1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 dec 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    40,1%
  2. 2

    13,0%
  3. 3

    4,0%
  4. 4

    1,9%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,2%
  7. geen

    38,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Creasy

    Creasy Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    een dag
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Jup,dat klopt.
    Maar ook omdat ik pisnijdig op Microsoft was. }:]
     
  3. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Bevestiging van service aanvraag ontvangen op 24 december, label ontvangen op 26 december. Heel netjes vind ik.
     
  4. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi allemaal,

    Ik sta op het punt om een Xbox360 aan te schaffen, maar als ik dit zo allemaal lees, vraag ik me af of dit wel een goede keuze is?
    Ik had een Xbox, daarna, omwille van mijn zoontje, een PS2 gekocht en de Xbox verkocht. (lekker dom idd)
    Nu wil ik toch weer een XBOX360. maar ik denk dat ik na het lezen van al deze ellende toch maar eens een nachtje moet slapen.

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  5. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken in totaal 4 mensen met een 360, waarvan ik er zelf 1 ben. 2 mensen hebben een kapotte 360 gehad. Ik denk persoonlijk dat er best wel veel 360's kapot gaan als ik zo wat forums bekijk. Er gaat een gerucht dat er een versie 2 van de Xbox uitkomt die een andere CPU zal hebben die wat koeler blijft maar wanneer die versie uitkomt is onbekend. Je kan natuurlijk ook gewoon de gok nemen, je hebt 1 jaar garantie en gaat die kapot krijg je een andere. De service van MS is redelijk goed (heb er zelf nog niet veel ervaring mee, mijn Xbox 360 is pas een weekje weg maar telefonische support was prima en heb snel antwoord ontvangen via e-mail).
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    hey, ik had hem net naar de lancering dus maby is het van dat. Maar als ik u was zou ik toch maar een wii kopen omdat ik daar geen een probleem van hoort(tenzij u zoontje agressief van spellen word :mad:, niet lullig bedoeld maar je hebt kinderen die tegen een spel die ze verliezen soms erg depri van worden :mad:). Maar de wii is goed. Ik heb er spijt van dat ik de x360 heb verkocht want ik had liever een paar maanden gew8 p de ps3. Maar de wii heeft u geen problemen mee, tenminste dat ik weer. Heb hem zelf niet trouwens maar wel de 360 en die van mij is ook vorige week(en nee, ik ben echt heel zuinig er mee op geweest want zelfs dat batterij plaatje achter de controller zit er nog op :D)ook kapot gegaan :mad:
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    oh jah, sinne of andere mensen, weten jullie misschien waar je de x360 het beste neer kan zetten. Ik ga natuurlijk niet een grote ventilator ervoor plaatsen :D. Dus waar moet de voeding en de x360 het beste staan, in een kleine ruimte of toch een grote ruimte? graag antwoord


    mvg janter :D
     
  8. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    De Wii boeit mij persoonlijk totaal niet: da's gewoon een gadget en leuk voor een weekje maar dan zou ik persoonlijk het lopen zwaaien met m'n armen behoorlijk beu zijn. En de PS3 is voor mij z'n doel voorbij geschoten: als ik wil gamen doe ik dat op een console en niet op een multimedia apparaat. Maar goed, we dwalen af natuurlijk ;)

    Zolang je Xbox en voeding voldoende ruimte hebben om hun warmte kwijt te kunnen is het goed. Je mag de 360 niet in een te kleine ruimte stoppen of bijvoorbeeld op hoogpolig tapijt want dan wordt deze te warm. Maar goed, de mijne stond op een beugel en kon aan alle kanten z'n warmte kwijt en nog ging hij kapot. Zegt dus allemaal niet zo veel helaas.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  9. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0

    Maakt niet zo heel veel uit.Het liefste beetje ruimte en niet te dicht bij vloertapijt ect...Het beste is om je Xbox360 ruimte te geven aan de achterkant en de bovenkant,zodat het zijn warmte kwijt kan.:b:
     
  10. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich maak je zelf weinig kans om net als ons een defecte xbox360 te kopen omdat de nieuwe productie beter is dan die van ons die in 2005 werden gemaakt.Ik kan het niet met zekerheid zeggen,maar je maakt minder kans dan ons om een defecte xbox te kopen.
     
  11. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    ja ok, maar hebben de wii en de ps3 dan ook zoveel problemen of heb ik het echt mis
     
  12. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van de PS3 al zat problemen gezien, net als van de 360. En ook de Wii heeft problemen gehad (firmware upgrade via internet maakte de Wii onklaar). Geen enkele console is geheel zonder problemen, je moet ook een beetje geluk hebben (mijn oude eerste Xbox doet het nog steeds en daar heb ik al zoveel mee uitgehaald terwijl die van een vriend van mij al 2 keer kapot is geweest).
     
  13. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    ja maar een firmware update is nou niet echt een hardware iets toch. Je hoeft hem tenminste niet op te sturen :D. En nog een vraagje: mijn x360 werd altijd heet, nou zeg maar warm en de voeding ook wel, maar was dat nou bij iedereen zo. 360 had ik op 3 feb 2006 gekocht :D
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar ben ik het niet met je eens,want als je nu een xbox 360 koopt dan heb je een splinter nieuwe waar waarschijnlijk geen kinderziektes in zitten.
    Ik kreeg een oude terug van 08-03-2006,en ja dan heb je nog wel is de kans dat je een stukke terug krijgt.
    Maar het is eenmaal zo en je kan er niks tegen doen(ook geen geld terug vragen).
    Als ik jou was zou ik er gewoon een kopen,want dat er een nieuwe versie xbox 360 komt is nog onduidelijk en het blijkt meer een gerucht.
    Zie dit topic voor meer info : http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=93610
     
  15. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel want na de firmware upgrade deed de Wii niets meer en kon je hem omruilen in de winkel: wanneer de firmware niet meer werkt of corrupt is, doet de hardware ook niets meer ;)

    De mijne was ook altijd warm ja maar daar moet hij tegen kunnen. En de voeding hangt bij mij achter m'n TV en die is ook altijd warm maar beiden hebben meer dan genoeg ruimte voor ventilatie. Wat ik hier en daar heb gelezen waarom veel 360's kapot gaan is door het constant warm worden en weer afkoelen van de processor waardoor de contactpunten slecht worden tot ze breken. Nou weet ik niet of dat klopt maar ik heb meerdere keren gelezen dat mensen zelf hun 360 hebben gerepareerd door deze contactpunten weer te verhitten (zoek maar eens op Xbox 360 heatgun).

    Lol, deze 2 die kapot zijn gegaan waren toevallig allebei nieuw: de mijne is gefabriceerd in juli 2006 en die andere kapotte uit augustus 2006. Misschien hadden wij gewoon pech, dat kan natuurlijk :mad:
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  16. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    De WII heb amper games die echt goed zijn.(uitspraak gamekings en andere game site's)
    De playstation 3 is ook heel vaak vastgelopen,kijk maar op de gameplay....daar is i iets van 3รก4 keer vastgelopen.
    Dus niet gaan zeggen dat de ps3 en Wii ook niks mankeren.
    Ieder console heb wel ze zwakste punt.

    Bij de 360 :Erg heet
    Bij de Wii:Amper games
    Bij de ps3:Veel vastlopers
     
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    ok, ik heb het mis :D. Maare mijn pc word nooit heet en die van mijn zus al helemaal niet en de ps1 van mij ook niet en de gamecube(verkocht) ook niet. Waarom de xbox 360 dan wel. En oh jah, als er een nieuwe versie komt, dan voel ik me al helemaal verneukt :mad:
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan natuurlijk ook;)
    Sommigen hebben hem al vanaf de LAUNCH en hebben nog geen enkele vastloper of problemen ermee gehad.
    Maar ik denk dat de tegenwoordige 360's niet zo snel een opdonder zullen krijgen als de oude.
     
  19. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Reactie op janter

    Omdat jouw 360 een stukje krachtiger is dan je PC ;) In de 360 zit een hoop snelle hardware in een kleine behuizing en sneller betekend helaas ook altijd warmer. Stop in jouw PC maar eens een GeForce 8800 kaartje en ga daarmee gamen: die wordt ook wel warm hoor. Ik heb zelf een mini-PC (van Shuttle) met daarin 2 harde schijven en een GeForce 6800 grafische kaart. Deze kaart heeft geen ventilator en wanneer ik een spel speel zoals Half Life 2 kan ik die kaart niet aanraken omdat ik dan m'n hand verbrand.
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Nou de wii heeft nog geen toppers: dat had de x360 al helemaal niet bij de launch: cod 2 alleen jah ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina