1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Fable 2 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Maar wel een character die niet van de eerste debeste mier verliest. Die XP is er niet voor niets. Je wordt steeds beter en, als ik kijk naar Fable 1, dan werden de vijanden steeds maar iets beter terwijl de Hero omhoog schoot na elk gevecht. Dit was gewoon een slechte balans.
     
  2. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van me zei dat de laadt tijden heel erg meevallen, en niet lang duren. Laat tijden zijn bijvoorbeeld tussen de overgang als je van de ene stad naar de volgende loopt.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308

    Deels waar. Door de XP die jezelf kunt pakken, bepaal jezelf hoe sterk jouw karakter op welk moment is. Dus als je het te makkelijk vind, dan moet je je karakter niet zo sterk maken :)

    Misschien hadden ze er wel voor kunnen zorgen dat vijanden sterker werden / dat de ontwikkeling van je karakter minder snel gaat.
     
  4. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het spel teveel als een hardcore rpg ziet. fable is een ander soort rpg, je hoeft niet persé statistieken te kiezne omdat je dan weer sterker word. En je hoeft ook niet met het beste wapen te lopen. Je moet gewoon leuke dingen kiezen en genieten van de sfeer en de wereld an sich.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Je kan de vijanden toch gewoon afstellen op basis van de bereikte xp. Het is, naar mijn mening, logisch dat je steeds alle XP op pakt na een gevecht omdat je dit eerlijk hebt verdiend. Ik vind het daarom dan ook geen excuus om te zeggen dat je de XP maar links moet laten liggen.

    Edit://
    Ik zie Fable 2 niet echt als een hardcore RPG. Fable 1 was puur voor de fun en gewoon een leuke beleving. Maar je hebt makkelijk en je hebt Fable. In een RPG hoor je, vind ik, dood te gaan op een bepaald moment of iig moeite krijgen met een vijand. In Fable 1 had ik geen enkel moment moeite met een vijand en verloor bijna nooit health. Dus dit is weer het andere uiterste. Daar hoeft het verder geen hardcore RPG voor te zijn.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij dit spel verkeerd speelt, en dat je ook iemand bent die ( wat in veel rpg's nodig is) bijvoorbeeld ook grot in grot uit en dan nog eens dezelfde grot doet om veel te levelen etc. Ik deed dat ook bij de eerste run bij fable 1 en toen was ik al snel 30 uur bezig en was het ook nog eens zo dat de eindbaas gekild was toen ik een paar pijlen had geschoten.
     
  7. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    mee eens, de XP is gewoon een onderdeel van een RPG
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    aan de ene kant is dat wel raar, aan de andere kant is dat wel wat ik in Oblivion ook gedaan heb,.. characters maken waarvan ik weet dat ik t er moeilijk mee krijg puur om een beetje te role-playen. Hoe dan ook, fable II speel ik puur voor de fun, als blijkt dat Fallout 3 net zo'n makkie wordt als Oblivion wordt ik wel een beetje verdrietig.
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nee, niet echt. Ik heb in Fable 1 elke keer maar één keer de vijanden gedaan en teruggaan vind ik persoonlijk onnozel omdat je dan meer XP tot je neemt dan de makers bedoeld hebben. Ik deed ook erg lang over Fable omdat ik vooral alles ging verkennen in de vorm van het kopen van huizen etc. Maar met weinig van deze extra dingen die ik deed, verdiende ik XP.
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Yep dat is waar.
    Wat RPG's vaak aan zich hebben is of ze zijn te makkelijk of te Hardcore (Final Fantasy) voor de gemiddelde RPGer met name ik daar dus bij hoor.

    Met name Japanse RPG's zijn me gewoonweg te moelijk,hoe prachtig ze ook zijn gemaakt.
    Westerse games zijn vaak wat vergevings gezinder uitzondering daargelaten,maar hebben dan vaak weer het probleem met vasthangen in een level.
    Fable blijft een mooie game,maar inderdaad makkelijk ook.
    En van deel 2 verwacht ik dan ook veel,en dat de moeilijkheidsgraad wel weer hoger ligt.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je vijanden gaat afstellen op XP vind ik dat heel erg krom.

    Vijand A heeft een sterkte van, laten we zeggen 100, tov. van een karakter.

    Heeft dat karakter XP van 50, dan wint ie moeilijk
    Heeft dat karakter XP van 100, dan zijn ze gelijkwaardig
    Heeft dat karakter XP van 150, dan ie makkelijk.

    Als vijand A met XP van karakter "mee groeit", dan is het id van XP, wat mij betreft, weg.

    De speler heeft in Fable de keus om vijand A met een XP naar keuze aan te vallen. Dus aan jouw om het jezelf moeilijk of makkelijk te maken.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2008
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    :? ik heb dat juist vaak andersom,.. op Vagrant Story na kan ik zo niet 1,2,3 een echt lastige japanse RPG bedenken terwijl bijv Icewind Dale II en dat soort westerse rpg's bij vlagen echt mn asss kickten. Ik bekijk Fable toch nog steeds meer als een soort hybride actie/adventure/rpg
     
  13. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat heeft niks te maken met de moeilijkheidsgraad van het spel zelf.

    Dat je het jezelf enorm moeilijk kan maken kan in elk spel.
    Dat is totaal geen graadmeter.

    Je moet het spel beoordelen op hoe het is, niet op hoe jij het kunt maken.
     
  14. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Hetzelfde dus als bij Pokemon :) Je kon het jezelf moeilijk maken of juist heel makkelijk door goed te trainen e.d.
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Stel, en XP kan je hier beter als health zien:
    Poppetje 1: 750XP
    Poppetje 2: 1000XP

    Eindbaas 1 bij poppetje 1: 1000XP
    Eindbaas 1 bij poppetje 2: 1250XP

    Eindbaas 2 bij poppetje 1: 1250XP
    Eindbaas 2 bij poppetje 2: 1500XP

    Naarmate je verder komt in het spel worden de bazen moeilijker. Dit kan je in verhouding zetten met het aantal XP wat jouw character heeft verzameld. Dit gebeurd in genoeg spellen.

    Zo is het nu in Fable:

    Poppetje 1: 750XP
    Poppetje 2: 1000XP

    Eindbaas 1 bij poppetje 1: 1000XP
    Eindbaas 1 bij poppetje 2: 1000XP

    Eindbaas 2 bij poppetje 1: 1250XP
    Eindbaas 2 bij poppetje 2: 1250XP

    En dat vind ikzelf gewoon minder tof en zo hoort het niet te zijn imo. De bazen zijn van zichzelf al zwakker om toch het grote publiek te bereiken. Normaal gesproken is dit voor mij geen probleem maar omdat Fable van zichzelf al erg makkelijk is mag het wel iets lastiger worden gemaakt. Of anders gewoon zoals bij Oblivion. Dan kan iedereen op zijn eigen manier het spel spelen.

    Ook mee eens.
     
  16. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    De Fate-kaarten die bij de LE zouden zitten zijn nu te downloaden.
    link
     
  17. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Meh dat vind ik nog steeds best zwak hoor een hobbe figure kan ik snappen dat, dat moeilijk te produceren valt, maar een stel kaarten hadden ze gemakkelijk in de LCE kunnen stoppen. En om ze nu te downloaden en zelf uitprinten hoeft van mij niet. =x
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Op gamert.nl staat een review en daar worden die laadtijden als enige minpunt gegeven. Mja over klein maandje kunnen we hem op onze hd installeren en dan zijn de laadtijden als het goed is een stuk korter :)
     
  19. Zer0 Hiro

    Zer0 Hiro In the digital flesh

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Yay daar gaat een gedeelte van m'n LE :)
    naja hopelijk is de dungeon het nog wel waard we zullen zien.
     
  20. XI Jptje NL XI

    XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina