1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 25 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    In mijn ogen toch best veel :eek: Als een apparaat niet of weinig stuk gaat, heb je ook geen of weinig service nodig lijkt me.

    En ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoveel problemen gehoord rondom consoles als nu met de X360. Zal ook vast wel met de achitectuur te maken hebben natuurlijk, apparaten worden immers ingewikkelder en ingewikkelder.

    Eerst wou ik het ook niet geloven, maar toen mijn X360 na een half jaar stuk ging vond ik dat toch wel een behoorlijke domper voor een console van 400 euro. En de service van Microsoft is netjes in het opzicht dat je vriendelijke mensen aan de telefoon krijgt en stap voor stap van alles op de hoogte wordt gehouden....maar dat je dan een gerepareerde tweedehandse (want daar komt het in feite op neer) ervoor in de plaats terugkrijgt, vond ik persoonlijk dan ook weer een domper. Ik betaal geen 400 euro voor een nieuw apparaat wat na relatief korte tijd stukgaat, om vervolgens die van een ander terug te krijgen. Weet ik immers veel hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan....
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    :thumbs:

    ik had de eerste 3 keer ook een 2ehands gekregen, de 4e keer had ik mijn vader eropaf gestuurd, en heeft hij net zo lang zitten te bellen totdat ik een splinternieuwe kreeg \o/ (de MFR date is wel van xx-12-2005 =( dat is dan wel weer jammer)

    het kán dus wel dat je een splinternieuwe krijgt. Maar ik ben het met je eens dat je 1. Een apparaat koopt wat het goed doet en 2. Mocht ie kapot gaan, dat je dan gewoon een nieuwe krijgt, en niet een 2ehands van een ander..

    maar de service opzich (mensen aan de telefoon enz.) is verder top :thumbs:
     
  3. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    de MRF date is van xx-12-2005 ?!?!?

    en dan zeg je dat je een nieuwe hebt?!?!? :lol: :lol: :lol:

    die van jou is net zo 2de hands als die van een ander.......

    ik ben het met iedereen eens dat het niet leuk is als een console zo snel kapot gaat , zeker niet als je er 400 voor neer hebt geteld.

    ik denk zelf dat het allemaal een beetje komt door dat ze onder tijdsdruk zijn geproduceerd

    neemt niet weg dat ik de service wel heel netjes vind.......koop eens een harddiskrecorder van 400 en breng hem terug voor reparatie , ben je hem toch al gauw een week of 3 a 4 kwijt........

    dan vind ik 10 dagen heel netjes , zeker als ik lees hiero wat mensen al niet met hun console hebben gedaan voordat ie naar reparatie moest (stofzuiger of de harddisk en een kras , van kastjes of laten flikkeren , enz enz enz) , het word allemaal netjes vervangen zonder verdere vragen

    en daarbij komt nog eens dat ze hem thuis bij je komen ophalen , welk bedrijf regelt dat vor zijn klanten?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    bij alle consoles die je krijgt thuisgestuurd zit er zo een sticker op de doos waar 'Refurbished Xbox 360' staat (iig iets in die trant). Op die doos stond dat niet, dus ik neem aan dat het een 1e hands is (nieuw dan niet, maar hij is iig niet 2ehands)

    eigenlijk maakt het me verder ook niet veel uit, want 1 dag nadat ik die had gekregen stond UPS plotseling weer voor de deur met een 360 :9 (die was overigens wel refurbished). Dus ik heb een reserve :D
     
  5. Louike

    Louike Far Beyond Metal

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    u sure? kep nooit z'n sticker gezien
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik had er zelfs met mijn mobiel foto's van gemaakt, ik heb ze alleen na een tijdje weggegooid 8)

    maar ik ben er dus zeker van :b:
     
  7. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn xbox 360 doet raar, bij mij staat hij verticaal maar hij denkt dat tie horizontaal staat want zo staan de groene lichtjes op de console iig, als ik er dan effe mee schud of een tik op geef is het weer goed,, hebben meerdere mensen dit gehad en is dit het begin van het einde?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan staat je Xbox 360 niet op een 'waterpas' ondergrond. Heb hetzelfde probleem gehad, en na het kastje waar ie op staat waterpas te hebben gezet, was het probleem opgelost :). Kastje stond dus een beetje scheef.
     
  9. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    ooooow oke dan is het goe dik zal effe kijken,, bedankt;)
     
  10. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel leuk. Gister liep men xbox al vast met Saint's Row. Dus denk nu net ga weer ff spelen liep die al bij het intro filmpje vast. Ik zet men xbox uit. Wil hem weer aanzetten en krijgen de beruchte 3 rode lampjes. Heb dit wel is eerder gehad maar dan zet je hem uit en weer aan en dan doet die het gewoon weer. Maar nu doet die niks meer. Heb hem sinds de release. Heb nu alle kabels eruit getrokken en ga zo nog maar is kijken of hem aan de praat krijg. Anders maar ff M$ bellen.:mad:

    EDIT: Jeeh hij doet het weer........gelukkig maar!
    EDIT 2: Nee toch dood!
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2006
  11. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas dat wordt MS belen voor jou,, je hebt de xbox toch niet open gemaakt he?
     
  12. casy

    casy Afwezig

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zou dom zijn :p
     
  13. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    Nops niet open gemaakt. Zo slim ben ik wel. Ga ik pas doen als de garantie verlopen is. Niet eerder.

    Maar goed heb dus gisteren gebeld en UPS stond vanochtend al voor de deur. Binnen 2 weken moet die weer terug zijn volgens M$.

    Hij heeft het lang volgehouden aangezien ik hem sinds de release heb. Ben benieuwt of ze deze maken of dat ik een nieuwe krijg. We zullen zien. Hoop dat ik in ieder geval een werkende console heb voordat Saint's Row in de brievenbus ligt(aangezien die al tijdje geleden gepre-ordert heb).
     
  14. casy

    casy Afwezig

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je kan wel zeggen dat ie het lang heeft volgehouden maar we moeten ons nog steeds afvragen: dat het belaggelijk is dat zo'n ding al kapot gaat:p
     
  15. Vassie

    Vassie XBOX 360 OWNER

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is waar. maarja maak er niet zo'n probleem van als het nog binnen de garantie periode valt.
     
  16. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    hey

    Ongeveer 3 maanden geleden geef ik dik 500 € uit aan een xbox 360 premium met 2 spellen en een extra draadloze controller.

    Al na de eerste dag zater er al krassen op de xbox 360 spellen die zeker niet door mij zijn veroorzaakt:eek:
    ik heb dit op xboxworld op gezocht en kwam tot de conclusie dat het zou kunnen komen door dat hij eventueel verticaal staat ( wat ik ook klinkklare onzin vindt, wandt moeten ze hem maar niet zo ontwerpen dat hij ook zo kan staan :mad: )

    Ik heb hem daarom maar horizontaal gezet en ongeveer 2 maanden zo verder gegamed en ook met ondertussen nieuwe spellen.
    Nu dacht ik van laat ik eens op de achterkant weer van die spellen gaan kijken en wat zie ik ?? alle 5 de spellen zien er uit als of er met schuurpapier rondom over heen is gegaan :eek: 8) .

    Ik heb dit al een keer eerder gehad met de oude xbox en de ( toen :mad: ) vriendelijk service van microsoft hielp mij verder en heeft mijn oude xbox gemaakt en netjes de beschadigde spellen vergoed.
    ´
    Ik dacht , nu is het ook wel eens tijd voor deze xbox 360 om nagekeken te worden omdat er gewoonweg iets niet klopt.
    Dus ik vol goede moed bellen naar microsoft.
    Na 21 minuten wachten , eindelijk geholpen worden kreeg ik dan ene bart aan de telefoon8)

    Ik mij netjes geregistreerd , serie nummer , adres enz.
    En het probleem uitgelegt.
    Toen kwam meneer eerst met de conclusie dat ik de spellen niet goed uit het doosje zou halen , en niet voorzichtig genoeg zou zijn met het spelletje uit het hoesje halen. Als of ik een dvdje van 64,95 even uit het doosje trek:x 8) .

    Toen kwam meneer met een verhaal dat er een groot schalig onderzoek is geweest naar het krassen maken op spellen door xbox360 en uit dit onderzoek blijkt dat het alleen door de gebruiker zou kunnen worden aangericht|:- .

    ik heb de beste man uitgelegd dat ik het al bijelkaar zo´n 900 euro aan die xbox360 heb uitgegeven en er echt wel voorzichtig mee ben.

    Toen zij Bart8) dat het door eventuele vibiraties zou kunnen komen , en dat dat de enige mogelijkhijd zou zijn.

    Nu weet ik zeker dat hij zo stabiel als wat staat en dat hij zeker niet beweegt wandt hij staat op mijn bureau en ik game alltijd vanaf mijn bed , er is verder niks wat de xbox in beweging zou kunnen krijgen , zeker niet met draadloze controllers |:- .

    En als laatst wist hij me nog even te vertellen dat het echt aan mij lag , en ze mij niet verder kunnen helpen.

    dus nu zit ik met 7 xbox spellen waarvan er 2 bijna onspeelbaar zijn geworden en als ik een nieuw xbox spel koop , weet ik al wat er met die cd gaat gebeuren :emo: .

    Kortom , klantvriendelijkheid , en service van microsoft top :thumbs: :lol: .

    :x :x :x

    Weet iemand verder nog wat ik zou kunnen doen :confused:
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nogmaals ms bellen .. en dan vragen ofje bijv. foto's kan toe sturen ... waar bevinden de krassen zich?
     
  18. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Over de gehele dvd , en ik ga ze dalijk gewoon wer bellen .
     
  19. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag mailtje gekregen dat ze hem binnen hebben. Dus nog even wachten, hopelijk heb ik hem deze week terug, maar lijkt me niet..

    En suc6 nightwolf, want dat valt, vind ik dan, 100% onder de garantie.
     
  20. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Me vriendin heeft net gebeld en het is nu gelukt , krijg als het goed is morgen stickers binnen enz en dat gaat hij weg , voor onderzoek ofzo en als het inderdaad door die xbox komt krijg ik een nieuwe , maar toch bedankt jongens :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina