[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 dec 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    40,1%
  2. 2

    13,0%
  3. 3

    4,0%
  4. 4

    1,9%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,2%
  7. geen

    38,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ergens heb je wel een punt. Maarja ik weet nog niet hoe gruwelijk dat apparaar wel niet is en dan schrikt dit soort posts (+ alle andere media aandacht) je toch wel een beetje af ;)

    Ik blijf het een vervelend idee vinden dat ik straks misschien met een Xbox 360 thuis zit uit 2005 (omdat de mijne gerepareerd moest worden), die dan na m'n garantie periode ook gelijk naar de klote gaat :confused: Ik bedoel zo'n apparaat heeft gewoon sowiezo een beperkte levensduur en als je er dan eentje uit 2005 voor in de plaatst krijgt gaat hij gewoon veel sneller weer naar de klote, bovendien zit je dan met een Xbox die alle kinderziektes nog heeft (oudere DVD drive, die meer geluid maakt e.d.)

    Maargoed ik ga toch wel een Xbos 360 halen, hoop alleen dat dit gewoon bij mij niet gebeurd ^^ (Maarja als 60% van de Xboxen binnen 2 jaar kapot gaat, hoeveel % gaat er dan 5+ jaar mee??? Dat betekend dus dat je na je garantieperiode je Xbox 360 vaarwel kan zeggen, wat ik toch echt te weinig vind voor zo'n duur apparaat :mad: )
     
  2. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Rondom 1 circel en dat is echt zonder te bewegen. Snap je nu waarom wij ons zo genaaid voelen:9 |:-
     
  3. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verhaal bij mij ging als volgt,

    Ik kocht in december 2006 een xbox360 deze was na 2 dagen kapot, ongeveer na 3 weken kreeg ik eindelijk een nieuwe rond 4 januari.

    Ik ben zelf echt een gamer ik speel elke dag echt wel een paar uur.
    Vanaf dus die 4e januari speelde ik Saints Row, na een paar dagen begon het spel raar te doen, en disc error enzo. Ik haalde de schijf eruit, helemaal bekrast rondom. Ik dacht bij mijzelf ik zal wel pech hebben en ging verder met Call of Duty 3, na een paar dagen precies hetzelfde probleem.

    Ik naar M$ bellen, waarschijnlijk waren er te veel vibraties in de omgeving.

    Oke ik gaf het nog een kans, ik kocht Lost Planet en begon te spelen, (ik had inmiddels alle mogelijke trillinsbronnen verwijderd) maar na 5 uur hetzelfde verhaal:x

    Ik weer bellen naar M$, dit is vervelend meneer. Wij zullen uw console registreren en u wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld.

    Ik werd dus nooit teruggebeld, ik belde zelf uiteindelijk terug.
    Krijg je heel asociaal te horen: Ze hebben waarschijnlijk met opzet niet terug gebeld omdat ze denken dat dit soort klachten niet mogelijk zijn|:- |:- |:-
    Ik nog in discussie met die vent krijg je te horen: Microsofts beleid is dat onze consoles geen krassen maken, hierdoor mogen wij geen consoles aannemen voor reparatie. Als wij dit wel zouden doen zou dit een teken zijn naar de buitenwereld dat onze consoles wel krassen kunnen maken.

    Uiteindelijk werd ik doorverbonden naar een "hogere" afdeling:9 kreeg daar precies hetzelfde te horen (Ingestudeerd soms:9 ).
    Ik kon eventueel een bezwaarbrief schrijven naar Microsoft.

    Dit heb ik aangetekend gedaan maar heb daar nooit een antwoord op gehad.

    Uiteindelijk heb ik mijn probleem bij Kassa neergelegd en is er daar aandacht aan besteed. Maar microsoft kon niet aanwezig zijn voor commentaar omdat het gehele XBOX team in amerika zou zijn (geloof jij het?:9 :9 :9).

    Wel lieten ze weten dat dit soort problemen nooit konden ontstaan als de console stabiel geplaats is.

    Verder is er nog een oproep gedaan aan iedereen met soortgelijke problemen contact op te nemen met Kassa:

    Mail naar kassa@vara.nl
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het wegblijven van Microsoft bij Kassa heeft een hele andere reden.
    Zonder toestemming van Microsoft mag er helemaal niets gezegd geworden.
    Dit kan grote gevolgen hebben als bijvoorbeeld Xbox Nederland zou zeggen dat het om een productiefout zou gaan.

    De problemen met de Console's in de uitzending werden niet veroorzaakt door een onstabiele geplaatste Xbox360.
    Maar de krassen onstonden eerder door een fout in de DVD-drive.
     
  5. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0

    Jij hebt echt pech. Na 2 dagen al kapot en dan nog 3 weken wachten op een andere. Waarom ben je niet gewoon terug gegaan naar de winkel en direct een nieuwe geeist. Als het apparaat na pakweg een paar maanden kapot gaat, is het efficienter om direct na MS te gaan, maar na 2 dagen zou ik naar de winkel gegaan zijn.
     
  6. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm als je naar de winkel terug gaat binnen de garantie periode, krijg je dan eigenlijk direct een nieuwe of sturen die hem vervolgens naar MS? Anders zou ik inderdaad eerst naar de winkel gaan :p

    Vroeg ik me laatst ook af, Intertoys bijv. geeft 30 dagen garantie (staat op kassa bon of algemene voorwaarden op internet site). Is het niet zo dat ze wettelijk verplicht zijn om ten minste 6 maanden garantie te geven? En zoja wat als ik na 2 maanden een kapotte 360 heb en Intertoys wil hem niet vervange? Moet je er dan een rechtzaak van maken ofzo 8)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je bij Bartsmit een console koopt dan krijg je daar 6 maanden garantie.
    Als je met de defecte console in de periode terug gaat dan krijg je van Bartsmit een nieuwe mee.

    Gaat de console na die periode stuk , dan moet je contant opnemen met de fabrikant.
    Je hebt altijd recht op 2 jaar garantie ( EU-wetgeving).
     
  8. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was terug gegaan naar de winkel (bol.com) maar volgens hun moest je defecte consoles altijd aanmelden bij Microsoft zelf.
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, zoiets zei de Free Record Shop ook. Feit is wel dat je met een winkel een koopovereenkomst hebt gesloten, en niet met Microsoft. Je hebt ook gewoon je garantie bij de winkel zelf. Winkels schuiven tegenwoordig maar al te graag hun verantwoordelijkheid van zich af.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als leverancier moet Bol.com jouw problemen zelf eerst oplossen.

    Wanneer je jouw Xbox360 voor de 3e keer is repareerd en dat ding gaat weer kapot , dan kan je bij Bol.com altijd jouw geld terug eisen.

    Bol.com is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.
    http://www.thuiswinkel.org/onderdeel/home/index.asp?kolomA=213&navid=10
     
  11. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Mijn launch Xbox 360 die ik op 2 december 2005 kocht heeft het min of meer begeven... De laatste twee weken steeds zogeheten "freezes", op de gekste momenten... Soms al na een paar minuten, daarna pas na een kwartier of langer... Geheel onverwacht, zonder dat er iets druks bezig is op je TV-scherm of zo... Maar wel altijd met een game in de console, ongeacht welke game, trouwens...

    Ik heb alles losgekoppeld, het Memory Cache geschoond van de HDD, de console is geen cm verplaatst na 2 december 2005 en nooit problemen met teveel warmte of zo... Nu opeens die freezes... Vooral en met name gedurende het online gamen... Het begon met 2 freezes per avond, en liep op tot 6 of meer freezes per avond, gedurende een uurtje of anderhalf uur online gamen...

    Ik heb Microsoft gebeld, en ik heb de UPS stickers al binnen... Volgende week wordt hij verstuurd... Maar ik lees wisselende berichten over launch consoles... De één zegt dat je meteen een nieuwe krijgt, de ander weer dat je een gereviseerde Xbox 360 terug krijgt, maar sowieso niet meer je eigen aangeschafte console...

    Omdat ik inmiddels weet dat de HD-DVD drive van de launch Xbox 360 consoles klote is, hoop ik dat ik een nieuwe krijg... En als het toch een gereviseerde is, hoop ik dat hij gemaakt is na de zomer van vorig jaar...

    Weet iemand hoe dit zit? Want ik heb ook ooit ergens gelezen dat launch Xbox 360 consoles bij defecten automatisch worden vervangen door nieuwe, nadat Microsoft je launch Xbox 360 heeft onderzocht...
     
  12. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 kan ook terug. Dvd speler werkt niet. Bij elke dvd loopt de 360 vast. Erg vreemd. Terug met dat ding.
     
  13. aliasz

    aliasz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln:
    weet dat je heel zeker zag nl op de website van bart smit dat ze na 14 dgn
    de garantie doorgeven aan xbox zie:
    http://www.bartsmit.com/information/warrantyAndService.php

    daar staat toch echt dat na 14dgn je contact op moet nemen met xbox.
    ps: heb hem ook van de BS en heb gelijk Xbox gebeld.

    oh ja gasten wat betreft kassa onderwerp krassen op de games
    log ff in op de xbox website onder je gamertag en
    mail het anders ff naar vrienden.

    heb ik ook net gedaan weten we zeker dat iedereen het hoort!

    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3175803
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2007
  14. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah daarom, bij Bart Smit doen ze er nogal moeilijk over ;)
    Daarom vroeg ik me dus ook af wat je dan eigenlijk moet doen. Heb je eigenlijk niet gewoon recht op direct een nieuw exemplaar of je eigen Xbox gerepareerd in plaats van zo'n swap actie die MS aanbied en je via hun moet regelen?

    Maarja hoe dan ook, je kunt er niet zoveel aan doen of je moet echt bereid zijn een rechtzaak te beginnen :)
     
  15. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt misschien stom, maar inderdaad hoe meer mensen dit lezen, des te meer mensen gaan er klachten indienen, des te meer staat M$ voor lul\o/
     
  16. aliasz

    aliasz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad heb ook verschillende webmasters van x360 sites/fora benaderd
    met het hele verhaal"krassen,kassa" en of ze het willen posten op hun forums!
    kan/wil natuurlijk niet overal lid van worden he :)

    Maar inderdaad raad jullie om het zoveel mensen te melden zodat kassa maximale response krijgt! vooral via jullie friends list dus compose een mail en check jullie hele friendslist ps :en doe het wel in nederlands.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb je een link naar de uitzending van gisteren? Kan me herinneren dat je deze altijd terug kan kijken op internet.
     
  18. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
  19. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dan misgien een dom vraagje ik heb doa 4 iets van 12 uur gespeeld zitte paar kleine krasjes op dan maakt me drive tog gene krassen ofwel?
    wantdan geef ik me ook op
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2007
  20. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang de krassen in een cirkelachtig patroon zitten, (hoeft niet perse helemaal rondom) dan is het waarschijnlijk wel je drive geweest.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina