1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Game Capture & Game Montages [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 20 okt 2010.

  1. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Waarom de Elgato ? Het is in principe hetzelfde. Als ik jouw was zou ik lekker voor de HD PVR gaan. Goedkoper en doet precies hetzelfde. Plus je krijgt er een mooi edit programma bij.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hd pvr is lomp slechtere software.. elagato is compact
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Roxio! :+

    Nou, ok de software is goed alleen het geluid niet en het is geen HD natuurlijk.
     
  4. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga denk ik voor de HD PVR 2, scheelt toch ruim 50 euro. Maar ik heb nog even want ik bestel hem sowieso online, of ik nou vandaag of zondag bestel dat maakt niet uit.
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Alsof je dat ding overal meeneemt.8) Hd pvr 2 is al een stuk kleiner dan de eerste versie. Software die je erbij krijgt is gewoon goed. Je kan snel wat edite of gelijk op YouTube droppen. Enige nadeel vind ik is dat je bij bijv walkthroughs niet in kan stellen dat ie clips maakt bij iedere 15 min. Kan dat wel bij de elgato?

    Voor de rest gewoon prima software. Ik heb al een hd pvr maar anders was ik zeker voor de hd pvr 2 gegaan.
     
  6. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zo voor de Elgato gaan, hele goede ervaring mee. De editsoftware stelt niet heel veel voor, maar daar gebruik ik toch Sony Vegas Pro voor. Je kan trouwens met de software wel gewoon basis dingen doen als stukjes knippen enzo, maar daar blijft het ook wel bij. Maar toch zou ik absoluut voor de Elgato gaan (hij neemt tenslotte ook in HDMI op :))
     
  7. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
  8. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik hoor hier eigenlijk alleen maar Elagato en HD PVR. Iemand ervaring met de Blackmagic Intensity (Shuttle)? Schijnt ook fantastisch beeld op te leveren.
     
  9. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet de shuttle, maar de Black Intensity Pro. Absoluut goed kwaliteit, het word in een hoge kwaliteit gecaptured. Je moet wel wat HD ruimte hebben.
     
  10. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat als je trouwens onder het captured ook je eigen stem wilt opnemen. Wat is hier de beste manier voor?
    Mijn voorkeur gaat uit naar het gebruiken van de standaard Xbox headset, dus dat je met het capture device zowel het Xbox geluid opneemt als ook dat van je stem.
     
  11. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het zelf weleens geprobeerd met een grote forza 4 (16 man sessie), en dit was via de lobby, dus geen xbox live party, en dit waren mijn ervaringen.

    Je capture device neemt de audio mee wat word verzonden over je speakers. Je kan het instellen op je xbox zelf dat de 'stemmen' van je xbox live party of van de lobby waar je inzit apart worden verzonden door je headset, of over je speakers gaan.

    Als ze over je speakers gaan, is mijn ervaring dat het geluid van het spel wat je aan het spelen bent ge-mute of in ieder geval aanzienlijk zachter word zodra er iemand spreekt. En aangezien jouw stem een uitgaand signaal is en niet een binnenkomend signaal, word jouw stem niet gemixt in het spel, en word het ook niet opgenomen. (je hoort jezelf toch niet praten door je headset??)
     
  12. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de Elgato besteld, dinsdag binnen !
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De kabels voor de oude xbox zitten er bij (de ps3 kabels) maar je hebt dan wel een hdmi aansluiting nodig op je tv en een hdmi kabel
     
  14. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI kabel zit bij de Elgato. Dus geen AV splitter nodig?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    1080p opname met de Elgato is een update? Aangezien ik bij de product details op verschillende sites alleen maar 1080i zie staan.
    Zit er erg aan te denken om hem of via amazon.de te bestellen of pixmania. even kijken hoe het zit met verzendkosten e.d. Maar ik wil dan wel zeker weten of ie inderdaad 1080p kan.
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hij zegt bij mij HD 1080, nu moet ik eerst even een opname maken voordat ik 100% weet of het 1080p is. Maar de doos zegt dat het 1080i is en niet 1080p. (dus wie weet is het een update)
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ok, ik ben benieuwd. Fardo had het over 1080p, vandaar de vraag. HDMI is zeker al een plus voor dit apparaat, maar 'p' zou dat helemaal zijn.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het apparaat is gewoon ook erg gebruiksvriendelijk! Ik kan hem gewoon altijd aangesloten hebben en als ik wil opnemen dan start ik het programma op en kan ik los.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Is er eigenlijk iets van kwaliteits verlies op je tv als je aan het opnemen bent?
     

Deel Deze Pagina