[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Lonely Mountains: Downhill vind ik echt geweldig, komt ook op korte termijn een DLC-map voor uit. :D

Absolute Drift is ook best tof, zelfde ontwikkelaar als Art of Rally. Die game is qua stijl ook zeer minimalistisch, maar verdomd leuke gameplay met enkele zeer uitdagende disciplines en targets.

Zifnap vindt dit leuk.
  2. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Art of Rally is pure kunst! Visuele stijl, de muziek, en de algehele presentatie is gewoon heel tof gedaan _O_ (had wel in het begin wat performance issues, game crashte soms random, maar met een framerate-cap van 90fps lijkt dat probleem verholpen te zijn)

Gameplay voelt voor mij tot dusverre hetzelfde aan als "Absolute Drift", wat ik als positief ervaar. Wel iets lastiger want meer obstakels en greppels naast de track, plus met de sprongen die je geregeld maakt lig je zo ergens diep in een ravijn of tussen de bomen of rotsblokken. Het stukje rally geschiedenis spreekt me heel erg aan waardoor de drang naar het unlocken van nieuwe wagens en gebieden momenteel erg groot is. Wagens voelen tot dusverre ook allemaal verschillend, net zoals dat ook bij AD was. Top.

..alleen al het rond rijden in freeroam icm het gebruik van de photomode is zen binnen no-time. Mooi begin van het weekend. :D

Flying into the weekend like...

Pyoonexk, Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Die rally game ziet er geweldig uit, vooral in het donker erg sfeervol. Ga die wel halen als ie voor ps4 komt. Heb nav de berichten hier ook lonely mountains gekocht, ziet er leuk uit.

Zumpelvelder en Yi-Long vinden dit leuk.
  4. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Is nu ook al voor de zoveelste keer dat dit soort Indie games mij veel meer kunnen bekoren dan de stuk duurdere triple-A titels...
    Bij <20 euro adviesprijs kun je ook haast niet mee de mist in gaan. (zelf €17 betaald voor Art of Rally, extra kortingscoupon ontvangen vanwege Absolute Drift)

Yi-Long en Zifnap vinden dit leuk.
  5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zoiets vind ik ook meer als een cadeautje aanvoelen. Eén vette titel voor een heel schappelijke prijs. En je hebt het nog zelf uitgezocht ook, uit een berg van aanbod. Zo'n vondst voelt altijd goed aan. Vind het sowieso fijn dat het bedrag via een individuele aankoop richting de devs gaat, geheel of in ieder geval grotendeels, als ondersteuning voor hun goede werk.

EDIT: Wat een stoere trailer trouwens. Rally racing in zijn meest pure gameplay vorm gegoten.

Laatst bewerkt: 26 sep 2020
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  6. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Ik zou haast ook nog de soundtrack kopen nu, echt genieten die muziek!

De 'launch trailer' had ik nog niet eens helemaal af gekeken of ik had al op kopen gedrukt bij Steam... :D

Zifnap vindt dit leuk.
  7. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat lonely mountains is een eenvoudige game maar wat een sterke uitwerking. Camera is perfect. Grafische stijl is minimal maar door met scherptediepte te spelen voelt het niet vlak aan, wat bij zo'n stijl weleens wil voorkomen. Controle over de fietser met die stick is sort of realistisch, als in je voelt dat risico als je die bocht te hard in gaat of wanneer je een gekke landing moet plaatsen na een off road short cut. Audio is subliem, klinkt levensecht, tilt de immersie nog een niveau hoger. Enige klacht is de pop in helaas af en toe op ps4 pro, kan ik wel mee leven. Goeie game voor dat prijsje.

Zifnap en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  8. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Helemaal mee eens!
    Ben zelf fanatiek mountainbiker en vind dat de game zoveel facetten uit de sport zo goed weet te vertalen naar een game.
    Ook de maps/bergen/trails zijn zo goed uitgedacht dat je echt wel een tijdje zoet bent eer je de game volledig 'gemasterd' hebt.

Als je eenmaal die dikke downhill bak heb vrij gespeeld kun je opeens ook lijnen rijden (mits je deze ziet, essentieel onderdeel van mountainbiken) die voorheen als onmogelijk leken.
    En als een track dan ook nog volledig foutloos lukt geeft dat echt zoveel voldoening, wederom precies zoals mountainbiken in het echt.

De geluiden in de game zijn inderdaad ook spot-on, wat mij betreft een duidelijk teken dat de game puur door liefhebbers ontwikkeld is en niet zomaar voor het geld zoals bij zoveel hedendaagse games wel het geval is. Bij "art of rally" heb ik nu precies dat zelfde gevoel. :thumbs:

Zifnap en fredfenster vinden dit leuk.
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wie heeft met dit soort spellen "next-gen" nodig, eh? We rennen met z'n allen alweer naar een betere processor en hogere resolutie (oké dat is nice), maar een conceptueel sterke game verkoopt zichzelf wel. En daa heb je vaak helemaal niet de "next shiny thing" voor nodig.

Laatst bewerkt: 26 sep 2020
    Yellow 13 en fredfenster vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Tip: Spiritfarer. ;)

Zifnap vindt dit leuk.
  11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Het is eerder dat ik klaar ben met al die laadtijden, het is echt niet alleen de graphics die het verschil maken. Op hoeveel fps speelt de currentgen eigenlijk af?

Zifnap vindt dit leuk.
  12. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Is wel alweer ietsjes pittiger geprijsd dan bovengenoemde games...

Maar heb hem aan mijn verlanglijst toegevoegd. Kwam die titel al geregeld tegen online, maar geen idee wat het was. 'Management game' weet ik alleen niet of mijn ding is, maar de stijl en de gameplay video's spreken mij zeker wel aan.

13. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik zat vanmorgen al precies hetzelfde te denken. We staan aan de vooravond van next-gen, en als ik dan kijk naar welke games ik deze gen het meeste plezier beleef, dan zijn dat grotendeels indies en games met matige graphics.

RDR2 is dan een uitzondering, want geweldige ervaring en ziet er bij vlagen ongelooflijk uit, en Driveclub is nog steeds de mooiste race game, maar verder zijn de toppertjes vooral games die in sfeer/stijl uitblinken, en dus grafisch niet stevig aan de specs trekken, maar gewoon scoren qua prima design. Hollow Knight, Lonely Mountains Downhill, Overwatch, Rocket League, Zelda BotW, The Touryst, PES, etc.

Als ik nog 5 jaar op current gen zou moeten blijven zou dat ook prima zijn.

Zifnap en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Het kan op den duur wel saai worden, maar de game is gewoon erg warmhartig, waardoor je hem af en toe echt wel even opstart. Het grootste probleem is het vinden van grondstoffen. Voor je op een locatie bent die dat heeft ben je vaak wel een paar minuten van rondhuppelen op je schip verder. In ieder geval wel fijne personages. O en: Van die kat kom je niet af, die springt zelfs bij je in bed. :+

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Combat heeft iets weg van een schaakspel. Cardboard cutout grafische stijl, maar erg sfeervol door de begeleidende teksten en het geluid.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Het heeft ook wel wat weg van Into The Breach. Een game die ik ook nog steeds moet spelen.

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Had hem gratis gedownload op Epic. Die game staat hoog aangeschreven, maar de gameplay clickt niet zo bij mij. Had moeite met in het tbs systeem te komen, waarbij je steeds acteert op wat een tegenstander gaat doen. Ik ben gewend in een strategie spel meestal het initiatief te nemen. Bij Breach reageer je meer vanuit een "counter" positie. Misschien toch weer eens proberen.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Genshin Impact is vanaf vandaag te downloaden en spelen (PS4 en nog wat andere systemen).

F2P online action-adventure RPG met grotebdeels schitterende graphics, leuk character design, mooie muziek, en keuzes qua voice-acting (dus heb hem.zelf meteen op Japans gegooid, al is het een Chinese game. Engels, Koreaans en Chinees zijn ook te kiezen).

Eerste indrukken positief. Het is soms wat stoeien met de menu's en is ook een beetje overweldigend qua wat je allemaal voorgeschoteld krijgt, maar het is te doen.

Leuke game om in ieder geval een kans te geven. Kan best een klassiekertje zijn/worden.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Waar zijn de leuke character designs en goede voice acting? :+

Voor de rest ben ik inderdaad wel echt onder de indruk van de wereld in deze game, maar moet hem nog spelen om een betere indruk te krijgen.

Servantes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina