1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    41,6%
  2. 2

    11,2%
  3. 3

    3,3%
  4. 4

    0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,3%
  7. Geen

    41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke, easy dude 8) :+

    Maar ik vind dat je wel heel weinig vertrouwen in Microsoft hebt als je daadwerkelijk denkt dat ze je creditcardgegevens zouden misbruiken :eek:
     
  2. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik je goed begrijp zijn we helemaal niet verplicht om die harde schijf mee te geven aan Microsoft he ? Ik durf dat gewoon niet te doen ook, vanwege mijn creditcard nummer die op de HD staat. Kan MS ons dan verplichten om voor een goede reparatie die HD mee te laten sturen door UPS , nee toch ?
     
  3. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vertrouw MS wel, maar er kan veel gebeuren tussen ophalen en afleveren van een XBOX360 bij repaircenter. Het risico is gewoon te groot.
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze niet kunnen uitsluiten dat het probleem in de HDD zit heb je kans dat je straks weer problemen krijgt met een andere X360....

    @ Bovenstaande : Ja oke, maar goed....zover zou ik persoonlijk niet denken. Misschien een idee om je creditcardgegevens (die staan in je Profile toch ?) in het vervolg op een MU te zetten, evenals je savegames ? Mocht je dan je HDD een keer mee moeten sturen, dan zijn die gegevens sowieso veilig :)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  5. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de XBOX ook ZONDER mijn HD bevriest en de 3 rode lampjes schijnen , dan weet ik al 100% zeker dat het nooit aan de HD kan liggen.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt logisch idd :)
     
  7. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou inderdaad mijn creditcard gegevens uit mijn profile kunnen halen...MAAR....die informatie is ALTIJD weer te achterhalen, gaat nooit meer helemaal weg van een HD.....vandaar mijn angst en voorzichtigheid...
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die man die ik aan de lijn had zij dat het om een nieuwe regel ging die deze week is ingevoert (hij klonk betrouwbaar) ik had er nog op doorgvraagt en ook al haal je de hdd eraf en zet je de 360 weer aan om weer de Ring of Death te zijn dan nog betekend dat niet dat het niet aan je hdd ligt, Want je 360 is namelijk toch al naar de klote.

    Mijn HDD ga ik vanmiddag backuppen bij een goede vriend van mij (zitten wel kosten aan: 35 euro voor een memorycard en 4,30 voor een treinkaartje)
    en dan trek ik bij hem thuis mijn profile+saves van de hdd af (zodat er alleen nog maar andere content opstaat en dus geen CreditCard gegevens)
    en stuur ik gewoon de hdd mee
    Wat ik me wel afvraag is of Hexic HD wel op die nieuwe HDD zal staan.
    En of ik inderdaad wel een nieuwe hdd meegestuurd krijg
     
  9. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    De MS helpdesk vroeg mij ook al of vanochtend of ik de HD wilde back uppen op MIJN KOSTEN, maar dat vertik ik gewoon echt ! Op mijn eigen kosten een HD backuppen omdat MS fouten heeft gemaakt met de produktie van vele xbox360 console's ? Dat is toch de omgekeerde wereld ? Is echt te belachelijk voor woorden dit hoor, vind echt dat MS in gebreke blijft !
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel daar heb ik van hun niks over gehoort.
    Ik heb dit zo met een vriend van mij afgesproken om dit vanmiddag zelf bij hem thuis te doen.
    Hij is namelijk een stuk minder vaak online dan mij en vind het opzich niet zo heel erg al zou zijn xbox 360 ook stukgaan,
    Echter wij zijn er allebij van overtuigt dat de fout in de console zit en niet in de hdd dus we verwachten geen problemen vanmiddag
    Enigste wat ik dan nodig heb is een memorycard en die dingen kosten nu eenmaal geld, Maar MS kan dan niet aan mijn profile komen (waar nog voor 1,5 jaar al betaald xboxlive opstaat) want die delete ik van de schijf af

    En dan nog je creditcard nummer staat niet volledgi weergegeven in je profile,
    Alleen de laatste 4 cijfers.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  11. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Een handige IT specialist kan best eenvoudig aan je volledige creditcard nummer komen als ze in die HD gaan zoeken....helaas.......dus ik zou er maar goed over nadenken als ik jou was voordat je die HD meegeeft. Zeker omdat het wel eens kan gebeuren dat ze jouw HD NIET formatteren en jouw HD in een XBOX360 van iemand anders komt te zitten ! Want iedereen krijgt namelijk GEREVISEERDE XBOXEN van anderen terug gestuurd , dus de kans is echt aanwezig dat een ANDERE KLANT jouw HD in zijn xbox krijgt opgestuurd.....de kans op fraude en misbruik is gewoon echt aanwezig, maar iedereen moet zelf afwegen hoe daarmee om te gaan...
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Een handige IT specialist werk niet op de ups truck of bij het repair center van MS (hoewel?) (het lijkt mij niet dat daar super pc monteurs zitten maar eerder mensen die weten hoe je een console repareerd, Maar je weet het nooit zeker)
    Verder haal ik mijn profile eraf en delete ik alle content die erop staat
    En ik ga er gewoon vanuit dat hun die dingen eerst formateren dus ik maak me eigenlijk nergens zorgen over,
    Buiten het feit dat ik me afvraag of ik wel een hdd mee terug gestuurd krijg.

    En als je ze echt niet vertrouwd,
    Wat houd jouw dan tegen om je 360 in te pakken en ook een hoop kleren en op vakantie te gaan naar duitsland?
    Kun je er naast gaan staan als ze jouw 360gaan repareren en ze in de gaten houden. (Dit is niet lullig bedoeld.)
     
  13. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha, leuk voorstel...maar ik ben niet van plan om naar Germany te vertrekken en te controleren wat er precies gebeurt met mijn XBOX of HD.
    Feit is dat een HD manipuleerbaar is en dat MS lang niet altijd de HD formatteert ( daar zijn bewijzen van zelfs ) waardoor je altijd het risico zal blijven houden dat JOUW HD ( incl je eventuele creditcardnummer ) bij een ANDERE klant terechtkomt die goed of kwaadwillend op JOUW kosten betalingen kan doen... MS zal dat nooit toegeven , maar geloof mij dat dat risico er ECHT is.
     
  14. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik denk dat ik jouw punt nu helemaal begrijp.
    Maar dan heb ik nog een vraagje: kun je de hdd zelf formateren als ie in een werkende 360 zit? (want dan doe ik dat vanmiddag ook gelijk)
     
  15. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas kan ik je daar geen antwoord op geven , ik werk weliswaar zelf in de IT sector maar niet op het technische vlak.

    Ik weet dus helaas niet of je de HD kan formatteren in een werkende 360, daar zullen andere forum users op moeten antwoorden.

    Maar misschien ben ik wel veels te wantrouwend hoor qua eventueel misbruik van een HD etc....
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan. Is ergens een optie voor in het Dashboard, weet zo uit mijn hoofd niet meer waar maar het kan zeker weten.
     
  17. Ultimate Venom

    Ultimate Venom Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    hey na de update te hebben geinstalleerd freezed de xbox 360 wanneer ikzelf een invit stuur om met een vriend te gaan chatten:confused:, hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt???, want mijn vorige(2de xbox 360) had hier ook last van NA de update. ik hoop niet dat ik nu weer gekloot heb met dat ding, want ik was al angstig om die update te installeren en dan krijg je nog dit geouwehoer. als dit ding mij straks iedere keer weer vast gaat lopen dan is microsoft de pineut dan ga ik op zijn minst naar kassa, consumentenbond, radar... ben het nu echt spuuuuuug en spuuuuug zat!!! magoe eerst nog afwachten graag wel antwoord op mijn eerste vraag;)
     
  18. Terrestra

    Terrestra Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    bingo de mijne is ook kapot

    MFR Date : 2005-12-10
    Error code :
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :ring of Death ( 3 rode lampjes )

    Heb ze gebeld , krijg een mail

    gvd
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je bent het niet verplicht, tenzij de harde schijf het probleem is.

    De problemen met mijn 360 had ik ook zonder de harde schijf, dus zodoende heb ik aangegeven deze niet mee te sturen omdat ik alle gegevens wilde behouden. Als de problemen zich voordoen met en zonder de harde schijf kan je deze in principe gewoon achter houden. Daarnaast repareert Microsoft je console in de meeste gevallen niet eens, maar sturen ze direct een gereviseerde terug. Dus de gerepareerde console van iemand anders. Je zou niet eens je eigen harde schijf terugkrijgen bij wijze van spreken.

    In principe formatteren ze je harde schijf voordat hij naar een ander gaat. Maar dat gebeurd lang niet altijd. Laatst nog iemand hier op het forum die allerlei arcade games op z'n harde schijf had staan. Door iemand anders gekocht, maar niet gewist. Wel z'n gamer profiel, maar niet alle gedownloade bestanden.
     
  20. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0

    De vraag blijft waarom MS ineens per deze week ook de Hard Drives meegestuurd wil hebben als ze toch een gereviseerde XBOX360 terugsturen. Verder begin ik sterk te twijfelen aan de deskundigheid van de MS Helpdesk mensen aangezien ik hen uitlegde dat mijn RING OF DEATH ( 3 rode lampjes ) probleem zich voordeed zowel MET als ZONDER HD en dus de HD geen doorslag- gevende factor is in dit probleem, ze toch bleven vragen of ik de HD mee wilde sturen. Het lijkt wel of ze een voorgeprogrammeerd berichtje opdreunen en daar niet van af willen wijken.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina