1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Divx afspelen zonder MCE mbv TVersity

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door prahladsingh, 6 dec 2006.

  1. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, wat bedoel je met "dan streamt hij ook geen film meer" krijg je een foutmelding oid? Let wel dat het scherm lang zwart kan blijven voordat hij gaat "bufferen".

    Reinstal tversity?
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2008
  2. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je zelf nu ook niet dat je wel erg weinig info geeft om je te helpen?
     
  3. tisnix

    tisnix Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijg dan inderdaad een foutmelding. Heb nu Winamp geprobeerd, werkt gelijk, al vind ik het bufferen bij dit programma wel erg lang duren...Het beeld lijkt ook iets schokkerig.
    Ga later toch weer Tversity proberen, denk je dat het met Vobsub beter of makkelijker zal werken?

    Schrale troost, er zijn er meer met het probleem, zie link http://forums.tversity.com/viewtopic.php?t=9193
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2008
  4. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb in Tversity audio podcast url's toegevoegd waar kan ik die terug vinden op de 360? Ik heb natuurlijk gekeken bij music maar daar zie ik niks staan.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is er geen folder op tversity te zien: genaamd podcast - Onder music tversity? Ik weet niet of alle urls werken
     
  6. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee echt niks te vinden onder music terwijl mijn video via tversity top werken.

    heeft iemand mischien nog leuke video url's?

    thnx,
     
  7. elleboef

    elleboef Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox 360 ziet pc wel, maar kan geen mappen zien.

    Momenteel druk bezig om Tversity draaiende te krijgen. Ik heb de laatste versie geinstalleerd. En het lijkt te werken in de library zie ik alle VOB bestanden staan, en kan ze afspelen, net als mp3 en pictures.

    Nu ga ik naar de xbox360, en onder muziek en video, kan ik mij pc naam wel vinden, maar dan zie ik niets. (geen mp3, VOB bestanden).

    Ik kan wel connecten naar media Center, maar dit moet niet. Hij moet nl. via video mijn pc zien en connecten, dit lukt niet. wat doe ik fout. De xbox360 heeft netwerkverbindingen, die het doen.

    iemand een suggestie?
    Linkje met de manual, met dank aan iukini: http://iukini.com/downloads/tversity-xbox-dvd-movie-streaming-directions-01282008.pdf
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  8. Luckyyason

    Luckyyason Bitch

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    tversity werkt hiero, alleen de kwaliteit is belabberd, zelfs 720P avi bestanden zien er niet uit!, met het normale streamen via media player kan ik geen .mkv of .avi bestanden afspelen... ik heb al verschillende codecs geprobeerd zonder resultaat...
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    NB even een aantal belangrijke threads gekicked ;)
    Vragen over Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2] (je hebt het programma transcode360 nodig. Maar ik zou persoonlijk geen films streamen via windows media center dit geeft namelijk haperingen. Je kan dit beter doen via optie Video in het menu.

    Vragen over media delen: [Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

    Het beste kan je een ander programma gebruiken als Tversity, winamp orb, etc

    Het beste kan je zoveel mogelijk info geven... wat is je setup, etc.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2008
  10. elleboef

    elleboef Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu een stap verder en heb Tversity geinstalleerd. Afspelen van VOB werkt prima. Alleen krijg ik niet de ondertiteling erbij. De ondertiteling is ingebakken.
    Iemand ervaring mee hoe dit te regelen? Ik heb in ffdshow de ondertiteling aangevinkt en op dutch gezet geen verandering. Wanneer ik een Hd film wmf afspeel heb ik wel ondertiteling. Maar ik wil graag ook dvd's (TSVIDEO, VOB) met ondertiteling
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    He, gelukkig kun je ook via tabblad Media, dan op X drukken gewoon .avi's afspelen via je PC.
    Heerlijk!
     
  12. elleboef

    elleboef Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    KICK.

    Iemand? Kan alles afspelen, alleen geen subtitles.
     
  13. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan ook geen subitles afspelen wel alle videos!
    kan iemand me helpen Pleasee!
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tversity aan de praat, echter hij verslikt zich compleet in hd-films. Hoe kan dit? Ik heb een 1,8ghz dual core laptop. Ligt het aan het feit dat het allemaal draadloos is aangesloten?
     
  15. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lukt het ook niet om subtitles onder mn divx te krijgen.

    1 Ik heb het .srt bestand in dezelfde map met dezelfde naam als het divx bestand staan.
    2 In TVersity heb ik when to transcode op always staan.
    3 In FFDShow heb ik subtitles aangevinkt.

    Vooralsnog geen subtitles... Als iemand een ideetje heeft dan hoor ik het graag!
     
  16. heesmeng

    heesmeng Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen het is heel simpel..

    Gebruik Windows Media player 11 om je muziek en films te streamen ( WMV's en AVI's ) of gebruik een externe 2.5 inch HDD ( FAT16 - FAT 32 - HFS ) en zat daar eventueel je AVI en WMV films en muziek op... dan heb je al dit gekut niet en dat werkt vrij vlot.. in minder dan 10 - 15 min. heb je je bestanden op je HDD staan en kan je ze al afspelen zonder dat gezijk van patchen of eventueel andere zaken..

    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan maarja.. je hebt van die mensen erbij die het per se moeilijk willen doen.

    EDIT: waarom gebruiken jullie allemaal TVersity :confused::confused::confused: krom programma waarmee je nog meer problemen krijgt om films af te spelen.

    En om subtitles te krijgen in films ( WMV's en AVI's moet je ze wel erin implenteren ( film en .srt subtitle bestand samen converteren in 1 WMV of AVI !!!
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tversity werkt net zo 'simpel' als WMP11 ;)

    Het programma is alleen lichter, tenminste bij mij.
     
  18. seezu84

    seezu84 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ongeveer 2 dagen bezig geweest om Tversity goed werkend te krijgen.
    Na afzoeken van vele forums en info krijgen is het allemaal gelukt!!! Hier mijn verhaal misschien dat het voor anderen ook werkt!!

    Mijn problemen waren dat de ondertiteling niet werkte, na uitzoeken moet de instelling "When to transcode" op "Always" moest staan.
    Toen meer problemen, na het op Always gezet te hebben werkten heleboel films helemaal niet meer, de xbox kon ze helemaal niet meer afspelen, opvallend dat de films met AC3 niet werkte en "normale" wel. Op de films die het wel deden werkte de ondertiteling wel gewoon (FFDshow subtitle aanzetten). Ik gebruik alleen XviD films.

    Na deze stappen gedaan te hebben werkt het allemaal goed!!

    1. Schoon je systeem
    -Verwijder ALLE codec packs.
    -Verwijder AC3 filter en FFDshow.
    -Verwijder Haali/matroska splitter.
    -Verwijder XviD, DivX.
    -Verwijder Vobsub (of andere ondertiteling software)
    -Verwijder Tversity, en de Tversity codec pack!!

    Herstart je systeem.

    2. Download de nieuwste software hier > http://tversity.com/download/

    -TVerstiy Release 1.0 RC3 of nieuwere
    -Haali Media Splitter
    -AC3 Filter apart downloaden (hier > http://www.free-codecs.com/AC3_Filter_download.htm , 1.51a)

    Installeer Tversity en de bijbehorende ffdshow pakket.
    Tijdens de installatie van ffdshow (belangrijk!):
    - Selecteer "Reset default Settings" tijdens de setup.
    - Deselecteer AC3 decoding tijdens setup.

    Installeer Haali/matroska splitter, default instellingen tijdens setup laten staan.

    Installeer AC3 filter apart die je gedownload hebt.

    Herstart je systeem.

    3. Zet de subtitles aan in Ffdshow Video decoder configuration.

    4. Ga naar Services, onder Configuratiescherm > Systeembeheer.

    Zoek TVersityMediaServer in de lijst. Dubbelklikken.

    Bij het Tabblad Aanmelden, staat als default "Local System-account" geselecteerd.

    Selecteer dan "Deze account" en vul je Windows username en wachtwoord in. Klik OK.

    Herstart de service. Als je geen foutmelding krijg dan is alles goed gegaan.

    5. Stel je Tversity in (Always Transcode etc. aanzetten)
    -Video resolution heb ik op 1280 x 720
    -Compression is op Minimum bij mij.

    Nu werkt alles perfect bij mij!! \o/. Ondertiteling etc. is ook goed! En al mijn films werken nu ook degene met AC3!

    Hopelijk heb je er wat aan!! Succes!! :thumbs:
     
  19. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
  20. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, het lukte perfect met de beschrijving hierboven. Gisteren startte ik dus een film op, ondertiteling liep perfect mee. Nu vandaag start ik mijn pc opnieuw op om de film verder te zien, zie ik ineens dat ik niet meer kan sharen met Tversity. Na even zoeken lag het probleem aan die services. Die heb ik terug af gezet. Toen kon ik wel sharen maar de ondertiteling liep niet meer mee. Heb alles nog eens opnieuw gedaan, terug hetzelfde probleem. :mad: Hulp gevraag aub
     

Deel Deze Pagina