan die fucking update

16. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had maandag weer gebeld en er zou al vanaf 15 november een nieuwe mijn kant op komen ik moet dus nog even afwachten wanneer ze het op repair centrum versturen. Overigens wilt mijn vader als ik vrijdag nog geen bericht heb weer bellen. En MonkeyK vergoeding gaat er voor hoe lang je xbox in totaal weg is geweest zei de supervisor. Want die kreeg ik maandag aan de lijn..

17. YamaRox

YamaRox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had het nog niet gehad maar nu opeens 2 x blijven hangen in 3 speeluren.

zorgen gaan maken?

18. AQuila

AQuila Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat hoort erbij ;) Met de eerdere console's die ik had heb ik dat haast nooit gehad en nu met de 360 af en toe maar duidelijk vaker. Maar volgens mij is het verder niet echt een probleem. Of het moet nu echt zo erg blijven.

Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  19. Deathraiser

Deathraiser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon even aan zien en als ie steeds blijft hangen gewoon even bellen.

20. Birdhouse

Birdhouse www.joeylee.nl

Leuk Bevonden:
    0
    even een snel vraagje tussendoor.heb geen zin om alle pagina's te zoeken. maar ik krijg vaak disc error. dat de disc niet schoon is maar dit is gewoon schoon. is dit een probleem van de xbox 360 of is er niks aan te doen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina