1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Hmm dat heb ik ook hoor alleen dan heeft het niet echt met de stijl bij mij te maken. Ik weet niet wat het bij mij is. Meeste games pakken mij gewoon niet meer ook niet bij aankondigingen.
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Ik merk dat ik de meeste AAA games (op God of War na) tegenwoordig links laat liggen. Hoog dertien in een dozijn gehalte. Speel eigenlijk alleen nog maar indie games en games van kleinere studios. Scheelt ook een hoop geld :+
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Inderdaad. En sowieso hoef je toch ook maar één titel leuk te vinden? Er is geen verplichting alle gepresenteerde titels leuk te vinden of te willen spelen. Eén interessante titel in een lineup van 10 titels ofzo en ik ben al heel tevreden. Realiseer dat gaming tegenwoordig heel mainstream is. Maar dat wil niet zeggen dat er aan de zijlijn heel veel interessant nog uit komt dit jaar. Naast een leuke big budget titel krijg ik het net zo warm van indies of AA-niveau titels. Maar deze laatste categorieën zie je natuurlijk niet zo snel op een grote beurs gepresenteerd worden.

    Ik heb vroeger Fantasy General helemaal stuk gespeeld (onderdeel van de strategy serie van SSI zoals Panzer General) en ik was juist heel blij met de aankondiging van een vervolg een paar maanden geleden... MEER fantasy strategy games AUB. Dat vind ik gewoon vet. Ook, naast allerlei andere genres. :)



     
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Ik merk gewoon dat ik veel minder tijd heb dan vroeger en soms een paar maanden de PS4 niet aanzet. Dan is het fijner om een wat kleinere titel te spelen, iets meer behapbaar.
    Maar ik speel nu nagenoeg niets meer, terwijl wel genoeg titels heel tof lijken en er steeds meer strategy naar PS4 komt. M'n lijst wordt in ieder geval door @Zifnap steeds langer: Kings bounty 2, Ancestors Legacy, For the King, Stellaris, Jurassic world evolution, 8 bit armies, Bad North, Prison architect, Tropico, Divinity 2, Kingdome come Deliverance, Wargroove, Age of wonders Planetfall, Assassin's Creed Odyssee, Empire of Sin, Surviving Mars.

    Mooi is dat, heel 2019 amper een game opgestart, nog op 30% RDR2 zitten, maar wel een lijst constant bijhouden. Komt goed pik. Straks vader, nog minder tijd. Top
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Graag gedaan. ;)

    Gewoon net zoals ik doen: je wishlist (of equivalent in andere omgeving) 95% leeg maken. Handjevol titels behouden waarvan je vindt dat je ze MOET spelen. De vraag die ik mijzelf 1,5 week geleden heb gesteld: "stel, over drie maanden neemt iemand jouw PC mee en er is geen weg terug... welke games wil je zeker nog gespeeld hebben?" En toen was het ineens niet meer lastig 5 titels te kiezen uit mijn lijst van +/- 76 titels. Kwaliteit over kwantiteit en speel uit wat je begint. Dat laatste klinkt misschien lastig, maar dat zorgt ervoor dat ik van te voren een weloverwogen keuze maak of ik überhaupt met een titel ga starten. Bij twijfel begin ik er gewoon niet aan. Geldt ook voor andere vrije tijdsbesteding zoals series, films, boeken etc. Dat je tijd en geld hebt wilt niet zeggen dat je alles moet doen of gezien moet hebben... Tegenwoordig is het mogelijk om te *verzuipen* in weelde. Zo groot is het aanbod van luxe goederen en vrije tijdsbesteding. En dat zonder er maar ook één seconde van te genieten, want door al die weelde waardeer je minder hetgeen je bezit en ben je vooral continue op zoek naar de volgende prikkel. Alsof je aan een tafel zit met een 10-gangen diner en maar een 30 minuten hebt om te genieten. Ik weet dat de kapitalistische markt ons blijft influisteren vooral meer geld uit te geven, maar "Binge gaming" (bestaat dat ook?) maakt gaming gewoon niet leuker. Maar dat geldt voor alles waarbij je schrokt zonder te genieten. Zelfonthouding, of in ieder geval een vorm van regulering, is nog zo gek nog niet.

    En dan heb ik het nog niet eens gehad over andere verantwoordelijkheden in het leven, zoals een partner, ouderschap, werk en vrienden en andere interesses. Maar ik vind gaming leuk genoeg, en dat zal altijd ook wel blijven vermoed ik, om het een plekje te geven in het geheel. Dat mag ook, zolang alles in harmonie blijft.

    M.b.t. mijn berichten over de vele releases & spellen hier: zie het vooral als een kind dat in de speelgoedwinkel rondloopt of (voor een andere generatie) een "Sjakie in de chocoladefabriek". Ik neem jullie in mijn reis van verwondering mee. En ik vind van een afstandje heel veel games vet/leuk/interessant/stoer etc, maar dat wil niet zeggen dat ik alles zelf wil spelen of moet bezitten.
     
    Yellow 13 en Tyrant vinden dit leuk.
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    BAM gewoon doorgaan. Nieuwe games mensen. Buy the raccoon. ;)
     
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280


     
    ageQned vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  10. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Vet
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Vorige pagina.;)

    EDIT:

     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jij post 100.000 trailers. Ik hou het ook allemaal niet meer bij! :'-(
     
    Servantes vindt dit leuk.
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Veel games vind ik te kleurrijk en schreeuwerig overkomen. Is ook net alsof ze de stijl van elkaar overnemen. Weinig origineels of authentieks meer aan te herkennen.
    Allemaal te veel 'over the top' aan het worden zeg maar.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2019
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ah ja dat schreeuwerige en felle zie je inderdaad wel regelmatig terug.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    De middenweg is inderdaad het beste. De vorige generatie werd juist weer vooral gedomineerd door een overmaat aan bruin tinten.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Is dit meer ingetogen?




    CYCLIST OF JUSTICE. Die arme Mumen Rider krijgt alweer klappen.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2019
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik ben dus ergens in chapter 2 gekapt. De setting en verhaal tot nu toe waren wel erg tof tho, maar ik verdwaalde soms in de stad en had geen trek in de side-missies. Misschien maar weer oppakken.

    Ja! Beetje Most Wanted ft Underground vibes. Zeker eentje om in de gaten te houden.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat is ook wat mij weerhoudt van deze serie. Mijn eerste was Y3 die ik heel goed vond door het emotionele verhaal, daarna nog 2 latere uit de serie geprobeerd maar haakte steeds snel af.
     

Deel Deze Pagina