Heb er nu redelijk wat uurtjes inzitten. Hierbij mijn first impression.
Grafisch is het spel top, af en toe sta je dwars door je hond heen maar dat mag de pret niet drukken. De besturing en dan met name het vechten werkt heerlijk. Simpel maar doeltreffend!
Toch ook wat mindere puntjes (hoop dat de fanboys ertegen kunnen, deze punten gelden in iedergeval voor mij in meer of mindere mate). Om de een of andere reden wordt ik nog niet zo het spel ingezogen. Ik ren wat rond en doe wat missies. Nu kan dit nog komen, het verhaal moet zich duidelijk nog ontwikkelen. Wat ik wel jammer vind is dat de quests gewoon opeens in de quest lijst verschijnen, zonder dat je iemand tegen moet komen die je de quest geeft. Zo staat er plots een quest van persoon X in gebied Y, terwijl je die persoon nog nooit ontmoet hebt en je ook nog niet in gebied Y bent geweest. Beetje vaag, ik vond dat in bijvoorbeeld Oblivion of Mass Effect beter uitgewerkt. Ander minpuntje is dat de speelwereld niet 1 grote wereld is waar je vrij doorheen kunt bewegen, maar losse gebieden met laadtijd ertussen. Nu boeit dat laden me niet zo, maar het voelt toch anders dan bijvoorbeeld weer Oblivion. Ook raar voor een RPG dat kleding geen "armour" waarde heeft, of mis ik daar iets? Tot nu toe lijkt het nog geen nut te hebben om voor bepaalde missies bepaald kleding aan te schaffen/trekken. (dus loop ik bandieten neer te hakken in mijn kippenpak ;-) )
Tot slot heb ik persoonlijk (nog) niet zoveel met het hele relatie en trouw gebeuren. Het is iets te makkelijk. Binnen enkele minuten kun je zoveel love creeren met een willekeurig personage dat je kunt trouwen.
In zijn geheel toch zeker een originele top-game, en bovenstaande punten doen daar weinig aan af. Hoop alleen dat dat gevoel dat je je controller niet neer kunt leggen nog komt. Nu kan ik te makkelijk stoppen om naar bed te gaan ;-)
Laatst bewerkt: 24 okt 2008