Wellicht ben ik wat onbevooroordeeld omdat ik van de originele Fable weinig heb meegekregen, plus het feit dat ik over het algemeen vrij ongevoelig ben voor hypes, maar ik heb er nu een uurtje tot anderhalf uur spelen opzitten en ik vind het spel echt briljant ! De sfeer, zowel in beeld als geluid, is echt top. Het is een sprookje, maar dan wel eentje waarin ik kan doen en laten wat ik wil. Misschien is 'Fun-RPG' het woord wat ik zoek. En het is misschien een beetje een oneerlijke vergelijking, maar ik weet nu al dat ik dit meer ga diggen dan bijv. Oblivion, een titel die ik overigens ook nog steeds geweldig vind, maar waarin de immense vrijheid mij op een gegeven moment een beetje ging tegenwerken. Plus dat, ondanks dat ik ontelbare dingen kon doen, alles altijd zo serieus aanvoelde terwijl ik in Fable gewoon een beetje kan rondkloten. Dingen als Expressions en dan vooral de reacties erop zijn echt grappig, om maar wat te noemen. De gameplay, en dan doel ik met name op de combat, is eigenlijk vrij simpel maar doet wat het moet doen. Ik denk trouwens dat ik met mijn char voorlopig nog even aan de goede kant blijf. Even kijken hoe dat bevalt en ook hoe het zich ontwikkeld qua uiterlijk. Mocht ik namelijk later ineens een switch willen maken dan ben ik alsnog zo evil. Andersom wordt lastiger lijkt me. Anyways, als Oblivion geweldig is dan is dit spel fucking geniaal ! Love it !
Laatst bewerkt: 1 nov 2008