1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 25 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

    lammetje *PGR2-Addict*

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-11-23
    Error code : geen , donkerbeeld VGA aansluiting
    Signaal RoF : 3 knipperende rode leds
    Probleem omschrijving : Xbox werkte 25 dagen goed. Ik heb er hooguit 30 uur op gespeeld, gedownload e.d. Xbox stond horizontaal, geen warme ruimte. De warmte afgifte is niet veranderd sinds 2 december. Voordat me xbox het helemaal begaf had ik wel 3 freeze crashes vlak de dagen daardoor meegemaakt. 1 keer tijdens het rijden op de ring onder PGR3, 1 keer in het menu van pgr3 en 1 keer in het xbox dashmenu.

    Me Xbox is vandaag aangekomen bij de repair center. Ik ben benieuwd wanneer me nieuwe xbox wordt afgeleverd :D
     
  2. Sulletje

    Sulletje 370 PK Nekslag!

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-10-18
    Error code : geen
    Signaal RoF : 3 knipperende rode leds
    Probeem omschrijving : Xbox werkte tot 8 januari perfect. Ik heb er ongeveer180 uur op gespeeld, gedownload e.d.
    Xbox stond bij mij altijd verticaal, omdat ik gelezen had dat hij dan meer warmte kwijt kan. De warmte afgifte is zeker veranderd sinds 2 december. Het leek wel een kachel en ook mijn ventilatoren draaiden een stuk harder gezien het feit dat ik steeds mijn tv harder moest gaan zetten. Voordat mijn xbox het helemaal begaf had ik wel zeker 100 freeze crashes in de dagen daardoor meegemaakt. Ook bij mij gebeurde dit vaak tijdens de races in PGR3, maar ook in COD2 en Perfect Dark Zero. De eerste twee dagen had ik dit probleem alleen tijdens het spelen. Echter de laatste dag (gisteren) startte het beginscherm niet eens meer goed door, en had ik ook daar al last van die "freezes". Ik heb toen geteld hoe vaak ik mijn xbox aan en uit heb moeten zetten om weer in het beginscherm van de xbox te kunnen komen: welgeteld 67 keer , vervolgens PG3 erin gestopt om te kijken hoe lang ik kon gamen, dat was welgeteld 5 minuten en 32 seconden. Toen zag ik pas voor het eerst die bekende rode lampjes in de Ring of Light waar hier al eerder over is gesproken.

    Me Xbox is vandaag opgehaald door UPS, de chauffeur zei letterlijk dat hij al 38 PREMIUMS had opgehaald hier in de omgeving Limburg. Hoeveel zijn collega's er al hebben opgehaald wist hij niet , maar hij zei letterlijk dat hij overuren moest draaien voor UPS omdat overal in het hele land Premiums opgehaald worden. Erg veel klachten dus ... ben benieuwd wat mijn tweede 360 gaat doen , ik ga er nu al vanuit dat ik gedurende de komende 2 jaar zeker 5-10 nieuwe 360's zal gaan verslijten , gewoon omdat het probleem niet te verhelpen is naar mijn mening ... wacht dus nog maar ff met /Mod casemods ;) ivm de garantie :'-(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2006
  3. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-10-17
    Error code : NVT
    Signaal RoF : eerste keer 2,3,4 toen 1,3,4
    Probeem omschrijving : Het zelfde verhaal eigenlijk als sulletje.

    ook ongeveer 200 uur mee gegamed, een lading gedownload, muziek naar de HDD geript en toen tijdens een potje PDZ CTF scheidt het beeld er op eens mee uit, nou schakelt mijn monitor ook uit zodra hij geen signaal krijgt dus dat zegt niks, maar mijn geluid deed het ook niet meer. Op een andere monitor startte hij wel weer maar liep op een gegeven moment vast met een hoge pieptoon uit mijn speakers en zo nog een beetje zitten etteren, maar ik ga morgenochtend om 9 uur meteen met microsoft aan de lijn hangen.

    Edit// Wat een lading die op 17-10 gemaakt zijn die naar klote zijn zeg...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  4. FREEWILLY

    FREEWILLY Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-10-17
    Error code : NVT
    Signaal RoF : 1,3,4
    Probeem omschrijving : Af en toe een vastloper in PGR3, wie niet. Vandaag dvdtje gekeken op de XBOX360, iedereen naar bed, PGR3 erin, net me rond aan het verbeteren, toe beeld dat wegschoot en bevroor en afgelopen het feestje. Ik zal morgen ook maar met MS moeten bellen, ben er wel goed ziek van.
     
  5. ThaFridge

    ThaFridge Woei

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-11-24
    Error code : E 68
    Signaal RoF : NR:3 word rood.
    Probleem omschrijving : Bij het opstarten krijg ik zwart beeld moet vaak opnieuw starten. En zodra ik weer in een game zit kan paar minuten gamen en dan hangt alles weer!
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-11-17
    Error code :nvt
    Signaal RoF :geen id
    Probleem omschrijving :bij pgr en pdz vaak vastlopers bij gebruik van de grote xknop op de controller maar ik weet niet of dit echt een probleem is want ik ken veel mensen die dat hebben bij die tweee games en bij mijn andere spellen heb ik dit niet dus...
     
  7. blingbling

    blingbling Pablo

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : weet niet meer
    Error code : nvt
    Signaal RoF : 3 kwadranten (1,3 en 4)
    Probleem omschrijving : vanaf de launch tot 12 januari deed alles het goed, totdat hij bij PDZ vastliep ( sneeuw effect met piep-toon )bij missie 0 op het Dark-niveau. De dag daarna weer en daarna elke dag weer om de 5 minuten , bij alle spellen, dvd's, cd's en ook soms gewoon bij het opstarten van de console. MS gebeld en heb binnen 3 dgn een "nieuwe" ontvangen.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  8. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    eerste 360:
    /Mod: MFR Date : 2005-11-23
    Error code : n.v.t.
    Signaal RoF : 3 kwadranten knipperen rood
    vooe de rest geen beeld

    tweede 360:
    /Mod: MFR Date : 2005-10-19
    Error code : soms E-74
    Signaal RoF : soms knipperend groen bij freezin & scrambled opstartscherm, indien code E-74 in beeld 1 kwart rood knipperend.
    :mad: |:- :mad: |:- :mad: :'-( :eek:
     
  9. Yuco

    Yuco Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR date : 05-12-2005
    Error Code : E 79
    Signaal RoF : 1 kwadranten
    Probleem omschrijving : soms loopt mijn xbox vast. Na een restart komt ie dan met deze error. Ik heb het idee dat mijn xbox crasht als ie van de harde schijf moet inlezen. Of het vastlopen in verband staat met het krijgen van deze erro melding is mij nog niet duidelijk.
     
  10. Crist

    Crist Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    MFT date: 17/10/2005
    Error code: geen
    Signaal Rof: Geen
    Probleem omschrijving: Xbox gekocht op 2 december, intensief gegamed tot en met 20 maart, vanaf dan af en toe freezes (vooral in GRAW), onlangs begonnen de freezes binnen de 5 minuten on-time op te treden (in elk spel (GRAW, PGR3, Kameo, demo's). Xbox verzonden op 27 maart, aangekomen op 28 maart. Waiting for (re)new(ed) one.
     
  11. rav994

    rav994 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ok mijn aller eerste post op dit forum

    MFT date: 23/1/2006
    Error code: E71 dead on arivall
    Signaal Rof: rechts beneden rood lampje
    Probleem omschrijving:Heeft nooit gewerkt ik heb hem net gehad.
    Krijg opstartscherm daarna screen of death
     
  12. Dead Worm NL

    Dead Worm NL Casual Gamer

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date :
    Error code : N.V.T.
    Signaal RoF : 3 Rode LED's - Rechtsboven is de enigste LED die uitstaat.
    Probleem omschrijving : Afgelopen zaterdag (1 April) Had ik een LAN party.
    Het eerste halfuur liep hij vast in Call of Duty 2 en toen ik hem wilde opstarten kreeg ik het signaal.
    Ik heb alles al geprobeerd maar hij doet het niet |:-
    Garantie hem ik ook al niet :'-(
     
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat zinnetje snap ik even niet.
    Tenzij je er zelf aan hebt lopen kutten, heb je gewoon garantie.
     
  14. Dead Worm NL

    Dead Worm NL Casual Gamer

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe,
    Ik heb dus met mijn Xbox360 gekloot,
    Als eerste heb ik de Fans naar 12V gezet.
    dan heb ik de grijze plaatjes (onderkant en HDD houder) wit geverfd.

    dus tja...

    Zou microsoft ook repareren en als ze dat doen hoeveel zou dat kosten?

    - Tim
     
  15. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    That's the question. Maar wij zijn niet van Microsoft though.
    Je zou het moeten proberen, maar het is algemeen bekend dat als je er aan gekloot hebt dat microsoft daar niet echt blij mee is en de garantie dan stopgezet wordt. Maar casemodden mag gewoon, maar geverfd?
     
  16. tamerius

    tamerius Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    9
    MFR Date : 2005-10-18
    Error code : N.V.T.
    Signaal RoF : N.V.T.
    Probleem omschrijving : Na een minuutje of 5 blijft mijn xbox gewoon hangen, beeld is dan vervormd (witte balkjes, sneeuw, distortion etc) en niks werkt meer.. Rare is er branden nergens rode lampjes. Heb microsoft reeds 2x gebeld en moet een hoop testen voor ze overgaan op ophalen vd console. Dus voor de mensen die ook moeten bellen, probeer alvast deze tips uit voordat je belt dan kan je daar meteen ook antwoord opgeven:
    - Voeding van andere 360 proberen
    - hdd ontkopelen en dan een spel spelen
    - tijd/datum goed zetten, dit blijkt ook problemen op te leveren volgens helpdesk
    - dvd film testen.. spoelen etc, kijken of beeld/sound goed blijft. Dit ivm dvdspeed die voor 360 spellen 12x is en voor film/xbox1 games is deze een stuk lager (2x?)

    Bij mij merkte ik de crash toen ik Ridge Racer 6 aan het spelen was, geen idee of het iets met dat spel te maken had (neem aan van niet). Ik had de dag daarvoor wel een probleem met de laatste nieuwe update voor backwards-compatability. De xbox zag dat er een nieuwe update was voor Ghost Recon2 en ik kon die installeren, echter het installeren vd update bleef hangen.. paar keer geprobeerd en werkte maar niet, je mocht de xbox niet uitzetten maarja had geen andere keuze. Daarna de update op CDRW gebrand en daarmee lukte de update dus wel.

    Zelf denk ik dat de GPU gewoon niet veel meer kan hebben, want de crash ziet eruit alsof de GPU overclocked is net zoals bij een PC dus.

    Update: testen van geen HDD, klok, DVD maakte niks uit. MS gebeld en blijkbaar sturen ze je nu ook geen doos meer op want daar mag je nu zelf voor zorgen ivm kosten.. lekker dus, tip was om kranten te gebruiken wat moet dienen als opvulling. je krijgt een mailtje met een weblink naar een etiket wat je moet printen en die op doos moet plakken. Dan moet je bellen en komen ze het ophalen, voor terug bezorging is het wel zo dat als je niet thuis bent het pakje naar postkantoor gaat waar je het dan kan ophalen.

    Harddisk kunnen ze ook niet garanderen of je die wel terug krijgt of dat je een lege (nieuwe) hdd krijgt.. leuk ivm vrijgespeelde content zoals mij DOA4 pakjes die ik compleet heb.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2006
  17. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date:
    Error code: N.V.T.
    Signaal RoF: N.V.T.
    Probleem omschrijving: Console blijft altijd na een minuut al hangen bij elk spel
    Mogelijke oplossingen:

    - Kijk of de tijd goed is ingesteld op de console. Als dit niet klopt kan dit conflicten veroorzaken met de HDD.
    - Probeer te spelen zonder HDD. Blijft hij niet meer hangen dan is je HDD kapot.
    - Stuur je console op naar MS en wacht op een nieuwe.
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-12-23
    Error code : NVT
    Signaal RoF : Krak geluid bij aanzetten
    Probleem omschrijving : 5X per dag, blijven haken. Als ik op Guide-button druk zit de hele beeld vol met dikkke strepen. Kan vaak de CD's niet lezen, en de spellen zijn juist splinternieuw.
     
  19. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, jullie moeten mij adviseren ;).

    Ik heb de dag voor Kerst mijn 360 gekocht met het spel Perfect Dark Zero.
    Ik heb geen problemen gehad tijdens het spelen van PDZ, na een tijdje kocht ik PGR 3 en had daar meteen 2 Xbox 360 vastlopers. (Niet met de guide). Later is ie nog een aantal x vastgelopen bij PGR 3 maar dat was dan vooral met de guide. (Daar hadden wel meer last van)
    Toen kocht ik Ghost Recon Advanced Warfighter, hier heb ik een tijd geen vastlopers gehad maar een week geleden speelde ik een online potje en net voor het eind hing mijn 360.
    Hierna kocht ik Kameo en geen 1 vastloper bij dit spel gehad.
    Nu heb ik Burnout Revenge gekocht, waar ik vrij vaak een vastloper heb, ik denk zo'n 4 in de 2 weken dat ik het spel heb.

    Ik heb tot de dag van vandaag nog geen rode lichtjes op mijn 360 gezien, wat raden jullie mij aan?

    Inzenden: Dan moet ik waarschijnlijk mijn HD ook erbij opsturen en laten daar nou net al mijn savegames opstaan... Of de HD moet dus niet mee, of ik heb een memorykaart nodig, maar die ga ik niet speciaal hiervoor kopen...
    En ben mijn Xbox 360 zo'n week kwijt.

    Niet opsturen: Ik blijf met deze vastlopers zitten wat vaak erg irritant is. (Had bijvoorbeeld bij Burnout Revenge na een tijdje genoeg punten voor gold bij een crash event, 360 hangt, oftewel ik kon hem weer opnieuw doen).

    Als ik aan de achterkant van mijn 360 voel is ie erg warm, niet dat het pijn doet aan mijn handen ofzo, maar gewoon erg warm...

    Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt.

    PS. Heb het andere topic voor 360 problemen gezocht, alleen niet kunnen vinden...
     
  20. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is het ook een best warm, zoals jij het uitlegde Arie_Bombarie. Maar dat is gewoon normaal, en dat blijven haken licht vast aan die bepaalde spellen. Ik zou Microsoft bellen, en dit vertellen, als het ze zeggen als het aan de spellen komt, worden die gewoon vervangen. En ik denk toch dat je nogal overdrijft, als je ermee zit, dat je dan je Xbox 360 voor een week kwijt hebt. Als het aan je Xbox 360 ligt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina