1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Game Capture & Game Montages [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 20 okt 2010.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Niet dat mij opgevallen is.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Grumble, ben ik net zeker van de Elgato. Komt Fardo met de HD PVR 2 GE (http://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr2-gaming.html). Bedankt he Fardo, nu twijfel ik weer tussen de HD pvr 2 en de Elgato :+
    Deze ziet er ook wel tof uit. Misschien is dit vreemd maar ik vind de aparte stroom adapter wel een voordeel
     
  3. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Vrienden hebben hun Blackmagic Shuttle uitgeprobeerd. De losless bestanden zijn ziek groot (0,5GB per minuut geloof ik), maar als je het wat encode valt het nog te doen :)

    [yt]1iJsFv5r12Y[/yt]
     
  4. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Ziet er strak uit, welke type Shuttle is dit?
     
  5. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
  6. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Knoop doorgehakt, goede berichten over de Elgato, maar ik ben toch voor die HD PVR 2 gegaan. Wat specs betreft ontlopen ze elkaar niet echt. Prijs van de HD is iets goedkoper. En zelf vind ik het wel een (klein) pluspunt dat ie een aparte adapter heeft en niet afhankelijk is van USB voor stroom. Maar besteld en morgen misschien al in huis
     
  8. lostsoul99nl

    lostsoul99nl Pannekoekenbakker

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of dit is toegestaan, maar ik kan de Shuttle erg aanraden als je PC het aan kan. De mijne kan dit niet, dus verkoop ik hem.
    Link naar advertentie

    Nogmaals, als dit niet is toegestaan, verwijder dan vooral mijn post. Probeer hem alleen aan de man te krijgen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ok, probeersel met de HD PVR 2.
    Kwaliteit op youtube is minder dan ik verwacht had, zal wel ergens met mijn instellingen te maken hebben maar als ik het filmpje dat ik geupload heb op mijn pc kijk is het vele malen scherper.
    [yt]XY6YD_QuSag[/yt]
     
  10. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Stomme vraag misschien, maar kan ik met de Shuttle ook PC games opnemen?
     
  11. lostsoul99nl

    lostsoul99nl Pannekoekenbakker

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, daar kun je gewoon een programma als Fraps voor gebruiken. Voor een PC hoef je immers alleen maar een scherm binnen Windows op te nemen, hier is geen externe apparatuur voor nodig. ;)
     
  12. lostsoul99nl

    lostsoul99nl Pannekoekenbakker

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarmee heb je het gerendered? De kwaliteit is op YouTube trouwens altijd wat minder.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Met de software die bijgeleverd is. (Arcsoft Showbiz)
    Maar ik zag net dat ik een optie gemist heb om in HD naar youtube te laden. Dat ben ik nu even aan het proberen. Kijken of dat veel verschil uitmaakt.
    Voor het eerst met dit aan het rommelen, dus er zal nog wel het één en ander fout gaan.

    andere opname, ook iets beter rijwerk :) . Volgens mij maakt het wel iets uit
    [yt]nWj4MhDV_Wo[/yt]
     
  14. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Scheelt het kwaliteit veel van je 'Raw-bestand' voor en na het renderen, en wat er uiteindelijk uit you-tube uitkomt ???

    Mijn origineel (raw bestand) en wat er uiteindelijk uitgekomen is na het renderen scheelt niet veel, maar door you-tube is het kwaliteit toch wat afgenomen (ik denk dat hier niet zoveel aan te doen is)

    F1 2012 (hot-uche uche lap )

     
  15. lostsoul99nl

    lostsoul99nl Pannekoekenbakker

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt beter apart software gebruiken daarvoor, zoals Sony Vegas. Krijg je véél betere kwaliteit.
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou, de HD PVR 2 GE gaat al terug. Record knop op het apparaat zelf werkt niet meer en ook HDMI out heeft wat problemen zo nu en dan. Met een beetje mazzel krijg ik gewoon een nieuw exemplaar. Anders gaat ie ter reparatie. Naar de winkel waar ik hem vandaan heb tenminste,. Want ik heb Hauppauge gemailed en het probleem gelogged en ze reageren gewoon helemaal niet. Eerste en meteen laatste keer dat ik van hun een product koop.
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb té vaak momenten tijdens het gamen dat ik iets wil opnemen.. omdat het even later niet terug te halen is, of omdat de game vastloopt. Dat vind ik dan zo zonde :{.

    Ik wil dus waarschijnlijk een goedkope capture card halen, want dat lijkt me echt tof. Maar mijn vraag is: hoe ziet zo'n Dazzle capture card er uit bij FIFA-gameplay bijvoorbeeld? Als ik op YouTube naar FIFA filmpjes kijk, zie ik alleen prachtige filmpjes van enorme HD kwaliteit.. dat is geen Dazzle neem ik aan.

    :)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, let even niet op de muziek en de crappy gameplay; maar dit is met mijn oude Dazzle opgenomen:
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    En dat is dan gewoon de Dazzle Video Creator DVC103 of..? :)

    Ik wil er namelijk ook iets mee gaan doen, en het is toch wel wat wazig. Zo'n Elgato Game Capture HD lijkt me briljant, maar daar betaal je €180 voor en kan nergens tweedehands vinden.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dazzle DVC 170 was dat.
     

Deel Deze Pagina