Mijn verhaal (tot nu toe)
Ook mijn xbox 360 moet er helaas aan geloven.
Na toch een lange tijd spelen heeft me 360 kuren opgelopen.
Bij het afspelen van trailers/video's happert hij, waardoor je de filmpjes niet kan volgen.
Disc Unreadably komt bij mij vaak voor. Ook leest hij verder niet goed. Tijdens het spelen van Need For Speed Carbon laad hij de baan gewoon niet. Niet zo heel erg, want binnen een paar seconden kan je weer verder, maar dit gebeurd steeds vaker. Het word dan pas leuk als ik Online ga spelen. Rij je lekker op kop, ben je bijna bij de finish, laad de map niet, en word je auto stilgezet...
Nu het grooste probleem.
Mijn 360 Guide slaat heel vaak vast. Wat betekend dat je niks meer kan doen alleen je 360 resetten. Niet erg leuk dus.
Ik ging maar microsoft bellen want werd dit toch echt een beetje zat.
Ik bellen naar de klantenservice. Na zo'n 20 keer proberen kwam ik er eindelijk door. De wachtrij in. Er word dan leuk om de 30 seconden gesproken dat er nog niemand beschikbaar is (waar je ook bijna vertaling voor nodig heb om te horen wat ze zegt). Toen maar even gewacht, wat gedronken en even een opdracht maken voor mijn studie. Ondertussen waren er 45 min voorbij en toen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.
Ik sprak met (volgens mij een turk) die volgens mij nog niet echt een taalcurcus had gevolgt want ik verstond er soms helemaal niks van.
Gemeld wat er was, kreeg ik te horen dat ik "even" moest wachten. Nou dat duurde ook al weer zo'n kwartier waarna ik te horen kreeg dat iemand mij zou bellen. Dit kon heel leuk, de heledag zijn. Ik gewacht maar geen telefoontje (dacht dat het 5 uur was). Ik ging zelf maar bellen. Weer zo'n 30 min gewacht waarna ik iemand aan de lijn kreeg die ik goed kon verstaan.
Ik zei dat ik zelf maar gebeld had aangezien ik zelf nog wel wat beters te doen had. Ik gaf mijn Referentienummer en ze vroeg wat er aan de hand was. Na het hele verhaal nog eens te hebben vertelt kreeg ik van haar te horen dat de 360 opgestuurt moest worden. Ze vroeg me gegevens en zei dat ik op een mailtje moest wachten. (Had dit trouwens niet bij het eerste telefoontje gekund?)
Na 4 dagen te hebben gewacht had ik nog steeds geen email ontvangen. Hij stond ook niet bij me spam, dus ik weer bellen. Weer in de wacht maar kreeg gelukkig binnen 20 min iemand aan de lijn. Ik zei dat ik nog geen mailtje had gehad en hij ging het bekijken. Ik kreeg te horen dat er wat met het systeem was (of iets in die richting) en het mailtje zou wel is wat later kunnen komen. Affijn. Ik weer wachten, en eindelijk kreeg ik toen binnen 2 dagen een mailtje.
Lees ik in het mailtje het volgende: "Please prepare your console and follow the instructions provided by our customer service department. You will receive an e-mail as soon as the next step in the process has begun.
"
Weer wachten dus, maar dat zou niet lang duren, meestal komt dat mailtje nog de zelfde dag of een dag later binnen kreeg ik te horen.
......... 5 dagen later, nog geen mail. Dit schiet dus niet op. Weer bellen. De wacht in, en na 3 MIN (ja, snel) werd er opgenomen. Alleen.... toen kreeg ik iemand aan de lijn die engels sprak en geen nederlands kon. Ok, one moment please kreeg ik te horen en ze knalde me weer in de wachtrij. Na 30 min kreeg ik iemand aan de lijn. Ik het verhaal vertelt en hij zei dat het inderdaad raar was, en zou regelen dat ik het mailtje zo spoedig mogelijk kreeg.
Toen 3 dagen later, 17 nov. Kwam ik thuis en lag er een brief van UPS in de bus met een briefje dat ze geweest waren om mijn pakketje op te halen (hier zatten overigen wel de brief/labels bij die ik via de mail zou moeten hebben gekregen.) Ik UPS gebeld en gezegt dat ik niet op de hoogte was dat ze zouden komen, ik had daarvoor de gegevens ook nog niet. Ik begreep dat hun hier ook niks aan konden doen, want hun krijgen de taak van Microsoft te horen.
Gelukkig had ik nu alle gegevens en heb een afspraak gemaakt op maandagmiddag.
*EDIT* Net hier gelezen dat ze dus langskomen met de labels, maar hier wist ik niks van en heb daarover ook niks van de klantenservice te horen gekregen.
Word vervolgt nadat ik de 360 terug heb*
Het zal wellicht het laatste zijn..
Laatst bewerkt: 19 nov 2006