[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    41,6%
  2. 2

    11,2%
  3. 3

    3,3%
  4. 4

    0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,3%
  7. Geen

    41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0

    Het ligt dus echt totaal niet aan de HD als je de zelfde bevriezingsproblemen hebt met je XBOX360 terwijl je de HD ontkoppeld hebt. Dus het is echt grote NONSENS om je HD mee te sturen ! Ik weet trouwens uit ZEER BETROUWBARE BRON dat UPS zelf de ontvangen XBOXEN repareert ! MS heeft een aantal UPS mensen omgeschoold tot XBOX repairer. En inderdaad krijgen we gereviseerde XBOXEN terug ipv je eigen XBOX met het RISICO dat je HD bij iemand anders terechtkomt...
     
  2. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0

    Uhh? :confused:
    Heb jij een betrouwbare bron? Zo ja, welke?
    UPS is een verzendingsbedrijf, wat heeft die met verder met Microsoft te maken?
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Bwhahahahah! Grap van de dag. :lol:
    MS die mensen van een koeriers bedrijf omschoolt tot reparatie knaapjes.

    Wat ga je als volgende vertellen?
    Dat ze de medewerkers van de Bart Smit & Intertoys omscholen om in hun pauze de helpdesk te runnen?
     
  4. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL :+

    Misschien kunnen medewerkers van de tuincentra's ook wel even helpen. :cool:

    Maar ik zou wel is willen weten, wat zijn betrouwbare bron is dan......
     
  5. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al teveel gezegd....
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, je nek heeft teveel gezegd. :)
     
  7. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat een aantal mensen op deze site zich meteen aangevallen voelen als iemand met verstand uit de ICT branche er toevallig achterkomt dat MS de Repair van zijn XBOXEN heeft uitbesteed aan UPS REPAIRCENTERS en dat deelt met jullie, krijg alleen kinderachtige reacties terug van mensen die totaal geen benul hebben van wat er zich werkelijk afspeelt binnen de IT wereld qua repair processen en uitbestedingen van werk. Waarom discussies aangaan over iets waar je zelf geen verstand van hebt ? Ik wilde jullie alleen maar informeren over hoe het XBOX repairproces werkt, maar als ik alleen maar dit soort reacties krijg is voor mij de lol om iets uit te zoeken voor ons allemaal er snel af.
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ja sure. Kom met hard bewijs en ik geloof je. :)
     
  9. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen aan je hoe oud je bent en hoeveel jaren je al bij een ICT company hebt gewerkt ?

    Ik ga geen bewijzen leveren voor iets wat ik gisteravond uitgezocht heb, ik weet voldoende. Als je mij niet wil geloven mag je dat allemaal zelf weten, ik kan daar niet mee zitten.
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan doen we dat.

    Laten we nu weer fijn verder gaan over de kapotte consoles. :cool:
     
  11. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je wil dus geen antwoord geven hoe oud je bent en wat voor werk je doet ? Je bent dus waarschijnlijk gewoon een student met geen werk ervaring binnen de IT sector ?
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ya, sure. Zullen we weer ontopic gaan? :)
     
  13. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom durf je geen antwoord te geven dan ? Ik ben ook ooit student geweest hoor, hoef je je toch niet voor te schamen ?
     
  14. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0

    Anyway, the story continues. UPS stond plotseling voor de deur om de XBOX op te halen, terwijl ik door de MS desk was gezegd dat ik maandag pas een brief zou krijgen met UPS voucher etc. Ik heb die man dus weg moeten sturen want ik had nog niet eens een DOOS kunnen kopen om de XBOX in te doen. Maandag komt hij weer terug om de XBOX op te halen en naar hun Repair Center in Duitsland te brengen !
     
  15. Morisson666

    Morisson666 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    We zijn nu om precies te zijn 21 dagen verder en nog steeds geen xbox terug terwijl me al vanaf vorige week donderdag vertelt word dat hij opgestuurt is en dat ik hem binnen een paar dagen in huis moet hebben. Ik word hier zo moe van, het begint er gwoon op te lijken dat die hulpdesk tegen mij zit te liegen. Als je je 360 opstuurt duurt het 1 tot 2 dagen voordat hij is duitsland is, en ik zit nu al meer dan een week te wachten voordat hij weer hier thuis is.
     
  16. Ultimate Venom

    Ultimate Venom Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    jaapkrull, je bent een trieste noob wist je dat?, denk jij nu echt dat microsoft consoles uitbesteed aan een derden shipping bedrijf?, tuurijk niet man ten eerste ze maken geen of bijna geen winst op de 360 consoles, en dan gaan ze ze ook nog repareren van klanten door een shipping company? whahahahahahaha, het risico zou da veel te groot zijn dat een van de Ups knakkers zegt van eh deze is kapot en niet meer repareerbaar wat doen we ermee>? flikker maar weg, en dat hij hem dan gewoon in zijn auto pakt en em mee naar huis neemt. never happened and never gonna happen
     
  17. Ultimate Venom

    Ultimate Venom Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    morrisson 666 ik ben bang dat ze hem ze hem kwijt zijn, misschien heeft jaapkrul toch gelijk;):)
     
  18. jaapkrull

    jaapkrull Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Whatever makes you feel better. Je mag me noob noemen of whatever you feel like naming me.....maar bottomline blijft dat UPS geen uitzondering is binnen de ICT sector worldwide.
    Ga maar eens informeren via officiele websites van o.a HP , IBM , Sun , Unisys , Microsoft welke Links zij hebben met Packing/Shipping Providers als Fedex en UPS. Microsoft heeft gewoon , net als vele concurrenten , bepaalde activiteiten uitbesteed. Misschien heb je ooit wel eens gehoord van CORE BUSINESS. Nou, een company als MS heeft een bepaalde Core business, en daar hoort het repareren van Xbox consoles nu eenmaal niet bij, dat is totaal niet vreemd en zelfs zeer gebruikelijk binnen de gehele branche.
    Uitbesteden van werk levert vele voordelen op voor de grote companies , ze hoeven slechts technische kennis over te dragen aan een bedrijf als UPS , dat kost hun een eenmalig bedrag aan opleiding....daarna neemt UPS in dit geval de liability over voor zowel het vervoeren als ook het repareren van de XBOX. Nogmaals, hier is echt niets vreemds aan, gebeurt bij bijna alle grote Industrieeen en branches. Maar als jij hier niet in wil geloven, so be it.....ik ( en vele mensen met mij binnen ICT ) weten dat dit wel zo is. En wat maakt het eigenlijk uit voor jullie of UPS of MS zelf die consoles maakt ? Qua geld kost het je toch niets want het zit in de 2 jaar garantie.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2006
  19. Daddy Snow NL

    Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Even nog een vraagje: Mijn 360 is sinds maandag ook dood (Wel geluid maar geen beeld meer). De registratie is inmiddels veranderd (zie eerdere berichten) na veel vijfen en zessen en nu moet ik wachten op labels voor UPS. Allemaal leuk en aardig. Maar hoe zit het nou met de reparatie?? Ik lees dat verschillende mensen een gerefurbishde 360 hebben teruggekregen, maar daar zit ik niet op te wachten. Als ik een 2ehandsje wil kijk ik wel op veilingsites. Kan ik eisen dat ik mijn eigen 360 gerepareerd terugkrijg en anders een nieuwe?? Hoe zijn de procedures daarvoor eigenlijk??

    En waarom moet het allemaal via zo'n ingewikkelde procedure?? Zijn er geen andere mogelijkheden die je hebt als consument, zoals je kapotte terugbrengen naar de winkel en een nieuwe meekrijgen en dan lekker de winkel het laten uitzoeken met MS. Kunnen we dit soort zaken niet aankaarten via een consumentenbond ofzo. Het gaat tenslotte wel om een apparaat van meerdere honderden euro's. Graag reacties en wie weet kunnen we gezamelijk iets ondernemen tegen MS.
     
  20. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Oh jongen jongen:mad:

    Ik heb mn xbox dus terug gehad, is totaal 14 dagen (10 werkdagen) weggeweest, dus wat dat betreft prima. Zet ik hem aan, install ik die update...blijft ie hangen!! godverdomme.

    Ik bellen, zegt die gast(zelfde kerel als de vorige keer trouwens:)) 'ja ligt misschien aan de provider, dus geef het ff een uurtje, doe anders je router ff uit en wacht 5 minuten, wellicht doet ie t dan'...

    als dat niet werkt , moet ik weer bellen en wordt ie dus WEER opgehaald...godverdomme!!:mad:

    dat wordt dan mijn 4e xbox (3 defecte consoles gehad dan)!! why me?
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina