1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Game Capture & Game Montages [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 20 okt 2010.

1. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Als welk mediaformaat render je ze, ik gok op WMV of MP4. Ik zou zelf voor MP4 gaan, omdat dit ongeveer drie á vier keer zo klein is als een WMV.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ^M2TS volgens het capture programma.
    Ah, jammer dat er niet een gewone screencap knop is. :p Dan maar Fraps open zetten. ;)

De kleuren zijn iets fletser dan ik wil, maar de schuifjes werken niet. Ach, dat komt ook doordat ik de instellingen op mijn tv 'verkeerd' heb. Ik zet de Color waarde altijd veel te hoog, waardoor als ik het zie zoals het hoort er dan opeens flets uitziet. 8)

Blur @ Haupauge:

Blur @ de oude Dazzle

Volgens mij had je alle Blur filmpjes verwijderd, dus ik kan niks vergelijken. Ziet het eruit alsof ik nog iets aan de instellingen moet prutsen? :+ Hogere bitrate ofzo, of is dit goed? Jij hebt ervaring met dit ding, dus ik vraag het maar even. ;)
    1080i lijkt me iig geen extra waarde te hebben tov 720p (op mijn tv iig niet)

3. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Het is M2TS ja, maar gebruik jij geen Sony Vegas om ze te renderen en die zwarte randjes weg te werken? Dat zou ik wel doen. Dit is een goede tut daarvoor:

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Die zwarte randjes van 1 pixel breed? Was me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen. Ik heb ze gewoon zo raw geupload.

5. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Ziet er verder prima uit, ik paste nooit de settings aan van de recorder, kleuren komen goed overeen met de werkelijkheid. :)

Bij deze nog een filmpje die ik toen geschoten had:
    [yt]pP9OdXBS7Oo[/yt]

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hauppauge is een zeer goede capture device.. gefeliciteerd met je aanschaf :)

7. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je hem ergens gekocht als ik vragen mag?

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hij heeft hem overgenomen van NeonovA

9. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Correct :)

T.a.v. Dulle:
    Wat je nog wel kan doen is de bitrate verhogen, die staat na mijn weten standaard op 8 en kan omhoog worden geschroefd tot max 13.5.

Indien je alleen voor youtube bezig gaat kan je hem net zo goed op 8 laten staan. Hoe hoger de bitrate, hoe langer het duurt met uploaden.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is er eigenlijk ook een snelle manier om een filmpje te splitten zonder het in Vegas te gooien en opnieuw te renderen? Dat duurde in SD al lang, nu in HD zal het alleen maar langer duren. :+

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Een goede PC nemen? :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Was het nu echt nodig geweest om erbij te zetten dat ik naar software zoek? :+
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die manier de snelste is. Ongeacht of ik een snelle PC heb.

13. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Ik dacht dat ik de enigste was waarbij sony vegas langzaam deed maar blijkbaar is dat ook bij een snelle computer.
    Bijv 15min gameplay duurt iets van 3-5 uur renderen.....

14. Filimonov

Filimonov Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor de zoveelste keer op zoek naar een goede en betaalbare capturecard voor mijn Xbox 360 en het leek mij dat hier mensen zitten die er iets van af weten :p

Ik heb een card gehad en die werkte maar half. Ik weet niet meer hoe het ding heet, alleen dat ik er een crapload aan extra kabels voor moest kopen en dat ie toen nog niet werkte. Nu ben ik op zoek naar een capture card die een beetje betaalbaar is, goed beeld geeft, aangesloten kan worden op mijn laptop (USB en HDMI) en waar mensen die hier posten goede ervaringen mee hebben. Ik moet hem dus kunnen aansluiten op mijn Xbox en laptop en dan gewoon goed beeld hebben. Ik heb de voorbeelden in de beginpost gezien en eigenlijk zagen die filmpjes er qua kwaliteit allemaal wel goed uit, inclusief die van de Roxio dus, ook de intensity leek mij wel geschikt.

Video editing software heb ik zelf wel dus is geen must, maar ik weet dat mijn vorige card ook al problemen gaf met de software (die overigens ook bijgeleverd was) dus dat zou niet verkeerd zijn als het aanwezig is :p

Tips zijn erg welkom omdat dit nou net iets is waar ik totaal niet in thuis ben.

Edit: Ik heb me een beetje ingelezen natuurlijk en de Roxio Gamecapture leek me wel van een goede prijs (zag em voor 100 dollar), maar mijn vraag is vooral of de beeldkwaliteit goed (genoeg) is en of hij aan te sluiten is op de laptop zonder dat ik een wirwar van kabels door mijn (studenten)kamer heb lopen. Heb ook wat gelezen over de Blitzbox die me wel aardig leek... maar goed het liefst heb ik dus wat tips of goede ervaringen. Heb het topic al wat doorgelezen dus ben al iets op de hoogte ;)

Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    HDMI is niet mogelijk (dus je moet met component gaan werken). In de start post kan je opnamens van leden vinden :)

16. Filimonov

Filimonov Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die had ik gevonden en ik moet zeggen dat het er allemaal wel goed uit ziet. De Roxio is qua prijs-kwaliteit sowieso dik voor elkaar en de intensity ziet er ook goed uit. Mijn punt was vooral dat ze te gebruiken moeten zijn met laptop en zonder dat ik 100.000 extra kabels en plugjes moet aanschaffen.

Ik zag alleen bij de intensity dat ie alleen zou werken met USB 3.0 klopt dat?

Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja dat klopt. De shuttle werkt alleen met een usb 3.0 en een zeer krachtige laptop minimaal i7

18. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje goede render settings hebt duurt dat echt niet zo lang. Bij mij duurt een kwartier net een uurtje.

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Welke settings gebruik je dan? (als je het in HD doet, aan SD settings heb ik niet veel)
    Een filmpje van 15 min duurde bij mij ook een uur, maar dat was in SD. HD zal dus een paar uur gaan duren, en daar heb ik niet veel zin in. :p En ik zal veel moeten gaan renderen/splitten door die domme limiet van 15 minuten op Youtube. Dan wil ik niet per split een halve dag bezig zijn.

20. Filimonov

Filimonov Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks denk dat het dan de Roxio wordt. Laptop kan een boel aan, maar geen USB 3.0 en zou de gok sowieso niet nemen.

Deel Deze Pagina