1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Fable 2 [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Deze game is echt prachtig. Als grote Zelda fan vind ik Twilight Princess in het niets vallen vergeleken met Fable II. De omgevingen en vooral de steden zijn zo veel mooier en interactiever je hebt echt het idee in een sprookjeswereld rond te lopen. Fable is dan een RPG en Zelda misschien niet maar het zijn beide adventures en Nintendo kan heel wat leren van de structuur van Fable had nooit verwacht dat ik dit ooit zou zeggen.

2. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    ik vind zelda toch wel een stukkie beter hoor.
    Fable is tof maar de magie van Zelda is toch wel een klasse te hoog!

3. dm76

dm76 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zonet de Castle Fairfax quest gedaan. Blijft een geweldige game.

Ben trouwens wel tegen een glitch aangelopen (tenminste dat denk ik)

Op dit moment al de nodige huisen e.d. gekocht echter de The Cemetery Mansion kan ik niet open. De Love Hurts missie heb ik afgerond, echter er hangt geen bordje bij de deur dat ik de mansion kan kopen. Meer spelers die dit hebben gehad?

4. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ja want het is natuurlijk super vet dat de hoofdpersonen praten via tekst, het spel dik lelijk is en dat er geen touw aan vast te knopen is wat je nou eigenlijk moet doen.

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Duidelijk dat jij het niet begrijpt. :+

Fable (The Lost Chapters) was gewoon heel erg tof, Fable 2 laat het een beetje afweten. De wereld is érg mooi en leuk om in rond te dwalen, hond is liev maar alles wordt zo gauw saai.

6. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Fable2 wat sneller saai werd voor mensen die Fable1 al hadden gespeelt. Ik wist al helemaal hoe het in elkaar zat en werkte en vond het en te simpel en veel op deel 1 lijken. Dan ben je dat rondklooien denk ik sneller zat. Zo overweldigend vond ik het dan ook niet. Wel tof om te spelen, maar niet voor lang.

7. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier nou mensen die serieus durven te stellen dat Fable beter is dan Zelda?
    Heiligschennis!:eek:
    Zelda is in alles beter dan Fable, ik ben zelf groot fan van Fable maar de ervaring die een Zelda game je geeft is vele male groter dan die van Fable 1 of 2.
    Als je me niet gelooft speel dan maar eens Ocarina of time, tenzij je een graphics hoer bent|:- dan zal je t waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen.. :emo:

8. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    omg we hebben weer een anti Nintendo gastje hoor

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zelda en Fable zijn toch niet te vergelijken,.. Zelda is een echte lineaire adventure en Fable een RPG/actiespel/sims :p

De ervaring die je in Zelda beleeft is veel meer geleid en ge-designed dan in Fable en dat maakt het voor mij aan de ene kant meeslependen maar aan de andere kant is het minder MIJN avontuur dan in Fable.

anyhow, ik ben achteraf toch wel blij met Fable II, ik had hem tegelijk met een hele reeks andere games gekocht (cod:waw, Farcry 2, Fallout 3, Left 4 Dead, Dead Space etc) en daardoor is hij een poosje blijven liggen. Maar de afgelopen weken heb ik me er meer in verdiept en ik kan niet anders zeggen dan dat de sfeer echt fenomenaal is, de quests best aardig en ik de game daardoor toch heel erg leuk vond.

10. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Vind Zelda: Ocarina of Time nog altijd hét beste spel ooit. Maar er zijn al zoveel puzzels uit gejat, dan wel niet verbeterd dat de game nu waarschijnlijk dik gedateerd is. Wat natuurlijk niets veranderd aan de magie die het toen ter wege bracht.

Maar kijk bijv. Twilight princess. Midi muziek, heel veel deuntjes lijken op elkaar of zijn getuned van Ocarina of Time.

- De wereld is enorm klein vergeleken met Fable 2.
    - De wereld is heel leeg, weinig te ontdekken, het heeft weinig zin om in Zelda op onderzoek uit te gaan naast de main quest, de sidequests hebben weinig meer te bieden dan wat minigames.
    - Alle characters lopen dezelfde rondjes, constant die tekstjes lezen. Soms is het niet helemaal duidelijk wat je moet doen.
    - De wapens zijn sinds Ocarina of Time nauwelijks veranderd. Je kunt ook nauwelijks customizen het is allemaal zo standaard.

Fable 2 is gewoon veel uitgebreider dan Zelda TTP. Niet zo onoverzichtelijk groots als bijv. Oblivion, maar ook weer niet zo beperkt
    als Zelda TTP.

Waar vind jij precies Zelda beter in dan Fable? Het zwaardvechten vind ik wel beter uitgewerkt. Fable 2 kent nauwelijks puzzels en is op de meeste quests gewoon dik gescript.

11. Symbiote RX

Symbiote RX New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ving het nou niet echt games waarmee je kan vergelijken zelda is een heel ander soort game

12. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Na het spelen van Fable 2 voelt Zelda idd heel incompleet aan.

13. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Twilight Princess vond ik zelf ook een van de mindere uit de serie.
    Neemt echter niet weg dat ik deze alsnog beter vindt dan fable.
    Er zal echter ook wel flink wat jeugdsentiment bij mij in zitten dat me niet bepaald objectief laat zijn ten opzichte van welke Zelda game dan ook.
    Maar denk dat we het beter een beetje ontopic kunnen houden hier;)

14. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wat ik zeg is gewoon waar hoor. Wie zegt dat ik iets tegen Nintendo heb? Ik snap alleen niet wat mensen zo cool aan zelda vinden. Ik heb ze allemaal gespeeld en het deed me echt totaal niks.

15. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Zelda doet mij persoonlijk ook niets. Het lijkt altijd wel of je jezelf daartegen zou moeten verdedigen, maar nee, meningen verschillen nu eenmaal...

Ik ben het met jullie eens dat het behoorlijk andere spellen zijn dan Fable 1&2 though.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Gisteren de verhaallijn uitgespeeld. Man, het is te makkelijk voor woorden allemaal. ;):) Die eindbaas, echt te erg!!!

17. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is er een eindbaas dan? O-)

18. t0xic Ballz

t0xic Ballz Guest

nee, dat stelt echt niks voor.

en die trollen zijn ook zo ontiegelijk stom uitgewerkt.
    vergeleken met de vernieuwing in fable 1 krijgt dit spel een 6 van mij ofzo.

19. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was ook sarcastisch bedoeld;)

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Moet ook zeggen dat deze toch een van de minste RPG's is die ik gespeeld heb,de uitwerking op zich is leuk maar het verhaal gaat nergens over.De game vind ik meer leuk om slecht te zijn,om je af en toe lekker af te reageren ofzo.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina